Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-02, 01:13
  #25
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Man blir förbannad när man läser vad alla okunniga idioter skriver här på fb... jag är heroinberoende och om jag tar heroin och sedan vid AT 12 tim senare tar Subutex/Suboxone NASALT/ORALT så kastas jag in i en sjuk AT.

Så skriver dumknullade 18åringar att det är INGEN FARA - MEN TAR DU SUBUTEX SEN HEROIN SÅ FÅR DU AT.. okunniga jävlar.
+1

Håller med dig helt o hållet, blir riktigt frustrerad när folk tror dem är doktorer här på FB och sprider/skriver ren dynga som t.ex inlägg du nämner folk skrivit 🤬
Citera
2018-09-21, 04:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Man blir förbannad när man läser vad alla okunniga idioter skriver här på fb... jag är heroinberoende och om jag tar heroin och sedan vid AT 12 tim senare tar Subutex/Suboxone NASALT/ORALT så kastas jag in i en sjuk AT.

Så skriver dumknullade 18åringar att det är INGEN FARA - MEN TAR DU SUBUTEX SEN HEROIN SÅ FÅR DU AT.. okunniga jävlar.

Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
+1

Håller med dig helt o hållet, blir riktigt frustrerad när folk tror dem är doktorer här på FB och sprider/skriver ren dynga som t.ex inlägg du nämner folk skrivit 🤬

Samma här med, vet inte hur många gånger jag sett detta och rättat till det hela, börjar tröttna på det. Dyker upp i sub-tråden hela tiden. Och varje gång blir det samma skitsnack från vissa personer som inte verkar fatta detta.

// EUO
Citera
2018-09-27, 05:34
  #27
Medlem
Skäggbiffs avatar
Ja man blir lack.

Jag själv gick på nitlotten nu (igen) för bara någon vecka sedan.. skulle sättas in på Sub... men hade tagit 20-80mg Metadon nästan varje dag i ca 14-21 dagar.. tog ingen Metadon på 3.5 eller 4 dagar (men massa horse) sen sattes jag in på Suboxone... och fyfan vad jag blev dålig... det var alldeles för tidigt. - tog mig 3 dagar på 12-14mg sub per dag innan jag kände mig OK (lyrica räddade mig från den värsta frossan/svettningarna men huvudvärken och allt annat.. var bara att rida ut.. fyfan)

Andra gången jag snekn*llade mig själv på det sättet.

Första gången var för sex år sedan - då letade jag info här på FB om det var lugnt att ta Sub ca 6 tim efter man IV’at typ 1 gram horse... var duktigt horseberoende då.. i vilket fall så hade en massa okunniga nötter här ”det är inga alls problem!” ”Jag brukar blanda” - någon enstaka hade skrivit ”vänta 12 timmar sen är det luuugnt”..

På den tiden brukade jag bli dålig vid timme 4-5 och ordentligt sjuk vid timme 7 efter ett skott... så jag snortade 4mg Subutex - 2mg per näsborre timme 7 - och det tog inte många minuter innan jag trodde att jag skulle dö - jag blev så inihelvetes sjuk och klockan var 5 på morgonen så kunde inte få tag i något horse förens kl 10... Jag hade fixat suben för att försöka sluta med horse.. köpte 2 eller 3 bollar kl 10:05 och sköt 1 boll 10:10 men den slog ju såklart knappt och svårt som fan var det att träffa iochmed att man var så dålig skakig och uttorkad. Boll 2 gjorde mig frisk sen rörde jag aldrig sub igen förens jag kom in på subprogrammet.

Fifan! Vissa saker lär man sig den hårda vägen...
Citera
2018-09-27, 06:52
  #28
Medlem
Skäggbiffs avatar
Ens första ofrivilliga besök i helvetet som man kallar precipitated withdrawal glömmer man aldrig.
Citera
2018-09-28, 06:17
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Ja man blir lack.

Jag själv gick på nitlotten nu (igen) för bara någon vecka sedan.. skulle sättas in på Sub... men hade tagit 20-80mg Metadon nästan varje dag i ca 14-21 dagar.. tog ingen Metadon på 3.5 eller 4 dagar (men massa horse) sen sattes jag in på Suboxone... och fyfan vad jag blev dålig... det var alldeles för tidigt. - tog mig 3 dagar på 12-14mg sub per dag innan jag kände mig OK (lyrica räddade mig från den värsta frossan/svettningarna men huvudvärken och allt annat.. var bara att rida ut.. fyfan)

Andra gången jag snekn*llade mig själv på det sättet.

Första gången var för sex år sedan - då letade jag info här på FB om det var lugnt att ta Sub ca 6 tim efter man IV’at typ 1 gram horse... var duktigt horseberoende då.. i vilket fall så hade en massa okunniga nötter här ”det är inga alls problem!” ”Jag brukar blanda” - någon enstaka hade skrivit ”vänta 12 timmar sen är det luuugnt”..

På den tiden brukade jag bli dålig vid timme 4-5 och ordentligt sjuk vid timme 7 efter ett skott... så jag snortade 4mg Subutex - 2mg per näsborre timme 7 - och det tog inte många minuter innan jag trodde att jag skulle dö - jag blev så inihelvetes sjuk och klockan var 5 på morgonen så kunde inte få tag i något horse förens kl 10... Jag hade fixat suben för att försöka sluta med horse.. köpte 2 eller 3 bollar kl 10:05 och sköt 1 boll 10:10 men den slog ju såklart knappt och svårt som fan var det att träffa iochmed att man var så dålig skakig och uttorkad. Boll 2 gjorde mig frisk sen rörde jag aldrig sub igen förens jag kom in på subprogrammet.

Fifan! Vissa saker lär man sig den hårda vägen...

Oh fyfan

Ja, jag hatar subben på det viset. Att man inte kan hoppa mellan sub och andra opioider som man vill. Först lär man låta subben gå ur ett par dagar, innan man får effekt av den andra opioiden, sen när man ska tillbaka på subben igen, så sitter man och är livrädd för att man inte väntat tillräckligt lång tid.

Går ju iofs att trycka i sig tramadol och lyrica/benso för att stå ut lite längre innan man tar subben, men det blir ett jävla krångel.

Hade jag kunnat få tag i metadon på samma sätt som sub, så hade jag bytt direkt dock, men tillgången är för dålig och priset en aning för högt för att det ska gå i längden. Sen står man där utan metadon en dag, och vad gör man då? Går ju inte att bara byta tillbaka till sub då direkt, utan att vänta flera dagar.

Så får väl hålla mig till subben nu, ska ändå trappa ut skiten så det spelar väl ingen roll. Tycker dock att det är lättare att trappa ut med metadon av nån anledning.

mvh
EUO
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback