Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-11, 12:15
  #265
Medlem
Hippos avatar
Är Hawkeye och Bullseye samma person?
Citera
2012-08-11, 12:19
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Är Hawkeye och Bullseye samma person?

Nej

Edit: Råkade trycka fel där.

Nej, det är de inte, men Bullseye spelade Hawkeye i Dark Avengers.
__________________
Senast redigerad av Straiter 2012-08-11 kl. 12:21.
Citera
2012-08-11, 12:53
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nej

Edit: Råkade trycka fel där.

Nej, det är de inte, men Bullseye spelade Hawkeye i Dark Avengers.

Varför spelade han Hawkeye?
Citera
2012-08-11, 13:14
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Varför spelade han Hawkeye?

Lite kortfattat:
Citera
2012-08-11, 13:46
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Lite kortfattat:

Får ta och kolla det, tack!
Citera
2012-08-25, 16:56
  #270
Medlem
Hippos avatar
Ännu en fråga... En kompis till mig (som läste väldigt mycket Marvel i ung ålder) berättade för mig om en händelse mellan den mest kraftfulla mutanten i Marvel universumet Franklin Richards och varelsen Onslaught. Kommer inte ihåg ordagrant vad det handlade om men i stora drag så räddade Franklin alla superhjältar från Onslaught genom att skapa ett nytt universum inuti en boll som han sög in alla i.

Någon som läst denna historia och vet vad den heter? Och vart kan jag köpa den i så fall?
Citera
2012-08-25, 18:03
  #271
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Ännu en fråga... En kompis till mig (som läste väldigt mycket Marvel i ung ålder) berättade för mig om en händelse mellan den mest kraftfulla mutanten i Marvel universumet Franklin Richards och varelsen Onslaught. Kommer inte ihåg ordagrant vad det handlade om men i stora drag så räddade Franklin alla superhjältar från Onslaught genom att skapa ett nytt universum inuti en boll som han sög in alla i.

Någon som läst denna historia och vet vad den heter? Och vart kan jag köpa den i så fall?
Onslaught gick i de svenska Marvel tidningarna (I alla fall Spider-Man och Mega Marvel) runt 1998.
Så kolla i de tidningarna. Spider-man 5-6/98 är runt Onslaught, enligt mitt egna serieindex i alla fall.
Och Mega Marvel 2/98 är striden mot Onslaught
Citera
2012-08-26, 07:22
  #272
Medlem
Hippos avatar
Tackar så mycket Ska se om jag hittar dessa någonstans.
Citera
2012-08-31, 22:20
  #273
Medlem
Huntards avatar
Har fått upp intresset för Moon Knight rejält på senaste tiden vilket började med en sammanfattande comic vid namn "Saga" och har senast läst igenom "God & Country" samt att jag precis införskaffade mig Moon Knight av Bendis & Maleev som jag snart ska påbörja.

Någon som har bra tips på Moon Knight serier?

Söker även lite mer information om Marvels "Future Foundation" som jag är intresserad av att börja läsa, var borde jag börja?

Visst nu finns ju google och Wikipedia och fan och hans moster men det är så mkt trevligare att snacka med marvel nördar än att spåra länkar.
Citera
2012-10-18, 06:57
  #274
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Har fått upp intresset för Moon Knight rejält på senaste tiden vilket började med en sammanfattande comic vid namn "Saga" och har senast läst igenom "God & Country" samt att jag precis införskaffade mig Moon Knight av Bendis & Maleev som jag snart ska påbörja.

Någon som har bra tips på Moon Knight serier?

Söker även lite mer information om Marvels "Future Foundation" som jag är intresserad av att börja läsa, var borde jag börja?

Visst nu finns ju google och Wikipedia och fan och hans moster men det är så mkt trevligare att snacka med marvel nördar än att spåra länkar.

Kan tyvarr inte tipsa om nagot da jag inte last, men jag har sjalv alltid tyckt att Moon Knight verkar som en intressant karaktar sa aven jag skulle uppskatta tips pa bra Moon Knight issues!
Citera
2012-10-19, 19:17
  #275
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Har fått upp intresset för Moon Knight rejält på senaste tiden vilket började med en sammanfattande comic vid namn "Saga" och har senast läst igenom "God & Country" samt att jag precis införskaffade mig Moon Knight av Bendis & Maleev som jag snart ska påbörja.

Någon som har bra tips på Moon Knight serier?

Söker även lite mer information om Marvels "Future Foundation" som jag är intresserad av att börja läsa, var borde jag börja?

Visst nu finns ju google och Wikipedia och fan och hans moster men det är så mkt trevligare att snacka med marvel nördar än att spåra länkar.
Vengeance of the moon knight är grymma, påminner mycket om Dark reign arcen med Deadpool då i Vengeance så har Norman Osborn huggit Månis i ryggen och handlar kort sagt om hans kamp tillbaka.

Du kan även kolla in delarna när han går med i West Coast avengers, inte så många klassiska bovar men rätt intressant off screen storys då han startar en tv-serie som handlar om sig själv.

Om du vill få mer origin så bör du läsa Werewolf by night, finns ingen remake så teckningarna är lite halvdana men storyn är skön. Sedan att varulven heter Jack Russel får man leva med.

Dock är den bästa samlingen enligt mig den första delen av rebooten 1-6 "The bottom" det bästa jag läst, det är rått, ursinningslöst helt enkelt Moon knight och anledningen till att jag fortsatte läsa.
Citera
2012-11-07, 11:36
  #276
Medlem
Hippos avatar
Efter att ha läst "The invincible Iron Man vol 1. - The five nightmares" och "Secret Invasion vol. 1-8" så står det klart för mig att Iron Man och Thor inte är vänner längre, och envis som jag är måste jag bara ha storyn där det händer. Vet någon vilken tidning jag ska köpa för att få förklaringen till varför de inte är vänner längre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback