Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-23, 14:42
  #1
Medlem
myrdals avatar
Låt oss säga att bindningstiden ännu inte gått ut, men att man skulle vilja byta nummer. Är detta möjligt att göra?
Citera
2010-05-23, 14:48
  #2
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Låt oss säga att bindningstiden ännu inte gått ut, men att man skulle vilja byta nummer. Är detta möjligt att göra?

Vi har bytt nummer hos Telenor, Tre coh Tele2 och det har aldrig varit nåt problem så länge det rört sig om abonnemang, som i ditt fall. Telenor har även hjälpt till med att byta nummer på kontankort. Telia/halebop har varit betydligt mera ovilliga.
Citera
2010-05-23, 14:50
  #3
Medlem
Ostkupas avatar
Telias svar;

"Om du vill nummerändra ditt nuvarande fasta eller mobila telefonnummer kan du kontakta kundtjänst. För att nummerändra ett hemligt nummer krävs en skriftlig begäran via brev. "
Citera
2010-05-23, 14:52
  #4
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Telias svar;

"Om du vill nummerändra ditt nuvarande fasta eller mobila telefonnummer kan du kontakta kundtjänst. För att nummerändra ett hemligt nummer krävs en skriftlig begäran via brev. "

Så bra att även Telia delvis ändrat policy, men inte ännu vad gäller deras halebopkort.
Citera
2010-05-23, 17:16
  #5
Medlem
myrdals avatar
Okej, låt oss säga att jag har ett nummer nu, och så har jag ett till nummer på ett gammalt kontantkort. Kan jag byta till kontantkortsnummret?
Citera
2010-05-23, 17:53
  #6
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Okej, låt oss säga att jag har ett nummer nu, och så har jag ett till nummer på ett gammalt kontantkort. Kan jag byta till kontantkortsnummret?

Jag vet att både Tre och Telenor klarar av det utan problem.
Citera
2013-01-18, 01:46
  #7
Avstängd
AL.WQASs avatar
vet det är en sjuk bump, men någon som vet hur lång tid det tar för telenor att byta nummer på abbonemang? mvh
Citera
2013-01-18, 11:44
  #8
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL.WQAS
vet det är en sjuk bump, men någon som vet hur lång tid det tar för telenor att byta nummer på abbonemang? mvh

För mig behövde Telenor 10 dagar för att byta nummer. Det behöver ju inte alls gälla alla andra. De kanske hade en dålig dag (eller månad) på den avdelningen.
Citera
2013-01-18, 12:04
  #9
Medlem
Går ba att byta nummer på abonnemang hos Halebop. Det kostar 250kr, konakta deras chatt såå hjälper dom dig direkt.
Citera
2013-01-22, 21:40
  #10
Avstängd
AL.WQASs avatar
bytte direkt på telenor, kostar 250 kr på abbonnemang kommer på fakturan, tog runt 1 timme så var det bytt mvh.
Citera
2013-01-22, 23:21
  #11
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL.WQAS
bytte direkt på telenor, kostar 250 kr på abbonnemang kommer på fakturan, tog runt 1 timme så var det bytt mvh.

Låter fantastisk bra! Uttryckte du dig på nåt speciellt sätt när du bad om nummerbyte? Hur?
Citera
2013-01-23, 08:41
  #12
Avstängd
AL.WQASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Låter fantastisk bra! Uttryckte du dig på nåt speciellt sätt när du bad om nummerbyte? Hur?

jag stapplade in på telenorbutiken i staden och frågade om nummerbyte på abbonnemang, det är inga problem och han frågade om jag hade några speciella krav på det nya numret osv sen ringde han kundtjänst och hjälpte mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback