Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 16:50
  #2617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Om jag skulle gissa på hur de lyssnade av CM skulle jag gissa på att de lyssnade av inkommande mejl baserat på detta.

Ja fast hur exakt gick det till i så fall?
Citera
2017-05-20, 19:23
  #2618
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Inte mål, men FUP För aktuellt fall finns här:
part1
part2

Tackar!

Du råkar inte sitta på vilket mål nr det är? Så slipper vaktmästaren leta mha personnummer på måndag Vill kolla dagboken också. Kollade snabbt i PDF:erna utan att hitta det.
Citera
2017-05-21, 17:42
  #2619
Medlem
Har inte varit inne på min countermail på länge och så lär det förbli (?) jösses vilket trassel det är med denna mailtjänst, Java funkar inte med Firefox längre och det finns en lång instruktion för hur det ev. kan lösas, ska in och läsa på, men tvivlar på att man orkar pilla med det så fort man ska mejla...helt
sjukt ju, betala dyra pengar för något så kasst!

Finns det nån som lyckats få CM att funka med Firefox senaste version? HUR?
Citera
2017-05-21, 18:48
  #2620
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Finns det nån som lyckats få CM att funka med Firefox senaste version? HUR?
https://support.countermail.com/kb/faq.php?id=248
Citera
2017-05-27, 02:03
  #2621
Medlem
Ja Countermail har utvecklats eller stått still i utvecklingen och blivit skit.

Någon som vet hur man kan ladda ner bifogade filer med Safari? Metoden med att tillåta JAVA fungerar inte.
Citera
2017-05-28, 00:23
  #2622
Medlem
Skovde313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har inte varit inne på min countermail på länge och så lär det förbli (?) jösses vilket trassel det är med denna mailtjänst, Java funkar inte med Firefox längre och det finns en lång instruktion för hur det ev. kan lösas, ska in och läsa på, men tvivlar på att man orkar pilla med det så fort man ska mejla...helt
sjukt ju, betala dyra pengar för något så kasst!

Finns det nån som lyckats få CM att funka med Firefox senaste version? HUR?
Vill du inte pilla i about:config så är det bara att ladda ner "Firefox ESR".
Då har du en Firefox version som stödjer Java fungerar med countermail.
Citera
2017-05-29, 07:19
  #2623
Medlem
Varför använder ni inte er av PGP?

Förlita sig på tredjepart för känslig data verkar ganska idiotiskt?
Citera
2017-05-31, 22:33
  #2624
Medlem
alltså hur i satan får ni jävla java att funka? har skiten och gör allting som dom säger, jävla fittnegerkuk vad arg jag blir.
Citera
2017-06-01, 11:48
  #2625
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Varför använder ni inte er av PGP?

Förlita sig på tredjepart för känslig data verkar ganska idiotiskt?

Fast hela poängen med cm är att de löser det till dig så du inte behöver "lära dig något nytt" utan skickar mail som vanligt.
Citera
2017-06-01, 20:25
  #2626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Fast hela poängen med cm är att de löser det till dig så du inte behöver "lära dig något nytt" utan skickar mail som vanligt.

Det kan väl förvisso vara sant, men arbetar man med känslig data så vill man väl minimera antal mellanhänder. 10 minuter google, 2 minuter installera programvaran. Up-and-running!
Citera
2017-06-02, 08:22
  #2627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Det kan väl förvisso vara sant, men arbetar man med känslig data så vill man väl minimera antal mellanhänder. 10 minuter google, 2 minuter installera programvaran. Up-and-running!
Du fixar inte uppgiften med 10 min google och 2 min installation.

För att någonting skall kunna anses vara säkert, behöver du lägga ned en väldans massa timmar på att tillse att du verkligen förstår alla aspekter av programmet. Dels så du konfigurerar programmet i sig självt rätt. Dels så du konfigurerar maskinen rätt. Dels så att du använder programmet på ett sätt så du verkligen får tillgodogöra dig det önskade skyddet.

Och har du då inte bakgrundskunskaperna så kanske du behöver ytterligare veckor/månader att läsa in dig på dessa.

Polisen har en ganska lätt uppgift just för att så många alltid lyckas lämna säkerhetshål öppna.
Citera
2017-06-03, 10:16
  #2628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du fixar inte uppgiften med 10 min google och 2 min installation.

För att någonting skall kunna anses vara säkert, behöver du lägga ned en väldans massa timmar på att tillse att du verkligen förstår alla aspekter av programmet. Dels så du konfigurerar programmet i sig självt rätt. Dels så du konfigurerar maskinen rätt. Dels så att du använder programmet på ett sätt så du verkligen får tillgodogöra dig det önskade skyddet.

Och har du då inte bakgrundskunskaperna så kanske du behöver ytterligare veckor/månader att läsa in dig på dessa.

Polisen har en ganska lätt uppgift just för att så många alltid lyckas lämna säkerhetshål öppna.

Ja om man bygger en tjänst som cm, men jag menar hur man krypterar text i strängformat eller som fil.

U2FsdGVkX1+BcCUYya0/2z1kYdknRCieW35mKEuKIKU=
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback