Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-02, 11:34
  #13
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
En sergeant Wennberg, som fungerade som polis i länet, fick från ett bakhåll ett hagelskott i benet, då han skulle åka skridsko. Johansson-Kniv befanns vara gärningsmannen.
Enligt det som kan läsas på dellenportalen.se var bössan inte laddad med hagel, utan det låg tydligen en kula i loppet.
Citat:
Just som Wennberg tog de första ytterskären laddade Kniven bössan. Kulan träffade — efter en rikoschett mot isen — offrets underliv och fortsatte in i magen, där den rev upp ett stort hål. Svårt skadad kröp Wennberg i land ...

Några år senare, då Kniven ställdes till svars för denna illgärning, var han mera spak och hävdade, att det aldrig varit hans avsikt att mörda Wennberg. ...
— Jag siktade aldrig utan trodde att mina hagel skulle vina förbi Wennberg och skrämma honom, deklarerade han. Jag trodde att bössan var laddad med hagel. Först när skottet gick såg jag att det var en kula i loppet. Det var därför utgången blev så olycklig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback