2010-05-29, 21:42
Medlem
Vad vet vi om Karoline Pauli som äger kosmedics .se? Tydligen driver hon den oseriösa sajten kosmedics .se med tvivelaktiga metoder. Det här har jag hittat på nätet.

"Kosmedics är en oseriös sajt! Karolin Pauli 740506-xxxx som äger kosmedics.se har flera anmärkninga hos kronofogden för obetalda skatter m m. Hon betalar inte heller skatt för de pengar hon tjänar på kosmedics.se. Plastikkirurgigruppen Sabbatsberg AB 556508-4125 betalar Karoine Pauli för reklam. Gabriella Sellman som skriver på kosmedics betalar genom sitt företag Migasell 556561-2586 pengar till Karoline. Oseriös sajt som har skumma tävlingar med priser från oseriösa företag som inte betalar skatt. Karoline kan inte ha ett företag för då skulle kronofogden ta pengarna hon är skyldig. Så därför har hon "kontoret i fickan och tar pengarna i handen".
Karolin kallar sig även hotness och Lisa Larsson."

"Karoline Pauli 740506-xxxx avskedades från Pricerunner för att hon hade samarbetsproblem och var inkompetent. Typiskt för Karoline att hon har en oseriös sajt och inte skattar för inkomsten."

"Karoline Pauli som har Kosmedics.se är totalt oseriös. Hon kallar sig Hotness och Lisa Larsson ofta när hon bloggar förutom Karoline. I den här bloggen använder hon kosmedics.se. Kosmedics.se får betalt av flera företag som Clinic Visage och Plastikkiruggruppen och då vägrar Karoline Pauli att tex skriva att en patient dog efter en operation på Plastikkirurggruppen eller andra negativa omdömen om Plastikkirurggruppen. Om Karoline Pauli blir osams med en klinik som tex Shama så skriver Karoline nedsättande och kritiska kommentarer på Kosmedics.se. Karoline Pauli betalar inte skatt på sina inkomster från Kosmedics.se. Karoline Pauli har haft minst tre utmätningar hos Kronofogden och hon avskedades från Pricerunner pga samarbetssvårigheter och inkompetens. Karoline Pauli skriver en massa inlägg på olika bloggar för att få med adressen till kosmedics. Man ska inte ha med Karoline Pauli eller Kosmedics.se att göra!"

Jag har kollat och hon har haft minst tre ärenden hos Kronofogden för obetalada skatter och obetalda studielån. Karoline Pauli bor i Nacka.
Citera
2010-09-22, 08:11
Medlem
Jag vet så mycket att inget av det du skrivit stämmer...
Citera
2010-12-22, 10:42
Medlem
Jag har hört att Karoline Pauli slutade på Pricerunner för deras försäljningschef Kristoffer Klockare såg till att det blev så. Tydligen var det så att Kristoffer Klockare som är gift och har barn försökte göra närmanden på Karoline och blev nobbad.
Då blev det inte så bekvämt att ha henne kvar...
Citera
2010-12-24, 20:42
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissAndTell
Jag vet så mycket att inget av det du skrivit stämmer...

Hej Karoline!
Citera
2014-02-15, 15:10
Medlem
Jag heter Karoline Pauli och måste bemöta det som skrivits här om mig.
Ungefär det enda som står i texten som stämmer är att jag bor i Nacka.

Jag slutade efter 6 år som Operations Manager på Pricerunner för att starta ett eget företag Kosmedics.se. Sajten hade som mål att oberoende informera om plastikkirurgi och dess utövare. Kort efter sajten kommit upp började saker skrivas om mig som person och om Kosmedics.se. Dels att jag inte var en person som existerade, att jag hade obetalda skatter, att jag var oseriös osv. Dels om sajten, att alla som gick in på sidan fick sina kontokortsuppgifter stulna (hur det nu ska gå till?), att sajten inte ägdes av mig och så vidare. Efter flera år av terroriserande orkade jag inte mer och överlät Kosmedics till ett annat företag som också skrev på nätet om plastikkirurgi.
Detta efter att jag polisanmält ca 5 gånger. Polisen gjorde ingenting.

Kort därefter började samma typ av text som tidigare skrivits om mig skrivas om den nya ägaren. Den nye ägaren tog saken till en ny nivå som jag inte haft resurser att göra och tog reda på exakt vem som skrivit allt detta om mig och senare henne/honom. Och det visade sig att vi inte var de enda som blivit utsatta. Saken är nu återigen polisanmäld och jag hoppas att den uppenbarligen sjuka person/er som sysslat med detta också åker fast.
Jag vet vem det är som skrivit allt detta om mig och vill också påpeka att om detta fortsätter tänker jag lämna ut din identitet.

Att lögner skrivits om mig har fått stora konsekvenser. Människor som använder internet är inte alltid mogna i sin förståelse för information man kan hitta där. Att man måste vara källkritisk, och att allt som står på internet inte är sant. Det har påverkat mig när jag sökt arbete och när jag kommit i kontakt med någon som kanske inte känner mig.

Jag har tidigare inte bemött det som skrivits utan struntat i det, men jag har förstått att det alltid kommer att hänga med när någon söker på mitt namn. Så därför ber jag dig som gjort just det att ta det du läser med en nypa salt och var inte så godtrogen.

Vänliga hälsningar
Karoline Pauli
Citera
2014-05-17, 13:19
Medlem
Du har trätt fram och öppet tillstått vem du är och vad du sysslar med men du bevisar bara att du är en oseriös företagare, Karoline Pauli, när du förnekar kontrollerbara fakta. De här ärenden har dü hos Kronofogden. 2008-01-06, skatteskuld 19269 kr. 2007-01-06, skatteskuld 14773 kr. 2006-01-06, skuld studiebidrag 15224 kr.
Att du kommenterar nu beror på att du tror att man inte kan få fram dina skulder hos Kronofogden efter 5 år. Informationen om dina skulder har flyttats från korttidsarkivet, det som finns tillgängligt på data i 5 år som man söker i när man ringer eller mejlar och frågar, till långtidsarkivet, man måste begära att uppgifterna tas fram.
Citera
2016-05-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intercede
Du har trätt fram och öppet tillstått vem du är och vad du sysslar med men du bevisar bara att du är en oseriös företagare, Karoline Pauli, när du förnekar kontrollerbara fakta. De här ärenden har dü hos Kronofogden. 2008-01-06, skatteskuld 19269 kr. 2007-01-06, skatteskuld 14773 kr. 2006-01-06, skuld studiebidrag 15224 kr.
Att du kommenterar nu beror på att du tror att man inte kan få fram dina skulder hos Kronofogden efter 5 år. Informationen om dina skulder har flyttats från korttidsarkivet, det som finns tillgängligt på data i 5 år som man söker i när man ringer eller mejlar och frågar, till långtidsarkivet, man måste begära att uppgifterna tas fram.

Vilka skulder pratar du om? Jag har haft skulder hos kronofogden tidigare i mitt liv när jag blev ensam mamma. Samtliga betalda.Vem är du som gör dig sånt besvär med att ta fram information absolut ingen är intresserad av? Vem bryr sig om detta?
Jag tycker att du och din far plastikkirurgen borde lämna över er till polisen nu. De har sökt er flertalet gånger för att inhämta er till förhör. Och din mamma på pensionsmydigheten är på väg att dras mer i era aktiviteter. För er övriga som läst denna hemskt oviktiga text är att sprida ordet om slaktaren i Skarpnäck. Det är nämligen han och hans som som trakasserar mig då deras "kund" blev fruktansvärt drabbad. EsthetiCare Clinic är nu eftersökta av polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in