Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-13, 22:08
  #49
Medlem
https://www.fralsningsarmen.se/vasak...et/cafe-froet/

Frälsis har ett bra café med BILLIGT käk (soppa + macka 40 kr) inte långt från Odenplan på Observatoriegatan 4. Inte öppet hela tiden och så, håll koll på dagar och tider...
Priserna kan ha höjts lite, var ett tag sen jag var där. Kan göra ett återbesök i veckan om ingen annan hinner dit före.

https://www.fralsningsarmen.se/Soder...pa-till-lunch/

Finns även på Söder (Hornsgatan 96-98) något liknande lunch tis-tor 11-14, ingen koll på priserna men det ska också vara prisvärt.
__________________
Senast redigerad av antipop 2018-05-13 kl. 22:14.
Citera
2018-05-13, 22:15
  #50
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Ica maxi, biltema och ibland likande kedjor kan ha förbaskat billig korv m.m. Korv och kaffe för 10kr tex. Kanske ingen fullvärdig lunch,, men ni hajar konceptet, dom har annat med. För mig funkar det på lugna dagar med korv eller två eller en laxmacka eller så
Citera
2018-05-13, 22:20
  #51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ica maxi, biltema och ibland likande kedjor kan ha förbaskat billig korv m.m. Korv och kaffe för 10kr tex. Kanske ingen fullvärdig lunch,, men ni hajar konceptet, dom har annat med

Istället för att förgäves leta billiga lunchhak torde egen matlåda alternativt Dafgårds färdigrätter man värmer i mikron på jobbet vara smidigast/snabbast/billigast. Ska man äta en bra lunch på restaurang, kommer man knappast under en hundring idag. -Nu är det förvisso åtta år sedan trådstart, och jag vill minnas att för åtta år sedan hittade man gott om ställen (i Göteborg) som serverade bra luncher för 69:-. Men Stockholm har alltid varit dyrare..
Citera
2018-05-13, 22:46
  #52
Medlem
madtops avatar
DN har en artikel om billig och god lunch i Stockholm:
https://www.dn.se/sthlm/har-kan-du-a...h-i-stockholm/
DN Stockholm tipsar om tio smarta budgetluncher. Från kinesiska dumplings till persiska mackor.


Personligen kan jag rekommendera La Gazelle (nordafrikanska mackor), Fang Yuan Shi Wu (goda dumplings) och Sundevich (persiska mackor).
Citera
2018-05-14, 14:02
  #53
Medlem
Andersdamaans avatar
Är man i Bromma och är sugen på en vällagad husmanslunch så rekommenderas Restaurang Figaro vid Islandstorget. 80:- kostar lunchen (70:- vid avhämtning) och då ingår dryck, salladsbord, bröd och kaffe. Det går även bra att ta backning på maten om man så önskar.
http://figaro.kvartersmenyn.se/
Citera
2018-05-14, 21:22
  #54
Medlem
Elementarts avatar
Det fanns ett billigt hak under SF Sergel biografen, i saluhallarna där, men jag vet inte om den är kvar. Men de sålde hamburgare och kostade under 50 kronor men det var flera år sedan jag var där sist.
Citera
2018-05-14, 21:29
  #55
Medlem
sillåpotatiss avatar
man kan äta billigt på Cafe Marrakech, i garnisonen och på lindhaensgatan. Super gott, man får plocka från buffen och betala per hg. dryck, bröd ingår. jag blir mätt på 50-60 kr.
Citera
2018-05-15, 07:31
  #56
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
man kan äta billigt på Cafe Marrakech, i garnisonen och på lindhaensgatan. Super gott, man får plocka från buffen och betala per hg. dryck, bröd ingår. jag blir mätt på 50-60 kr.

Vet inte om jag tycker att 14:90/hg är billigt men det kanske är prisvärt
du blir altså mätt på 333-400g
Citera
2018-05-15, 15:09
  #57
Moderator
rotadents avatar
Lade till i rubriken att det rör sig om Stockholm.

//Mod
Citera
2018-05-15, 19:48
  #58
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.d.oesson
Vet inte om jag tycker att 14:90/hg är billigt men det kanske är prisvärt
du blir altså mätt på 333-400g
Jag blir garanterat mätt på 3-400gram mat.
Äter oftast mindre än så och jag väger ca 100kg.
Citera
2018-11-03, 18:24
  #59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ica maxi, biltema och ibland likande kedjor kan ha förbaskat billig korv m.m. Korv och kaffe för 10kr tex. Kanske ingen fullvärdig lunch,, men ni hajar konceptet, dom har annat med. För mig funkar det på lugna dagar med korv eller två eller en laxmacka eller så
Fast de finns ju inte inne i stan.
Citera
2018-11-05, 19:22
  #60
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast de finns ju inte inne i stan.


Nära hornstull finns willys eller var det hemköp.. dom har förbaskat billiga smörgåsar och korv.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback