Citat:
Ursprungligen postat av
warsmann
Ingen har påstått att Tor är bombsäkert. Om du oroar dig över exploits bör du kika på Whonix eller dylik VM-lösning.
Oavsett är exploits mot Tor Browser oerhört sällsynt om du nu inte verkligen är dödsknarkskriminell.
Jag är inte kriminell, bara mån om min integritet. Det är inte bara TOR-browser som kan råka ut för exploits. Själva nätverket har också råkat ut för olika typer av exploits samt infiltrerats med evil-nodes, eller nodes som kan vara felaktigt uppsatta. Men oavsett är det
flera personer som hävdar att TOR blir mindre säkert med VPN, en åsikt jag inte direkt håller med om, så länge man har en bra VPN leverantör (som inte loggar-ip och som man kan betala med crypto)!
Dock är TOR-utvecklarna ganska snabba med att täppa till hål, vilket är hedervärt. Men lite oroande att dom fick radera ca 1000 st noder för bara en vecka sedan.
Ett exempel ang. VPN frågan:
https://support.torproject.org/faq/faq-5/
Förutom att VPN skyddar mot exploits, så ger det ett extra skydd mot andra attacker. Har man tillgång till en persons datatrafik så blir det lite enklare att göra timing attacker eftersom dom kan härleda mer exakt när personen kopplar upp sig mot TOR. (VPN försvårar detta).