Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-06-01, 16:54
  #61
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Varför köpa det på PC när det Ps4an är mycket bättre val? Pc = strul, massa buggar, massa onödiga uppdateringar av grafik kort hela jävla tiden. Redan här har man tröttnat på PC versionen. Att lira på PC är nästan som att man tar självmord.

Spel konsol är framtiden för fan


Mus och tangentbord är precision, fps på konsol är totalt värdelöst enligt mig och kör enbart third person view spel på ps4

8 DAGAR KVAR BOYZ N GALZ
Citera
2016-06-01, 20:16
  #62
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Mus och tangentbord är precision, fps på konsol är totalt värdelöst enligt mig och kör enbart third person view spel på ps4

8 DAGAR KVAR BOYZ N GALZ

Mus och tangentbord är precision när det kommer till att sikta. Men vad jag förstått kan man inte ens använda vapen i Mirrors Edge Catalyst. När det kommer till att bara springa så är X-box handkontroll att föredra även om man köper PC versionen tycker jag
Citera
2016-06-01, 22:42
  #63
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Mus och tangentbord är precision när det kommer till att sikta. Men vad jag förstått kan man inte ens använda vapen i Mirrors Edge Catalyst. När det kommer till att bara springa så är X-box handkontroll att föredra även om man köper PC versionen tycker jag


Kör time trials och fördjupa dig i teknikerna, går inte ens att jämföra mus och tangentbord med handkontroll i fps spel, reaktionsförmågan till kapacitet att agera eller hur jag ska förklara det.
Man siktar hela tiden och behöver agera skitsnabbt i svängar osv.

Det var en teknik där man sidohoppade för att direkt dra siktet i rätt riktning för att få upp momentum blixtsnabbt som inte går att göra med kontroll överhuvudtaget.

Jag körde rätt hårt i första spelet och satte en del rekord som sen blev slagna något vedervärdigt men i slutändan går det inte jämföra som sagt, skulle inte rekommendera något fps spel av något slag med handkontroll.

Dark souls tex går inte spela med mus och tangentbord alls, har ju en del med själva programmeringen från början att göra men du kanske fattar poängen, det blir inge roligt.
Citera
2016-06-07, 11:27
  #64
Medlem
Hej_tjos avatar
Idag släpps det, någon som hunnit provat och vad tycker ni i så fall?
Citera
2016-06-07, 11:40
  #65
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Idag släpps det, någon som hunnit provat och vad tycker ni i så fall?

på torsdag
Citera
2016-06-08, 16:47
  #66
Medlem
Ett skitspel utan djup och med patetiska skådisar. Med tanke på hur länge sen första spelet släpptes och hur mycket bättre dagens konsoler är så är detta obegripligt uselt. Vem är ansvarig för skiten? Har inte sett någon talesperson sitta och skryta över spelet så som producenterna brukar sitta och ta åt sig äran. Skäms EA över det? Läggs all krut på Battlefield som ju verkar bli ganska bra)?
Citera
2016-08-14, 12:52
  #67
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klar med storyn har mycket annat kvar dock. Lite blandade känslor kring spelet når def inte upp till förhopningarna. Storyn var riktigt seg. Karaktärerna kändes själlösa och tråkiga. Skämskudden fram flera gånger under spelets gång. Man undrar om dice seriöst tyckte detta var bra.Plastic, icarus, dogan rebecka tillomed faith pinsamt dåligt. Tyvärr känns annars som potentialen finns att skapa något intressant med världen.

Grafiken var ok men samma wow känsla jag fick av ettan.
Musiken helt klart starkaste elementet.

Gameplay kändes ojämt. Passar inte riktigt som open world när spelet är som roligast är när man tar sig från a till b så snabbt och flawless som möjligt. Att då stanna upp för absurda mängdet collectibles side missions och ens lista ut var man ska förstör rytmen. Combat var plågsamt tråkig usel ai passar inte heller in riktigt visst en del kan man strunta i men vissa delar tvingas du använda det borde varit helt optional.

Hade sina fina stunder men lite besviken tyvärr. Typ en 6 eller 7 av 10 för mig
Citera
2016-10-04, 17:40
  #68
Medlem
Hamstrutss avatar
Det sög som as, broke my heart <\3
Citera
2016-12-02, 21:10
  #69
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag har väldigt dålig grafik på spelet.
Och det går inte att ställa in grafiken på något sätt!! (?)

Någon som vet vad problemet är?

Jag har spelat trots detta en bit in i spelet... Ettan är mycket bättre.
Starten är någonting av det korkaste som har gjorts i spelbranschen. En annan runner tar bort Trackern man har på sej ett par meter utanför fängelset, istället för att vänta tills dom är i säkerhet!! Varpå man blir jagad omedelbart!...Genialiskt!!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback