2010-05-27, 12:01
Medlem
http://www.finnveden.nu/?option=com_...36760&Itemid=2

Vilka var det? Vilka var det som fakking bråka?

Hur allvarlig var misshandeln egentligen? Blev någon egentligen skadad eller var det mest lite gapande i en trappuppgång?
Citera
2010-05-27, 12:04
Bannlyst
Låter som ett helt vanligt möte mellan människor, inget att bry sig om.
Citera
2010-05-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakoniwa
Låter som ett helt vanligt möte mellan människor, inget att bry sig om.

Det är väl inga höjdarodds mot att det handlade om spännande traditioner och seder som misstolkades samtidigt som det helt säkert doftade förföriskt från ett närbeläget kök men det vore kul om någon kunde bekräfta att det var just så samt att det var en sluten företeelse i en sluten grupp.
Citera
2010-05-27, 22:20
Medlem
MrVisstos avatar
En av kommentarerna till artikeln verkar var skriven av en med insyn i händelsen samt skriven på nysvenska. Jag tippar på att alla inblandade är kulturberikare eller folk av jämbördig kaliber.
Citera
2010-05-27, 22:26
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
En av kommentarerna till artikeln verkar var skriven av en med insyn i händelsen samt skriven på nysvenska. Jag tippar på att alla inblandade är kulturberikare eller folk av jämbördig kaliber.
Och här kommentaren innan den eventuellt försvinner:
Citat:
skriven av människa, May 27, 2010
Det är inte så det var, och det va ingen pistol i detta bråk, dessutom så slog bara en kille mot de två offren och resten av ''gänget'' var där för att stoppa bråket. och har dem som blev slagna sagt vad dem har gjort? nej jag tror inte det.. det är kul att allt rätt är i den som fick stryk sida, polisen finnveden borde skärpa sig lite o sluta att bara snacka skit bättre att göra ert jobb bra!
Är Gnosjö också berikat med lottovinster från Afrika och Västasien?
Citera
2010-05-27, 22:46
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Och här kommentaren innan den eventuellt försvinner:

Är Gnosjö också berikat med lottovinster från Afrika och Västasien?

Vad jag vet så är den största importerade folkgruppen i Gnosjö Vietnameser. Dessa har jag hört hålls väl segregerade och de gör inga större anspråk på att samhällsordningen skall anpassas efter dem. Sen finns väl den sedvanliga skaran med kulturberikare representerad antar jag.

Vid genomfart har jag på senare tid lagt märke till en markant ökning av Somalier som vaggande av och an stryker längs med gatorna oavsett tidpunkt på dygnet.

Saxat ifrån wikipedia: "Gnosjö är en tätort och centralort i Gnosjö kommun i Jönköpings län, främst känd för Gnosjöandan. Gnosjö är också en av Sveriges mest invandrartätaste orter. Närmare hälften av invånarna i Gnosjö har utländska föräldrar."

EDIT: Området Furuhall där händelsen i artikeln utspelades bebos enligt utsago till allra största del av nysvenskar och socialfall.
Senast redigerad av MrVissto 2010-05-27 kl. 22:52.
Citera
2010-05-28, 08:57
Medlem
Nu har det tillkommit ett par mer nyanserade kommentarer...

http://www.finnveden.nu/index.php?op...36760&Itemid=2

Citat:
...
skriven av km, May 27, 2010
Är det Polisen som ska skärpa sig?? Det är väl för helvete personerna som bråkat som borde tänka till...
Polisen i GGVV regionen gör ett bra jobb !!
...
skriven av Mikael G, May 27, 2010
Kul att nyhetsrapporteringen styrs upp av kommentarsfältet. Av artikeln att döma skulle man annars kunnat dra slutsatsen att det var träck som varit i farten. Slödder som hanterar saker med våld. Nu förstår jag att det rör sig om hederliga arbetande mönstermedborgare och att det bara är polisen som "snackar skit" om dessa enastående människor.

Tack för klargörandet!
...
skriven av Brum, May 28, 2010
Bara "ett möte mellan människor". Människor finnveden jättesnäll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in