Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-23, 15:51
  #1
Avstängd
Vart kan man köpa amerikansk-import mat? Alltså Mat/godis och annat gott importerat till Sverige från just USA? Via internet och om ni vet några affärer i sthlm..

Enda kravet är att det är antingen
1. Mat som äts mycket i USA och inte i normala fall finns i Sverige
2. Mat som är tillverkad i USA


Förlåt för en krånglig beskrivning, men jag måste ner i tvättstugan strax, så jag hinner inte skriva allt för detaljerat Tack!
Citera
2010-05-23, 15:52
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gameon1
Vart kan man köpa amerikansk-import mat? Alltså Mat/godis och annat gott importerat till Sverige från just USA? Via internet och om ni vet några affärer i sthlm..

Enda kravet är att det är antingen
1. Mat som äts mycket i USA och inte i normala fall finns i Sverige
2. Mat som är tillverkad i USA


Förlåt för en krånglig beskrivning, men jag måste ner i tvättstugan strax, så jag hinner inte skriva allt för detaljerat Tack!



Haha "amerikansk-import mat".. det ska naturligtvis stå importerad mat
Citera
2010-05-23, 15:54
  #3
Medlem
FordEscis avatar
City-Gross har en hel del faktiskt. De har en speciell avdelning med mycket amerikanskt sliskigt skit. Cherry-coke, Rootbeer, och en massa annat.
Citera
2010-05-23, 15:54
  #4
Medlem
Biochems avatar
Grays.
Citera
2010-05-23, 15:55
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
City-Gross har en hel del faktiskt. De har en speciell avdelning med mycket amerikanskt sliskigt skit. Cherry-coke, Rootbeer, och en massa annat.


Va??? Ooh har dom Hur kunde jag missa det när jag var där!! Dit ska jag när jag får lön! tusen tack för svar!
Citera
2010-05-23, 15:57
  #6
Medlem
Pocciss avatar
På Citygross har dom ibland en amerikansk importhylla. Brukar inte vara ett så otroligt utbud, men dom har väl lite mac n cheese och lite godis och nån coca cola cherry.
Annars brukar det väl finnas sånna american stores i större städer. Där dom tar hutlöst mycket pengar för nån flinga man känner igen från TV.

edit. lite för slö
Citera
2010-05-23, 16:02
  #7
Medlem
sketpackads avatar
finns en i gamla stan kommer inte ihåg namn eller adress men aja.
Citera
2010-05-23, 16:31
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sketpackad
finns en i gamla stan kommer inte ihåg namn eller adress men aja.



Jaså?? Ok tack, ska kolla in dom allihopa men bor så nära cityG så dit åker jag så fort lönen kommer
Citera
2010-05-23, 16:32
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Grays.


Tusen tack för svar, va inne där också.. dumt att de inte stod några priser bara!
Citera
2010-05-23, 16:33
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Poccis
På Citygross har dom ibland en amerikansk importhylla. Brukar inte vara ett så otroligt utbud, men dom har väl lite mac n cheese och lite godis och nån coca cola cherry.
Annars brukar det väl finnas sånna american stores i större städer. Där dom tar hutlöst mycket pengar för nån flinga man känner igen från TV.

edit. lite för slö


Ska dit och kika så fort jag kan tack för svar!
Citera
2010-05-23, 18:33
  #11
Medlem
Feberns avatar
Min bror köpte mig en korg med amerikanska godsaker till ett värde av 500 kr på City Gross när jag fyllde år häromdagen. För det priset fick jag en del smarrigheter som kommer tillfredsställa mina smaklökar framöver, men jag märkte snabbt att det mesta är väldigt dyrt.

Just nu tuggar jag på "White Reese's" som är jordnötssmörskakor täckta av vit choklad.

Kolla på City Gross, där finns allt! Världens bästa barbecue-sås med, från USA.
Citera
2010-05-23, 20:50
  #12
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameon1
Jaså?? Ok tack, ska kolla in dom allihopa men bor så nära cityG så dit åker jag så fort lönen kommer
Det är grays han menar och de har stängt den butiken. Titta på Discshop.se om du vill ha amerikanska snacks,godis eller mat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback