2010-05-25, 16:14
Medlem
Stitchys avatar
Kul tråd!

Mitt senaste hjärnsläpp var när jag hade gjort en fin hemmagjord hamburgertallrik med grekisk sallad och allt, och skulle toppa med ketchup och senap. Min flickvän hade ätit glass innan och på bordet stod choklad och kolasås . Chokladsåsen på hamburgarna och kolasåsen på klyftpotatisarna. Hann dock upptäcka mitt misstag innan jag fick i mig något. Jävligt pissigt att börja om när med matlagningen när man är hungrig.

En rolig tabbe min farsa gjorde var när han skulle gå ner till stan och köpa clementiner åt min mor som lagade någon dessert.

-Första gången han går ner till stan träffar han någon bekant som han stannar och pratar med. Efter pratstunden går han hem, utan clementiner.
-Andra gången går han ner, och glömmer av vad han skulle köpa = bara att gå hem igen.
-Tredje gången kommer han hem med en påse apelsiner.
-Fjärde gången lyckas han otroligt nog.

En gång har han också köpt med sig 63 lime hem, då jag tyckte det skulle va roligt att skriva till en
6:a framför 3:an på inköpslistan som min morsa skrivit. Ingen jävel som går på det ändå, tänkte jag.
Men mycket riktigt så kommer farsan hem med 63 lime efter att han handlat på ICA.

Mamma stod frågandes när han lämnade över påsarna med lime.
Citera
2010-05-25, 16:15
Medlem
schittlers avatar
Hör upp alla mytomaner!

Ni ger mig kyliga vibbar. Vad får ni ut av att sitta här och låtsas ha varit med om världens fetaste hjärnsläpp? Är ni bara unga eller är ni så otroligt ensamma att ni måste hålla på så här? Man ser ju tydligt när någon trollar, fattar ni inte det? Det är tragiskt och påminner mig om gamla vänner som har ljugit ihop sina liv.
Citera
2010-05-25, 16:15
Medlem
brajzillas avatar
Körde in tandkrämstuben i ögat en gång och klämde ut jävlar vad det sved
vet fortfarande inte hur det gick så fel.
Citera
2010-05-25, 16:17
Medlem
wearcapeflys avatar
Lämnade 400 i en bankomat en gång.
Citera
2010-05-25, 16:17
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitchy
min farsa

Är far din alltid sådär tankspridd?
Citera
2010-05-25, 16:21
Medlem
Som många andra: börjat diska tallrik och dylikt i badrummet.

När man skriver något samtidigt som någon (försöker) kommunicera och hjärnan försöker göra två saker samtidigt: slutar med att jag skriver det personen säger i stället för det som var tänkt att hamna på pränt.

Dröja sig kvar vid kassan för att erhålla växeln [...] som inte existerar. Ett annat förekommande alternativ: knata iväg i rask takt utan att ta med sig varorna.

Precis som LightMange nämnde: CTRL+Z när man haft intentionen att sudda ut en felskrivning. Den signalen går blixtsnabbt "Fan nu skrev jag fe... CTRL+Z... ups, ingen dator här inte".

Skakade nitiskt på huvudet för att signalera "nej" när läraren frågade om jag förstått genomgången (som för övrigt var glasklar). "Inte?" Frågar läraren. "Jo, jag förstår?" Detta resulterade i en förbryllad lärare, som i sin tur gjorde mig förbryllad (tills hjärnan kopplade).

Räcka upp handen för att svara på en fråga (fast jag inte har en susning om svaret). Efter någon sekund börjar man resonera i huvudet: "vänta nu, varför räcker jag upp handen?"
Citera
2010-05-25, 16:26
Medlem
Letsdothiss avatar
Ställt in glaset i kylen och mjölken i diskmaskinen.

Tvålat in håret och shamponerat kroppen, insåg att jag gjort fel, för att sedan, 10sekunder senare göra samma sak igen.
Citera
2010-05-25, 16:26
Medlem
Kallat en kvinnlig chef för "Mamma"

Kört hela jävla vägen fram till dörren med bilen innan jag kom på att jag måste parkera och gå in i huset.

jag hade en sån där dvärghamster när jag var lite yngre, Hans bur var beströdd med sågspån, den måste naturligtvis bytas ut då och då, så det blev omplacera hamster till en burk medans man slängde ut sågspånet genom fönstret, en gång blev det hjärnsläpp och hamstern blev utkastad och nerpissade sågspånet stannade kvar. Var dock på markplan, inte alls högt upp så han klarade sig fin fint.

äta fil framför teven och börjar sleva i sig med fjärrkontrollen som sked.

suttit i möte och tankspritt lagt av en riktig dödsmördar brakskit from hell.
Citera
2010-05-25, 16:29
Medlem
Åh vad det känns skönt att man inte är ensam om att få kortslutning då och då!

Får väl inviga mitt konto i den här tråden.

Satt häromdan och hade lite söndagsmys med ett rör Pringles och ett glas Pepsi. Plötsligt doppar jag handen i glaset istället för i röret, och sen sitter jag där helt stilla i några sekunder innan jag inser vad som händer.

"Vad fan, det blev ju blött? Hmm, man kanske ska ta upp handen igen..."
Citera
2010-05-25, 16:31
Medlem
-Opens avatar
Häll mjölk på min mattallrik =/

Min kompis la sin mobil i en läskmugg när vi var på bio, vi stod och gapade. När han såg vår reaktion så fattade han galoppen. Den gick inte att använda efteråt
Citera
2010-05-25, 16:34
Medlem
slumbers avatar
Hade nyss fyllt på mitt ICA-kort och skulle ut och storhandla även fast jag var bakis och rätt groggy sedan gårdagens fyllebravader. Väl nere i köpcentrumet så glömmer jag av mig helt, köper ett ciggpaket och sticker hem igen. När jag kommer hem kommer jag såklart ihåg att jag skulle ha storhandlat, så tar på mig skorna och sticker ut igen.

Väl inne i matbutiken så fyller jag matvagnen upp till kanten och ställer mig i kön. Planen var som sagt att storhandla, så hade väl en 150-200 produkter i vagnen av mixat skit. Inser till min förtvivlan att det var Hemköp och inte Ica jag hade ramlat in i, men vad fan skulle jag göra, kassörskan väntade nu bara på kortet. Blev kvickt att dra ifrån sig någon pinsam ursäkt och springa därifrån.

"Aaah, my bad, trodde att det här var ICA." sa jag och stack snabbt därifrån och lämnade ett berg av mat i kassan

Kanske inte det roligaste, men jävligt misslyckad dag i allmänhet.
Citera
2010-05-25, 16:35
Medlem
Ponzeriqs avatar
Skulle tvätta av mitt tangentbord. Placerade hela skiten under vattenkranen och tyckte väl det gick bra. Men naturligtvis var jag sugen att börja använda det igen. För att snabba på torkningsprocessen satte jag på ugnen och väntade några minuter. När jag tar ut det är tangenterna helt bukliga och har flutit samma...

I efterhand kanske jag bara kände för av vara jävligt destruktiv, men ångrade mig väldigt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in