Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-26, 14:32
  #1
Medlem
Denoms avatar
Känns helt hopplöst att behöva lägga ut minst 80 kronor på en lunch i Stockholm för att slippa käka snabbmat eller laga ihop det hemma. Är det så att priserna har stigit överallt eller är det bara jag som letar på fel ställen?
För det känns som att det borde gå att hitta en lunch i stockholm under 80 kronor utan att få skräpmat, men jag kanske har fel
Citera
2010-05-26, 14:38
  #2
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Tror att på "Jerusalem kebab" (Götgatan 59) så kostar kebab med pommes (man kan välja ris eller dylikt istället för pommes, finns falafel också) runt 60 lappen. Stans bästa kebab i mitt tycke också.
Citera
2010-05-26, 14:43
  #3
Medlem
seven0fnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
För det känns som att det borde gå att hitta en lunch i stockholm under 80 kronor utan att få skräpmat, men jag kanske har fel

Du kan äta lunchen på Restaurang Gambrinus, Hantverkargatan 36; för 75kr tror jag att det är. Annars finns det flertalet kebabställen på Södermalm med bra priser, dock inte lika mycket mat som exempelvis Gambrinus. Längst bort på Götgatan, precis innan den möter Ringvägen tror jag; så finns ett kebabhak på hörnet som var både gott och billigt.
Citera
2010-05-26, 14:47
  #4
Avstängd
Adolf-Hustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Tror att på "Jerusalem kebab" (Götgatan 59) så kostar kebab med pommes (man kan välja ris eller dylikt istället för pommes, finns falafel också) runt 60 lappen. Stans bästa kebab i mitt tycke också.


Det går dock rykten om att de har förekommit cum i deras såser vilket inte är så super nice.

Edit: Kebabkungen på götgatan har supermenyer för 45, då ingår dricka pommes o kebab med bröd
Citera
2010-05-26, 17:10
  #5
Medlem
Medianas avatar
Priserna ligger kring 80-90 kr nuförtiden. Kan bli billigare om du tar med dig.
Citera
2010-05-28, 03:37
  #6
Medlem
Emma18s avatar
Handlar mycket om skatteverkets riktade insatser. På den tiden när luncherna var billiga berodde det på omfattande svartjobb och att alla intäkter inte redovisades. Finns ett och annat ställe där man kan komma undan för 70-75 utanför city, och KTH's kårrestaurang är väl fortfarande rätt billig (och äcklig).
Citera
2010-05-28, 05:43
  #7
Medlem
Andersdamaans avatar
65:- för dagens på "Bromma restaurang" vid brommaplan. Ibland kass, ibland riktigt bra.. Ärtsoppa med efterföljande pankisar är dom grymma på. Också erbjudes valfri pizza var dag (Helt ok.. Inga mästerverk direkt, men fullt ätbara)
Allt inklusive dryck, sallad (nåja) och nybakat bröd (pizzadeg). Kaffe ingår också.
Absolut värt en 65 krona i mina ögon! Bra portioner dessutom.
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2010-05-28 kl. 05:46.
Citera
2010-05-30, 14:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hustler
Det går dock rykten om att de har förekommit cum i deras såser vilket inte är så super nice.

Edit: Kebabkungen på götgatan har supermenyer för 45, då ingår dricka pommes o kebab med bröd

Vilka pizzerior/kebabhak har inte rykte om sperma i såsen eller användande av råttkött?
Citera
2010-05-30, 15:00
  #9
Medlem
saturdayservices avatar
TS efterfrågar lunch som inte är snabb- och skräpmat men det är precis tips på det han får. Skämtar ni honom aprilo?
Citera
2010-05-30, 15:06
  #10
Medlem
Trumpeters avatar
Svårt att hitta bra mat för under 80 spänn i city. Kan dock rekommendera Restarang Eken vid Stadshuset.
http://gastrogate.com/restaurang/restaurangeken/page/3
Citera
2010-05-31, 02:40
  #11
Medlem
Beror ju helt på var i stockholm man befinner sig. Skillnad på söder-om-söder, vasastan och kungsholmen t ex.
Finns rätt mycket för 75, men inte mycket under det. Vet några ställen där man kan köpa kort/kuponger och på så vis få ner priset till 70 per lunch.
Citera
2010-07-13, 17:40
  #12
Medlem
Worezs avatar
Lånar denna tråd. Ska pröva Restaurang Eken, eftersom det verkar vara en bufférestaurang, hur är atmosfären? Fortfarande fräsch eller lite vägkrog?

Letar annars schyssta ställen på Kungsholmen, öppen för allt.

Max pris: 60-70 kr, är det möjligt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback