Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-05, 08:48
  #361
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Absolut! Nu tror jag att det skeppet har seglat iom Thor: Ragnarök.
Någon annan "storyline" som du tror kan bli intressant att göra film av?

Intressant fråga du ställer och jag vet att det finns användare som hänger här ibland som har bättre koll än mig (show yourselves!) som säkert kan komma med jättebra idéer. Själv har jag mest läst den Marvel som kom ut i svensk översättning från 80 - och 90-talet.

Kanske en film som är trogen Frank Millers seriebok Daredevil: The man without fear hade varit något.
I boken får läsaren får följa Matthew Murdock förvandling till Daredevil, Kingpins maktövertagande. Boxarmiljö och miljön överlag i hell's kitchen är jäkligt skön i serien.
Om Rocky hade haft trekant med maffiabröder och en bitter Spindelmannen så hade deras kärleksbarn kanske blivit Daredevil The Man without fear.

Det kan också vara svårt att föra över coola historier och karaktärer på vita duken. Ghost Rider är en favorit, fast filmerna suger. Och det kanske inte är så konstigt att ett brinnande skelett i knuttedräkt och motorcykel kan ses som aningen pajigt.

Death's Head II kanske kan funka i film/filmer. Det jag har läst (i ett nummer av Marvels universum) slåss bland annat Deaths Head mot någon slags cyberdemon som dödat de flesta av Marvels hjältar och skurkar. Har för mig att skurkarna och hjältarna slutit fred för att försöka bekämpa demonen och att She-Hulk och Rhino är ett kärlekspar.

Thor Ragnarök och Guardians Of The Galaxy filmerna är de filmer jag gillar mest som hör till hela den där Marvel phase-filmserien. Annars föredrar jag lite mörkare filmer som Logan som är löst baserat på serieboken Old Man Logan.
Citera
2021-09-05, 11:20
  #362
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Intressant fråga du ställer och jag vet att det finns användare som hänger här ibland som har bättre koll än mig (show yourselves!) som säkert kan komma med jättebra idéer. Själv har jag mest läst den Marvel som kom ut i svensk översättning från 80 - och 90-talet.

Kanske en film som är trogen Frank Millers seriebok Daredevil: The man without fear hade varit något.
I boken får läsaren får följa Matthew Murdock förvandling till Daredevil, Kingpins maktövertagande. Boxarmiljö och miljön överlag i hell's kitchen är jäkligt skön i serien.
Om Rocky hade haft trekant med maffiabröder och en bitter Spindelmannen så hade deras kärleksbarn kanske blivit Daredevil The Man without fear.

Det kan också vara svårt att föra över coola historier och karaktärer på vita duken. Ghost Rider är en favorit, fast filmerna suger. Och det kanske inte är så konstigt att ett brinnande skelett i knuttedräkt och motorcykel kan ses som aningen pajigt.

Death's Head II kanske kan funka i film/filmer. Det jag har läst (i ett nummer av Marvels universum) slåss bland annat Deaths Head mot någon slags cyberdemon som dödat de flesta av Marvels hjältar och skurkar. Har för mig att skurkarna och hjältarna slutit fred för att försöka bekämpa demonen och att She-Hulk och Rhino är ett kärlekspar.

Thor Ragnarök och Guardians Of The Galaxy filmerna är de filmer jag gillar mest som hör till hela den där Marvel phase-filmserien. Annars föredrar jag lite mörkare filmer som Logan som är löst baserat på serieboken Old Man Logan.
Tack för intressanta svar! Håller helt med dig om vilka dem bästa filmerna i MCU är. Du nämner Old man Logan och något liknande hade varit en spännande riktning för MCU filmerna att ta i framtiden. Inte så familjevänligt men en mer personlig historia med välgjorda karaktärsark tror jag behövs.
Citera
2021-10-22, 21:57
  #363
Medlem
Man-At-Armss avatar
Någon som läst de senaste äventyren med Daredevil,

I så fall, vad tyckte ni?
Citera
2021-10-25, 21:01
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Någon som läst de senaste äventyren med Daredevil,

I så fall, vad tyckte ni?

Jag tycker att Chip Zdarsky är helt fenomenal och att alla borde läsa hans nuvarande Daredevil-run, liksom Spider-Man: Spider's Shadow och Spider-Man: Life Story. Som sämst är hans berättelser i regel helt ok, men Daredevil har överlag varit 5/5.
Citera
2022-09-25, 12:18
  #365
Medlem
Måste bara fråga...
Var jag den anda som gillade Uncanny X-Men 190-191 - An age undreamed of?
Kulan Gath, en figur från Conans värld som gör hela the Big Apple till en alternativ dimension.
__________________
Senast redigerad av Karl-Edward 2022-09-25 kl. 12:22.
Citera
2022-10-25, 08:25
  #366
Medlem
Man-At-Armss avatar
Har läst lite serier med Kang the Conqueror. I Secret Wars (1984) är han dock ganska kass.
Det är ju inte helt ovanligt att karaktärers krafter kan variera beroende på vem som skrivit historien och min fråga är: Var Kang "sämre" skurk förr?

Jag är ganska mätt på Marvel på vita duken, men kunde inte låta bli att förvånas över att Kang blev den nya skurken.
Jag ifrågasätter inte det, utan är nyfiken på hur han skildrats i serier.
Citera
2023-03-29, 22:57
  #367
Moderator
Popesizes avatar
Jag har väl tipsat er halvt till döds om Svenska Retrobokklubbens utgivningar, vid det här laget

Men de gör ett grymt jobb. Under 2023 har de planerat att släppa flera klassiska Marvel-titlar på svenska.

Wolverine: Weapon X
Infinity Gauntlet
Daredevil: Reborn

och idag såg jag att de både annonserat och har öppnat upp anmälningarna för Spider-Man: Kravens last hunt.

Sen tidigare har de även gett ut den klassiska crossovern Secret Wars från Marvel.

Ni kan hitta anmälningsformulär via deras sociala medier om ni är intresserade.
Citera
2023-03-30, 19:38
  #368
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag har väl tipsat er halvt till döds om Svenska Retrobokklubbens utgivningar, vid det här laget

Men de gör ett grymt jobb. Under 2023 har de planerat att släppa flera klassiska Marvel-titlar på svenska.

Wolverine: Weapon X
Infinity Gauntlet
Daredevil: Reborn

och idag såg jag att de både annonserat och har öppnat upp anmälningarna för Spider-Man: Kravens last hunt.

Sen tidigare har de även gett ut den klassiska crossovern Secret Wars från Marvel.

Ni kan hitta anmälningsformulär via deras sociala medier om ni är intresserade.

Kravens last hunt/Kraven sagan är en mörk historia för att vara ett Spindelmannen äventyr. Om slutet:

Några år senare slåss spindeln mot Kravens son i ett nr och han var ingen vidare värdig antagonist, om jag inte minns fel. Kanske blev han bättre i senare nummer..

Wolverine: Weapon X är det samma äventyr som tidigare publicerats i Mega Marvel?
Citera
2023-03-30, 20:04
  #369
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Kravens last hunt/Kraven sagan är en mörk historia för att vara ett Spindelmannen äventyr. Om slutet:

Några år senare slåss spindeln mot Kravens son i ett nr och han var ingen vidare värdig antagonist, om jag inte minns fel. Kanske blev han bättre i senare nummer..

Wolverine: Weapon X är det samma äventyr som tidigare publicerats i Mega Marvel?
Ja, jag tror nog att det kan vara samma.
Skrivet av Barry Windsor Smith 1994. Här kan du se omslag och del av innehållet.
https://www.instagram.com/p/CpCn_YgM..._web_copy_link
Citera
2023-04-08, 02:39
  #370
Medlem
zatars avatar
För att instämma i några föregående inlägg innan här i tråden så verkar Daredevil som serietidning fortfarande vara helt okej på Marvel-sidan. Den enda titeln, ungefär.

X-Men är ju helt fördjävlig nuförtiden. De har en jävla fashion-show "Hellfire gala" i ett helt år, eller snarare en gång om året i flera år. Alla titlar MÅSTE innehålla omstöpta icke-binära icke-straighta karaktärer. Med det sagt behöver det inte vara något negativt att vara gay (Northstar från Alpha Flight till exempel, erkänt gay under lååååång tid), men att göra straighta karaktärer gay från tomma intet (Iceman, på senare dagar) för att det är på modet är......äckligt, och lite "Ni jävlar som läser serietidningar och har gjort det under många långa år är dumma vita straighta män, vi ska knäppa er på näsan". Vi är en lång väg från Chris Claremonts långvariga och fina tid på X-böckerna med tankeväckande dialog och karaktärsskapande som bortgick från identitspolitik till fördel för att alla oavsett hur de såg ut fick jävligt bra character development.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback