2010-05-28, 00:28
Medlem
Rorroks avatar
På lördag får jag kvinnligt besök och det är tänkt att vi ska laga mat tillsammans. Frågan är bara vad? Jag är helt tom på idéer och hoppas på att några utav er har något tips att delge.
Det spelar ingen större roll om det är sånt man har hemma eller om man måste gå och inköpa. Helst inget som kostar mer än lägenheten jag bor i.
Citera
2010-05-28, 00:40
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Okej, bra fråga. men du behöver nog ge oss mer utav förutsättningarna. Vem är denna tjej? Dina intentioner? Första dejten? Ska ni dricka alkohol?
Citera
2010-05-28, 00:40
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorrok
På lördag får jag kvinnligt besök och det är tänkt att vi ska laga mat tillsammans. Frågan är bara vad? Jag är helt tom på idéer och hoppas på att några utav er har något tips att delge.
Det spelar ingen större roll om det är sånt man har hemma eller om man måste gå och inköpa. Helst inget som kostar mer än lägenheten jag bor i.

Lasagne m. sallad.
Chilligryta m. gräddfil och rostat bröd.
Färsk pasta med en ost/skinksås gjord på gorgonzola.
Ugnsstekt fläskfilé med potatisgratäng.
Ugnsstekt kycklingfilé med klyftpotatis och kall sås.
Toasts med alla möjliga tillbehör. Bara att välja mellan kalkon, dijon, pesto kyckling. Sen en god sallad och gräslöksaioli!

Kan det vara en bit på vägen? =)
Citera
2010-05-28, 00:44
Medlem
Själv hade man pasta med pesto och tomater (de små, italienska). Funkade utmärkt, lättlagad och ger en bra stämning! Dessutom dessert i form av självgjorda maränger med grädde och hallon!
Citera
2010-05-28, 00:49
Medlem
spoilers avatar
Skaldjurslasagne och en bättre chokladkaka efteråt.

http://receptfavoriter.se/recept/las...rslasagne.html
http://www.tasteline.com/recept/GI-c...kaka_utan_mjol
Citera
2010-05-28, 01:00
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Om det skall ätas efterrätt så rekomenderar jag varmt en finare version av Marängswiss. Om nu inte flickan är rädd för kalorier.

½ 5dl finare vaniljglass.
2 bananer.
2½ dl vispad grädde.
Maränger.
Hemmagjord chokladsås.
Jordgubbar.
Siktad kakao.
Citera
2010-05-28, 01:10
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyDisgusting
Toasts med alla möjliga tillbehör. Bara att välja mellan kalkon, dijon, pesto kyckling.

Hörru!! Ursäkta OffT men det låter ju sjukt gott. Fast hur gör du rörorna? Och hur serverar du brödet? Förstår nog inte riktigt hela konceptet ( kanske bara jättehungrig just nu??) men skulle uppskatta fylligare recept! Om du har tid får du gärna posta eller PMa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in