Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-26, 00:19
  #121
Medlem
Halmgriss avatar
Vi har hursomhelst byggt upp ett virtuellt jag i dess korrektaste mening i och med spotify och facebook.
Nästa naturliga steg i evulotionen är ett USB 2.0 jack i hjärnan.
Citera
2010-07-26, 00:21
  #122
Medlem
Halmgriss avatar
Stör det någon?
Citera
2010-07-26, 23:15
  #123
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmgris
Vi har hursomhelst byggt upp ett virtuellt jag i dess korrektaste mening i och med spotify och facebook.
Nästa naturliga steg i evulotionen är ett USB 2.0 jack i hjärnan.

Det stör mig att du säger att det är ett steg i "evulotionen". Det stör mig att folk ser detta som något positivt. Ja, vad ska man säga. Orkar man ens bry sig längre?
Citera
2010-07-30, 03:38
  #124
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimhari
Låter intressant, skulle du kunna länka youtube filmerna?
Det är en riktig film, och den heter The Matrix.
Face it.
Citera
2010-07-30, 03:57
  #125
Medlem
Traktorkraschs avatar
Skulle det vara nu vara så borde det väll vara någon som vill att vi ska vara fångar i den här världen, och om dom kan kontrollera allt som finns i denna värld så bör vi inte få reda på hur det är. Men som i virtuella-spelvärldar så kan det ju bli buggar och fel, därför han några "människor" lyckats fly till den riktiga "världen"

Jag har inte läst hela första inlägget utan gick bara efter trådtitel och tänkte mig att det TS beskrev var samma sak som utspelar sig i matrix-filmerna, kan då inte matrix-filmerna vara ett data intrång av en "människa" som inte finns i den här virtuella världen utan i den "riktiga" världen och sända in filmen som ett virus som för att försöka få en del människor att tro?

Skulle vara ballt om jag och alla som läst det här inlägget skulle dö helt oförklarligt i sömnen.
__________________
Senast redigerad av Traktorkrasch 2010-07-30 kl. 04:01.
Citera
2010-07-30, 17:13
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
Skulle det vara nu vara så borde det väll vara någon som vill att vi ska vara fångar i den här världen, och om dom kan kontrollera allt som finns i denna värld så bör vi inte få reda på hur det är. Men som i virtuella-spelvärldar så kan det ju bli buggar och fel, därför han några "människor" lyckats fly till den riktiga "världen"

Fångar är ett starkt ord, vi är inte särskilt begränsade i denna värld. Fast det förstås kan finnas begränsningar som inte finns i det verkliga universum. Kan inte riktigt se hur man skulle lyckas fly, i alla fall om vi inte har några fysiska kroppar som i Matrix utan vi är helt och hållet simulerade.
Vårt medvetande körs ju då på hårdvara som programmeraren kontrollerar. Först måste vi få input från den verkliga världen istället för från den simulerade, alternativt både och, och sedan, för att bli verkligt fria så måste vi ju på något sätt kunna förflytta den hårdvara som våra personligheter körs på bortom programmerarens kontroll.
Citera
2013-10-10, 16:56
  #127
Medlem
Dingo-Bads avatar
Universum är ett programmering och finns det buggar?

Tja, jag har funderat ganska länge på att om vår universum är en del av ett programmering.
Allt som finns inom universum och utanför universum är byggd av program och design.

Allting finns i programmet så som fysik och kemilagar m.m

Mycket avancerad programmering som vi kan inte tänka oss nu.

Hur många server behövs det för att hålla upp allting levande i rörelse?

Hur kan vi bekräfta det att det är det eller inte?

Motorn till det kan vara gud eller gud kan vara den som har designat och skapat programmet?
Citera
2013-10-10, 16:58
  #128
Medlem
Dingo-Bads avatar
glömde att om det finns buggar ute i universum och på jorden?
Citera
2013-10-10, 17:23
  #129
Medlem
subutexs avatar
tycker du rör ihop begreppen liten.. visst att universums lagar går att återskapa med programmering osv men det betyder ju inte att det finns en programkod nånstans för vad som faktiskt händer i rymden.
Citera
2013-10-10, 17:26
  #130
Medlem
Shuffless avatar
Om nu en gud skulle existera skulle han knappast använda servrar och programmera. Värför skulle han göra det när han kan skapa riktigt liv?

Fast du är inte helt fel ute, man kan ju tänka sig att vi lever i en simulator. Att vi själva och allt vi ser egentligen är digitalt. Dom som skulle "skapat" oss då skulle vara människor i framtiden. Dom är, precis som oss nyfikna och skapar en (eller miljontals) simulation(er) för att se hur människorna och Jorden avancerar.

Ett bevis till att denna teori kan stämma är sub-atomiska partiklar. Dessa partiklar är i två olika former samtidigt, ända tills man kollar på dom. Då blir den antingen det ena eller andra.

Ett exempel är Schroedinger's Katt. Här är ett exempel: Det finns en katt i en låda, denna katten är en sub-atomisk partikel. Denna katt lever och är död samtidigt, inte en utav dom utan båda. Sen när man öppnar lådan och kollar så lever den eller är död. Det är som i ett tv spel, hela spelet är inte laddat hela tiden, om du står med ryggen mot ett träd i ett spel så är den inte laddad. Men om du vänder dig om så laddas det, alltså den är inte där men sen så är den det. Det är samma sak med partiklarna.
Citera
2013-10-10, 18:46
  #131
Medlem
Dingo-Bads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subutex
tycker du rör ihop begreppen liten.. visst att universums lagar går att återskapa med programmering osv men det betyder ju inte att det finns en programkod nånstans för vad som faktiskt händer i rymden.


Varför inte?
På vilka grunder kan du avvisa min tanke?

Hela universum består av koder el program script, jag menade script inte kod.
Citera
2013-10-10, 19:35
  #132
Medlem
Jooncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dingo-Bad
Varför inte?
På vilka grunder kan du avvisa min tanke?

Hela universum består av koder el program script, jag menade script inte kod.

Gud gillar inte typsäkerhet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback