Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-28, 09:26
  #169
Medlem
Adopterad eller ej! Personkemin räknas, ingenting annat.
Citera
2016-07-28, 09:31
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkbitch1976
Jag är 40 år adopterad från Bangladesh o kom till Sverige när jag var 6 månaders bebis alltså har jag bott i Sverige i 39 1/2 år.

Jag är 154cm lång o väger ca 49-50kg lagom tränad o sportat större delen av mitt liv.

Jag har gjort o varit som de flesta svenska ungdomarna dvs festat sportat blivit kär blivit ihop med svenska killar.

Har aldrig varit ihop med någon annan adopterad / eller utländsk kille.

Har varit gift med en svensk vit man som jag har två stora barn med

Är gift för andra gången med en svensk vit man som jag har ett något yngre barn med.

Jag måste ha haft en jäkla tur på kärleksfronten för jag har aldrig blivit nobbad av någon jag varit kär i och nä det har inte varit några fula ensamma förlorare till killar jag fallit för

Dessvärre är det alltid jag som är den som avslutar en relation men de jag har varit tillsammans med har varit normal snygga vanligt hövliga trevliga normala killar utan större skrupler

Och det har funnits både svenska killar och utländska killar som öppet visat sitt intresse men som jag dock ej varit intresserad av så nä jag har aldrig haft mitt ursprung som "hinder" för att hitta en partner.


Stick tillbaka dit då. Du är bara svensk inför svenskar, men inte i ursprung. Du är bara svensk genom ditt pass, men en sydeuropé är mer svensk än dig. Du är ju inte ens europé och man kan inte tillhöra en nation enbart genom tanke.

Du är garanterat en oförtjänt bortskämd främling, eftersom du inte har någon koppling till Sverige från början. Du är inte ens född här. Adoptivbarn särbehandlas medans blattar diskrimineras. Jag gillar inte er eller de svenskar som adopterar icke-européer. Det borde vara lag på att adoptera från likartat folkslag eller inget alls. Ni passar inte in här. Sydlänningar passar mer in, då det finns fullt med "blattar" i ursprungsbefolkningen i ex. Tyskland, Frankrike, England, etc..

Medelhavsländer är européer..inte Asien eller Afrika.

Skulle inte förvåna mig och du anser dig vara svensk och blattar, även om född i Sverige, som invandrare/utlänningar. Du har säkert en sådan fördärvad hjärna...gift från svenskar.

Ni adoptivbarn och afrikanska män kommer hit utan någon koppling till Sverige och blir särbehandlade. Ja, för de afrikanska män som bor med svenska kvinnor i svenska områden får oftast bra jobb genom kontakter.

Så, ni särbehandlas medans blattar diskrimineras. Sedan så kommer era barn också favoriseras medans våra blattebarn fortfarande diskrimineras.

Det finns för mycket motsättningar i Sverige mellan olika folkslag, det finns i hat olika riktningar, och det kommer bli värre...tiden kommer ikapp.
__________________
Senast redigerad av FakYuToo 2016-07-28 kl. 09:36.
Citera
2016-07-28, 13:12
  #171
Medlem
Nej jag har inget prinsess syndrom. Vad jag menar är att det som är viktigast när man väljer partner är inte vilket land man kommer från utan det är människan i fråga o hans / hennes personlighet som är det som är relevant.

Sen om man är ljus eller mörk what ever huvudsaken är att man mår bra med varandra o kan uppleva glädje o kärlek ihop.

Och nej jag har aldrig behövt hävda mig eller be om att bli särbehandlad. Sånt behöver man inte om man kan vara nöjd med den man är.

Och till sist, jag har inga planer på att byta land att bo och leva i. Trivs bra här med barnen, maken, djuren o våran vänskapskrets.

Ha en bra dag hälsar lilla "prinsessan" 😜😝😛
Citera
2017-02-09, 13:30
  #172
Medlem
thugas avatar
Det är ju ganska känt att adopterade tjejer har komplex. Träffade en adopterad tjej på krogen.
Jag o mina grabbar gjorde de stora misstaget att fråga var hon kom ifrån. Den adopterade tjejen blev bestört och sa att hon var minsann svensk. Fast hennes utseende var mer svart än vit eller hur man ska säga.

De grabbar jag har träffat som varit adopterade har aldrig reagerat så, oftast har de varit mera "upplysta". Undrar varför det blir så? Är det för att kvinnor ha en större önskan om att passa in?
Citera
2017-02-11, 20:54
  #173
Medlem
Sorry TS. Precis som manga andra har jag bestamt mig for att aldrig rasblanda. Det blir synd om barnen som saknar en stadig identitet.

Jag ska gora min plikt for mitt folk.
__________________
Senast redigerad av Vistula 2017-02-11 kl. 21:20.
Citera
2017-02-11, 21:10
  #174
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Stick tillbaka dit då. Du är bara svensk inför svenskar, men inte i ursprung. Du är bara svensk genom ditt pass, men en sydeuropé är mer svensk än dig. Du är ju inte ens europé och man kan inte tillhöra en nation enbart genom tanke.

Du är garanterat en oförtjänt bortskämd främling, eftersom du inte har någon koppling till Sverige från början. Du är inte ens född här. Adoptivbarn särbehandlas medans blattar diskrimineras. Jag gillar inte er eller de svenskar som adopterar icke-européer. Det borde vara lag på att adoptera från likartat folkslag eller inget alls. Ni passar inte in här. Sydlänningar passar mer in, då det finns fullt med "blattar" i ursprungsbefolkningen i ex. Tyskland, Frankrike, England, etc..

Medelhavsländer är européer..inte Asien eller Afrika.

Skulle inte förvåna mig och du anser dig vara svensk och blattar, även om född i Sverige, som invandrare/utlänningar. Du har säkert en sådan fördärvad hjärna...gift från svenskar.

Ni adoptivbarn och afrikanska män kommer hit utan någon koppling till Sverige och blir särbehandlade. Ja, för de afrikanska män som bor med svenska kvinnor i svenska områden får oftast bra jobb genom kontakter.

Så, ni särbehandlas medans blattar diskrimineras. Sedan så kommer era barn också favoriseras medans våra blattebarn fortfarande diskrimineras.

Det finns för mycket motsättningar i Sverige mellan olika folkslag, det finns i hat olika riktningar, och det kommer bli värre...tiden kommer ikapp.

Det är väl klart att du diskrimineras med den attityd du uppvisar. Du kommer alltid diskrimineras. Varför ska svenskar ens ge en rasist en chans Du skriver själv att du hatar svenskar och adopterade.
Citera
2017-02-12, 04:57
  #175
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma-lii
Jag är en tjej på 25 år och är adopterad ifrån Indien.
Hur ställer ni killar er till att träffa en adopterad tjej?
Jag är normalviktig (55 kg och är 1.58 lång)

Anledningen till att jag frågar är att det är mycket utlänska killar som raggar på mig..på vagnen, hållplatsen, affärer osv..
Svenska killar kommer fram på krogen men aldrig annars...
Hur ska jag tolka detta?

Det beror som alltid på vem tjejen är, hur hon är i sättet och hur man ser på henne. Går inte att säga på förhand. Men hypotetiskt skulle man kunna vara tillsammans med en adopterad, ja. Men det är ju skillnad från vilket land personen kommer osv, alla dras ju inte till alla nationaliteter osv.
Hur mycket du väger förstod jag inte riktigt hur det hade med saken att göra.
Anledningen att utländska killar raggar på dig är nog för att var och en håller sig till sitt i högre grad än man tror. Det är naturligt. Svenskar är ofta även mer reserverade i kontakten med andra överhuvudtaget och raggar sällan ute på vem som helst. Du får nog ofta ta första steget om du vill kontakta en svensk kille du tycker om
Citera
2017-02-12, 08:30
  #176
Medlem
Don Fadäsos avatar
Jag ser inga problem alls med att du är adopterad. Du kan säkert hitta rätt person! Lycka till!
Citera
2017-02-12, 10:22
  #177
Medlem
Adopterade tjejer kan vara attraktiva rent utseendemässigt, men eftersom de beter sig som etniskt svenska tjejer, så är det inget som jag skulle försöka satsa på.
Citera
2017-02-12, 10:58
  #178
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarkort
Gillar inte adopterade. deras stela och överbeskyddade "föräldrar" har gjort dom till oattraktiva tråkmånsar. haha

Stämmer väldigt bra med mina egna erfarenheter. Adopterade barn har i många fall överbeskyddats och har ofta en oatraktiv självbild jag upplever dom som stroppiga bimbos som matats av adoptivföräldrarna att dom är vackrast på jorden och så duktiga och intelligenta. Det ger dom en jobbig attityd utåt som många ogillar här i Sverige.

Däremot finns det väldigt vackra och sexiga Indiskor tyvärr så är det bekymmer med kastsystemet i indien där man sällan eller aldrig gifter sig utom sin kast.
Citera
2017-10-19, 01:44
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Ni adoptivbarn och afrikanska män kommer hit utan någon koppling till Sverige och blir särbehandlade. Ja, för de afrikanska män som bor med svenska kvinnor i svenska områden får oftast bra jobb genom kontakter.

Så, ni särbehandlas medans blattar diskrimineras. Sedan så kommer era barn också favoriseras medans våra blattebarn fortfarande diskrimineras.

"Blattarna" diskrimineras inte. Många sätter sig själva i den skit de sitter i, genom att tala och bete sig på det sättet de gör. Adoptivbarn blir inte särbehandlade i samhället. Allt som oftast har de ett svensson namn och blir behandlade därefter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback