Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 12:31
  #5101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
Tekniskt sett har ingen av kungabarnen apanage. Det är kungen som får det, och sen delar han ut det mellan barnen som han vill. Madeleine har inte fått något utdelning från det på flera år eftersom hon bor i USA.
Lär mig något nytt varje dag. Tack för upplysningen.😁
Citera
2023-04-12, 21:12
  #5102
Medlem
Jag vill inte försörja lyx-eskorten Sofia och alla diagnosbarn hon skaffar år efter år, bara att de tagit in en eskort och gjort till en prinsessa säger det mesta om hur hjärntvättade folket är genom PR betalat med våra egna skattepengar. Tar man in en eskort så måste man i samma sekund säga att familjen inte längre uppfyller sin konservativa egentliga funktion. Avskyr s.k. kungen som tvingat en eskort på oss och skämt ut vårt land, den där korrupta fittan är inte min kung sedan han gjorde eskorten till prinsessa.
Citera
2023-04-13, 16:00
  #5103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Du behöver inte vara orolig, Sofia har gjort så mycket dumheter att i så fall skulle Säpo få skicka ett team till USA för att städa upp.
Har du läst Sofias blogg från Nattstad, som är kopierad i denna tråd? Där skriver hon om hur hon och hennes kompis hånade sin lärare som hade en missbildad fot. De tyckte att han såg så lustig ut med sin missbildning att de skrattade så mycket att de fick en sexpack på magen.
Det är en sån tjej Sofia är. Jag hoppas att du pratar med din kompis och får henne att publicera bilden.

Det finns en blogg där du och din kompis kan läsa om alla skandaler och nakenfoton kring Sofia, när du läst sammanställningen om vad Sofia har gjort, så kommer du att se att det fotot borde komma till svenska folkets kännedom. Vi pratar om en svensk prinsessa som levt ihop med en porrfilmare, hånglat med porrstjärna och skrytit om det i aftonbladet, hånat en lärare med en missbildning, säger till våldtagna flickor att de måste lära sig självrespekt och att säga nej till killar...

http://lovelolaheart.com/?p=1608

http://lovelolaheart.com/?p=2146

http://lovelolaheart.com/?p=2123

http://lovelolaheart.com/?paged=2&cat=982

http://lovelolaheart.com/?p=1653

Så mycket det finns kvar på nätet stackars deras barn.
Citera
2023-04-14, 14:03
  #5104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, så känner jag också, jag är också emot monarkin. Sofia, Mette-Marit och Meghan arbetar hårt på kungahusens avskaffande, fast de inte fattar det själva. Eller eventuellt fattar Meghan det, och det kan till och med ha varit planen för henne och hennes vänsterliberala vänner från början. Men Sofia tror att hon är född till att vara prinsessa - det har hon till och med yttrat!

Tänk om folket fungerade så utmärkt så kungahusen kunde avskaffa sig själva så småningom. Tyvärr så är verkligheten mycket mörk och långt ifrån det du och den andra personen skriver ovan, alla precis alla smörjer för eskorten Sofia och svansar runt henne med inställsamma kroppsspråk och säger "prinsessan Sofia" som om det är det naturligaste som finns och jag har sett så patetiska personer runt henne som skriver henne som om hon är från överklassen ph istället för f. Den här äckliga familjen verkar tyvärr vara här för att stanna, de är märkligt nog älskade mer än någonsin. Ge dig in i en diskussion om deras avskaffande i verkligheten så ska du se hur många erbjuder sig på ett aggressivt för att försvara eskorten Sofia som hela familjen. Tänka sig att man säger att Sofia är bra PR för landet, mer deprimerande kan det ju inte vara att se en eskort som bra reklam för vårt land som om titeln prinsessa raderat hela hennes pinsamma historia.
Citera
2023-04-14, 14:06
  #5105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Intressant diskussion. Själv är jag historienörd och förtjust i det förflutna.
Vill ha stil på det av våra traditioner som tillåts vara kvar.
Samtidigt, visst är det orättvist och inhumant att vissa föds in i en roll de inte har valt själva, och blir motvilliga monarker. Men så många människor föds till förhållanden de inte har valt.
Är man nu född med guldsked i munnen, är det väl ens förbannade skyldighet att visa lite hyfs mot de som betalar kalaset.
Sofia är nog mycket nöjd med sakernas tillstånd.
Under häxgardinerna: har hon vårtan kvar? Någon som vet?

De vill ha allt, lyxet i namnet på gammaldags och det s.k. moderna i form av en eskort till prinsessa. Ja, som sagt så vill de ha allt.
Citera
2023-04-14, 14:27
  #5106
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferryinnash
Tänk om folket fungerade så utmärkt så kungahusen kunde avskaffa sig själva så småningom. Tyvärr så är verkligheten mycket mörk och långt ifrån det du och den andra personen skriver ovan, alla precis alla smörjer för eskorten Sofia och svansar runt henne med inställsamma kroppsspråk och säger "prinsessan Sofia" som om det är det naturligaste som finns och jag har sett så patetiska personer runt henne som skriver henne som om hon är från överklassen ph istället för f. Den här äckliga familjen verkar tyvärr vara här för att stanna, de är märkligt nog älskade mer än någonsin. Ge dig in i en diskussion om deras avskaffande i verkligheten så ska du se hur många erbjuder sig på ett aggressivt för att försvara eskorten Sofia som hela familjen. Tänka sig att man säger att Sofia är bra PR för landet, mer deprimerande kan det ju inte vara att se en eskort som bra reklam för vårt land som om titeln prinsessa raderat hela hennes pinsamma historia.

Jag vet, jag vet. Jag har kungatrogna vänner som jag gillar på andra sätt - för att de är konservativa traditionalister, precis som jag själv, men monarkin måste inte ingå i det paketet. Det finns konservativa traditionalister i USA och Frankrike också, exempelvis, som INTE för den skull arbetar för att återinföra monarkin. Utan republiken ÄR deras tradition.


Dessa mina kungatrogna vänner har den märkliga uppfattningen, att det är något magiskt och mystiskt i att tillhöra kungafamiljen. Så fort någon gifter sig in i den, så blir denna person upphöjd, och får inte mera kritiseras. Personen har med automatik blivit felfri, vad den än har gjort tidigare, typ. Det är helt galet. Och just att det finns sådana attityder i vårt land, gör det ännu viktigare att avskaffa skiten.
Citera
2023-04-23, 20:30
  #5107
Avstängd
Black-butts-matters avatar
Jag anlitade Sofia för ett modelluppdrag, hon fotades i badkläder. Fullständigt rar och trevlig tjej utan divalater. Detta var innan hon blev kunglig. Vet inte mycket, men hon var professionell och trevlig att ha att göra med. Jag gillade henne. Om hon är en slampa vet jag inte, fick inga såna vibbar. Däremot framstod hennes fötter som gigantiska på bilderna.

Vårt kungahus är fullständigt degenererat med eller utan Sofia. I detta sällskap har hon inget att skämmas över.

Victoria är också trevlig, men Sofia är smartare och mer low key. Victoria har en väldigt vag uppfattning om hur vanligt folk lever. Hon kan till exempel inte laga mat. Men hon kompenserar sin brist på livserfarenhet med charm.

Det finns medlemmar i kungafamiljen i den yngre generationen som har mycket tvivelaktiga personlighetsdrag. Jag väntar på att det ska uppdagas. Saker som inte kan döljas hur länge som helst.
__________________
Senast redigerad av Black-butts-matter 2023-04-23 kl. 20:45.
Citera
2023-04-23, 20:46
  #5108
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Jag anlitade Sofia för ett modelluppdrag, hon fotades i badkläder. Fullständigt rar och trevlig tjej utan divalater. Detta var innan hon blev kunglig. Vet inte mycket, men hon var professionell och trevlig att ha att göra med. Jag gillade henne. Om hon är en slampa vet jag inte, fick inga såna vibbar. Vårt kungahus är fullständigt degenererat med eller utan Sofia. I detta sällskap har hon inget att skämmas över.

Victoria är också trevlig, men Sofia är smartare och mer low key. Victoria har en väldigt vag uppfattning om hur vanligt folk lever. Hon kan till exempel inte laga mat. Men hon kompenserar sin brist på livserfarenhet med charm.

Det finns medlemmar i kungafamiljen i den yngre generationen som har mycket tvivelaktiga personlighetsdrag. Jag väntar på att det ska uppdagas. Saker som inte kan döljas hur länge som helst.

Det är inte svårt att vara smartare än Victoria. Vad kan hennes IQ ligga på - 80 kanske? Somalienivå.

Det verkar som att Sofia är en streetwise person, som kan spela trevlig och tillmötesgående när hon har något att vinna på det. Och det hade hon ju i "erat" fall. Hon ville ju slå igenom som modell, innan hon hittade en ännu lukrativare födkrok.

Jaså vem av dom kan DET vara då..? Nu blev man ju sjukt nyfiken, alltså...
Citera
2023-04-24, 08:33
  #5109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte svårt att vara smartare än Victoria. Vad kan hennes IQ ligga på - 80 kanske? Somalienivå.

Det verkar som att Sofia är en streetwise person, som kan spela trevlig och tillmötesgående när hon har något att vinna på det. Och det hade hon ju i "erat" fall. Hon ville ju slå igenom som modell, innan hon hittade en ännu lukrativare födkrok.

Jaså vem av dom kan DET vara då..? Nu blev man ju sjukt nyfiken, alltså...
Var det inte Anette Kullenberg som skrev en krönika om Madeleines alkoholism…ledde till ett storgräl på hennes arbetsplats (var väl AB?)när chefredaktören censurerade?
Carl Philip blev upphånglad av Peter Jöback en gång i tiden, möjligtvis bara skvaller. Däremot finns det bildbevis när han misshandlade en kille på krogen. Var väl lite obalanserad, brytningen med Emma P och det nya förhållandet med slinkan tärde på nerverna? Den sistnämnda kan nog ha positiva sidor. Men hon passar inte in i en familj av den märkvärdigare sorten.
(Sen kan jag tycka att ”mycket tvivelaktiga personlighetsdrag” innebär mer än supande och bisexualitet. Men mitt omdöme är väl luttrat)
Också nyfiken på mer substans!
Tillägg: Merwinna, i mitt tycke är du alltför ringaktande mht Victorias intelligens…Har läst att chimpanser kan ligga på runt 80 i IQ. Skulle uppskatta något som styrker att hon är så stockdum som du påstår…😉
__________________
Senast redigerad av rosalenin 2023-04-24 kl. 08:37.
Citera
2023-04-24, 10:33
  #5110
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Var det inte Anette Kullenberg som skrev en krönika om Madeleines alkoholism…ledde till ett storgräl på hennes arbetsplats (var väl AB?)när chefredaktören censurerade?
Carl Philip blev upphånglad av Peter Jöback en gång i tiden, möjligtvis bara skvaller. Däremot finns det bildbevis när han misshandlade en kille på krogen. Var väl lite obalanserad, brytningen med Emma P och det nya förhållandet med slinkan tärde på nerverna? Den sistnämnda kan nog ha positiva sidor. Men hon passar inte in i en familj av den märkvärdigare sorten.
(Sen kan jag tycka att ”mycket tvivelaktiga personlighetsdrag” innebär mer än supande och bisexualitet. Men mitt omdöme är väl luttrat)
Också nyfiken på mer substans!
Tillägg: Merwinna, i mitt tycke är du alltför ringaktande mht Victorias intelligens…Har läst att chimpanser kan ligga på runt 80 i IQ. Skulle uppskatta något som styrker att hon är så stockdum som du påstår…😉

Du har rätt - jag förolämpade chimpanserna där... Dessa klarar ju i alla fall, att leva sina liv utan adjutanter och hovdamer som curlar och passar upp!

Citera
2023-04-24, 16:57
  #5111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har rätt - jag förolämpade chimpanserna där... Dessa klarar ju i alla fall, att leva sina liv utan adjutanter och hovdamer som curlar och passar upp!

Undrar om Victoria blir skjuten om hon faller ur ramen…
Men seriöst, eftersom jag är en vän av anekdotisk bevisföring, har du någon historia som styrker ditt påstående? 😎
Citera
2023-04-24, 19:09
  #5112
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Undrar om Victoria blir skjuten om hon faller ur ramen…
Men seriöst, eftersom jag är en vän av anekdotisk bevisföring, har du någon historia som styrker ditt påstående? 😎

Det finns hur mycket som helst. Jag kommer t.ex. ihåg, när hon var i 20-årsåldern och berättade i TV, att hon var så nöjd med sig själv för att hon hade klarat att köpa frimärken och posta ett brev alldeles själv, när hon var utomlands! Hon kan ju inte ens uttala en sammanhängande mening. Och hon är en av få (om inte den enda...) i Sverige, som har fått avlägga sin C-uppsats skriftligt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback