2010-05-23, 20:45
Medlem
jr.ewings avatar
såg idag två polismän sitta i en omålad bil med en laptop och vid en gräsplats miitemot en rondell

min fråga: sen när kör polisen med en laptop i bilen?
varför sitta i uniform men köra en civilbil?
Citera
2010-05-23, 22:15
Medlem
iMPOSTER80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
såg idag två polismän sitta i en omålad bil med en laptop och vid en gräsplats miitemot en rondell

Låter som trafikpolisen som sitter och gör slagningar via datorn tills dom hittar något av intresse att stoppa.

Det är inte alla som är lika uppmärksamma som du är och alla ögontjänare försvinner när det inte finns en målad polisbil i närheten.
Citera
2010-05-23, 22:24
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing

Som någon sagt, ögontjänarna försvinner, samt i uniform får de lättare att jobba, uniformen gör en hel del i intrycket. När polisen började få tillgång till laptop med trådlöst internet är en fråga man bara kan spekulera i.
Citera
2010-05-23, 22:50
Medlem
Det är vanligt att man kör civilbil i tjänsten som vanlig polis. Antingen uniformerad eller inte. Det beror på vilken sorts jobb man är ute på. Det ingår typ i alla polisers jobb att då och då köra civilpass.

Att dom har dator i bilen är väl inte förvånande.
Senast redigerad av mysen 2010-05-23 kl. 22:52.
Citera
2010-05-24, 13:46
Medlem
%s avatar
Polisen tycker att uniformerna är så stiliga att dom helst vill ha på sig dom jämt. Förutom när dom ska ut på extra hemliga uppdrag, då klär dom ut sig till snickare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in