2010-05-28, 21:33
Medlem
söker flugor för flugkast, Junglecook, Olsén, Prästfrun och Silver Doctor. Finns det nån som kanske kan ge en länk dit man kan köpa dessa. Bilder är också välkomna då syster kan binda flugor själv. Har inga kvar så jag kan inte visa henne heller. Jag vore väldigt tacksam om någon kunde svara på detta.
Senast redigerad av nobody 2010-05-29 kl. 14:12.
Citera
2010-05-28, 22:41
Medlem
mr.chongs avatar
Har du provat googla? internet är en jättebra källa för information.. eller så kan du gå till bibliotek och låna en bok om fiskeflugor.
Citera
2010-05-29, 00:30
Medlem
http://www.flugor.se/ Borde finnas där
Citera
2010-05-29, 13:12
Medlem
Första tråden här i jakt och fiskedelen nu.
Det är så att jag börjat kolla in lite ul-spön då jag känner att det spö jag har nu är lite för robust mot smågäddor och abborre. Jag söker då alltså en rulle och ett ul-spö för omkring 700-800 som presterar oavsett väder
Senast redigerad av nobody 2010-05-29 kl. 14:21.
Citera
2010-05-29, 14:33
Moderator
nobodys avatar
Köptråd ang spön rullar drag linor mm

Eftersom det ställs mycket frågor ang köp av rullar spön mm.
Så startar jag en tråd ang det så kan vi samla allt i denna och hjälpa till.
Citera
2010-05-30, 18:10
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fiskar väl inte speciellt mkt, men vill ändå har sjysstare grejjer än ÖB spö. Har en rulle redan som jag köpte på nätet, nått tips på bra spö? Fiskar väl normalt liksom, hoppas på gädda
Citera
2010-05-30, 19:17
Medlem
Bloodbounds avatar
Ska köpa ett fiskeset till tjejen, helst i paket med både spö och rulle. Får bli ett lite billigare set som funkar till det mesta, hon är inte med så ofta så det är bara dumt att köpa flera olika spön. Tänkte köpa nåt på Olssons Fiske, då jag ska beställa lite mer grejer där. Funderar på deras Abu Superb 7´ (kunde inte länka direkt till artikeln) Tror ni det kan vara nåt?
Citera
2010-05-30, 20:42
Medlem
Känns som att den här tråden var en flopp, massvis med frågor men inga svar.
Citera
2010-05-30, 21:45
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Fiskar väl inte speciellt mkt, men vill ändå har sjysstare grejjer än ÖB spö. Har en rulle redan som jag köpte på nätet, nått tips på bra spö? Fiskar väl normalt liksom, hoppas på gädda

Prisklass?

Berleys Lightning Rod-Serie tycker jag om, har deras Jerkspö och Haspel 10-30g 9 fot

Till dig skulle jag väl rekommendera 10-30g spöt på 8 eller 9 fot, bra allround spö.

Sedan verkar i stort sett alla Shimano spön fått bra kritik, har själv spanat en del på Beastmaster och Catana BX det senaste, då deras UL spö. Men även dessa serier finns i 10-30g utförande, både 7 och 9 fot har jag för mig.
Citera
2010-05-30, 21:49
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Ska köpa ett fiskeset till tjejen, helst i paket med både spö och rulle. Får bli ett lite billigare set som funkar till det mesta, hon är inte med så ofta så det är bara dumt att köpa flera olika spön. Tänkte köpa nåt på Olssons Fiske, då jag ska beställa lite mer grejer där. Funderar på deras Abu Superb 7´ (kunde inte länka direkt till artikeln) Tror ni det kan vara nåt?

Verkar som ett riktigt bra set, blev nästan sugen på att beställa ett till min dam också!
Citera
2010-05-31, 12:46
Medlem
Är det här någonting att ha? http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=991282 ?
Citera
2010-05-31, 12:58
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sMiz
Är det här någonting att ha? http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=991282 ?

Min personliga erfarenhet är att man skall hålla sig ifrån Okuma rullar, genomgående dålig kvalité på dem jag har haft.

Just det spöt har jag ingen erfarenhet av, men dem Ron Thomson spöna jag har haft har varit sköna att fiska med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback