Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-01, 15:41
  #1
Medlem
Maniskas avatar
Hej

Har en chef som står över mig genom att vara min chef.
Ifall denna chef har sex med mig så är väl detta ett övergrepp eftersom hon just är min chef och jag är i en beroendeställning till henne.

Nu har jag kommit till insikt att detta är ett övergrepp mot mig och att jag blivit utnyttjad. Detta känns väldigt svinigt och jag tycker hon skall få betala sitt pris. Även om jag under tiden då vi hade sex trodde något annat.
Hur ska jag gå tillväga?
Vill göra hennes chef som står över henne medveten om detta så att hon får betala sitt pris.

Hon kan väl omöjligt få rätt i detta eftersom jag som sagt är i beroendeställning till henne.

Min chef är mer än 10 år äldre än mig.
Citera
2010-06-01, 15:43
  #2
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniska
Hej

Har en chef som står över mig genom att vara min chef.
Ifall denna chef har sex med mig så är väl detta ett övergrepp eftersom hon just är min chef och jag är i en beroendeställning till henne.

Nu har jag kommit till insikt att detta är ett övergrepp mot mig och att jag blivit utnyttjad. Detta känns väldigt svinigt och jag tycker hon skall få betala sitt pris. Även om jag under tiden då vi hade sex trodde något annat.
Hur ska jag gå tillväga?
Vill göra hennes chef som står över henne medveten om detta så att hon får betala sitt pris.

Hon kan väl omöjligt få rätt i detta eftersom jag som sagt är i beroendeställning till henne.

Min chef är mer än 10 år äldre än mig.


Utpressning?
Citera
2010-06-01, 15:45
  #3
Medlem
Maniskas avatar
Alla synpunkter är jag tacksam för.
Är intresserad av att veta vilka skyldigheter hennes chef har bland annat
Citera
2010-06-01, 15:46
  #4
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniska
Nu har jag kommit till insikt att detta är ett övergrepp mot mig och att jag blivit utnyttjad.
Du har nu kommit till insikt om att du blivit utnyttjad? Får jag fråga dig, när din lilleman väl var inne i din chef, det slog dig aldrig då att du lurats och tvingats till att lirka in den där? Det är först nu - framför fb - som du inser att du tvingats till sex?
Citera
2010-06-01, 15:47
  #5
Medlem
Haha.

Nja, riktigt så funkar det inte.

Det är ju inte olagligt att knulla med chefen eller en underställd. Det är först när han/hon missbrukar den underställdas beroendeställning.

En oskyldig invit med efterföljande knull är alltså inte olagligt.
Citera
2010-06-01, 15:53
  #6
Medlem
c014s avatar
Tycker det där låter lite väl mycket som när en tjej knullat med någon hon ångrar och dagen efter går och anmäler för våldtäkt.
Citera
2010-06-01, 15:57
  #7
Medlem
Ja!s avatar
Så länge den ena parten inte är minderårig/omyndig så kvittar det väl om den är i beroendeställning eller ej.
Citera
2010-06-01, 16:01
  #8
Medlem
zorb89s avatar
Du får förklara mer detaljerat. Hotade hon dig med att ha sex eller förförde hon dig? 2 helt olika saker.

Låter för övrig nice om hon såg bra ut "jaaha vad har du hittat på i veckan då?" "nja inge specielt, satt på chefen och jobbat bara"
Citera
2010-06-01, 16:17
  #9
Medlem
Jobbar du inom Samhall eller?
Citera
2010-06-01, 16:28
  #10
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Så länge den ena parten inte är minderårig/omyndig så kvittar det väl om den är i beroendeställning eller ej.

Japp, när man väl rä ute i arbetslivet så får man knulla hur mycket man vill med sina kollegor och chefer, det går alldeles utmärkt att ha en trevlig liten fredagsorgie på kontoret om man så vill och alla inblandade är med på det.

Som TS har skrivit nu så låter det mer som att han såhär i efterhand kanske har kommit på att det finns pengar att tjäna eller något dylikt, om så är fallet så kan man ju alltis hoppas att han får sparken istället.
Citera
2010-06-01, 16:37
  #11
Medlem
dataSaras avatar
Fanns det inte en tråd här tidigare med en frågeställning extremt lik denna?
Citera
2010-06-01, 16:47
  #12
Medlem
Maniskas avatar
Tänk er följande situation då:

En 37-årig manlig chef har en anställd kvinna på 19 år.
Han har sex med henne flera gånger.

Det är inte svårt att se att det handlar om sexuellt utnyttjande.
Lår er inte förblindas av att det är en kvinnlig chef istället, som om att det skulle vara mildare på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback