Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-22, 22:31
  #1
Medlem
Katatonisks avatar
Bland annat här på Flashback och i kommentarsfält på bloggar sitter det som bekant horder av människor och hatar på enskilda individer. Tråden om Felicia Book är ett bra exempel. I skydd av fullständig anonymitet skriver folk att hon är fet, ful, vidrig, dryg, borde straffknullas etc etc, och ja, jag förstår helt enkelt inte hur man resonerar när man skriver så här om en oskyldig människa som man varken känner eller ens har träffat. Varför gör ni det? Tänker ni alls på att det kan såra? Om så är fallet, varför bryr ni er inte? Känner ni er inte fega?

Och nej, jag vill inte avskaffa yttrandefriheten och yada yada yada, men ni som använder den till sådant här - snälla, förklara varför.
Citera
2010-05-22, 22:35
  #2
Avstängd
HARDCREATIONs avatar
Säg att man är för cannabis och arbetar för att föra fram sann information om cannabis, om då någon fjortisunge skriver om hur "forskare" har kommit fram till att cannabis är dödligt så är det klart att man då kan bli väldigt arg och skriva fula saker för att ungen i fråga sprider falsk information som då väldigt många går på.

Väldigt skumt exempel, men jag hoppas att du förstår principen.
Citera
2010-05-22, 22:41
  #3
Medlem
..FAN..s avatar
På en del kan man se direkt att de är idioter.. tex Felicia Book och alla andra bloggare.
Men egentligen är folk bara avundsjuka på den speciella individen
Citera
2010-05-22, 22:43
  #4
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katatonisk
Bland annat här på Flashback och i kommentarsfält på bloggar sitter det som bekant horder av människor och hatar på enskilda individer. Tråden om Felicia Book är ett bra exempel. I skydd av fullständig anonymitet skriver folk att hon är fet, ful, vidrig, dryg, borde straffknullas etc etc, och ja, jag förstår helt enkelt inte hur man resonerar när man skriver så här om en oskyldig människa som man varken känner eller ens har träffat. Varför gör ni det? Tänker ni alls på att det kan såra? Om så är fallet, varför bryr ni er inte? Känner ni er inte fega?

Och nej, jag vill inte avskaffa yttrandefriheten och yada yada yada, men ni som använder den till sådant här - snälla, förklara varför.
Nu ödslar inte jag tid på att skriva kommertarer om skit som jag finner totalt ointressant som t.ex Felicia Book som du tog upp.
Men se det såhär istället för att fråga dig varför folk inte bryr sig om hur hon känner angående deras kommertarer, varför SKA dom bry sig om vad en okänd person känner?
Vad vinner dom på det?

Varför skulle man känna sig feg för att man skriver vad man egentligen tycker, snarare borde man känna sig feg om man inte skriver vad man egentligen tycker.
Citera
2010-05-22, 22:44
  #5
Medlem
Katatonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
På en del kan man se direkt att de är idioter.. tex Felicia Book och alla andra bloggare.
Men egentligen är folk bara avundsjuka på den speciella individen

Men varför har man behov av att poängtera att man tycker att de är idioter? Kan man inte bara hålla det för sig själv? Menar, en grej är om man kritiserar folk för deras åsikter, men att gå till personangrepp är ju inte särskilt konstruktivt. Vad är det som driver personer som anonymt kallar folk för horor etc bara för att de "inte gillar dem"?

Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Nu ödslar inte jag tid på att skriva kommertarer om skit som jag finner totalt ointressant som t.ex Felicia Book som du tog upp.
Men se det såhär istället för att fråga dig varför folk inte bryr sig om hur hon känner angående deras kommertarer, varför SKA dom bry sig om vad en okänd person känner?
Vad vinner dom på det?

Varför skulle man känna sig feg för att man skriver vad man egentligen tycker, snarare borde man känna sig feg om man inte skriver vad man egentligen tycker.

Varför ska de vinna något på det personligen? Tycker att det är väldigt egoistiskt att resonera så som ett argument för att inte såra andra. Det finns inget egenvärde i att göra någon ledsen, man kan inte bara tänka på sig själv. Att våga stå för vad man tycker är inte nödvändigtvis samma sak som att bombardera internet med hat.
__________________
Senast redigerad av Katatonisk 2010-05-22 kl. 22:47.
Citera
2010-05-22, 22:55
  #6
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katatonisk
Men varför har man behov av att poängtera att man tycker att de är idioter? Kan man inte bara hålla det för sig själv? Menar, en grej är om man kritiserar folk för deras åsikter, men att gå till personangrepp är ju inte särskilt konstruktivt. Vad är det som driver personer som anonymt kallar folk för horor etc bara för att de "inte gillar dem"?



Varför ska de vinna något på det personligen? Tycker att det är väldigt egoistiskt att resonera så som ett argument för att inte såra andra. Det finns inget egenvärde i att göra någon ledsen, man kan inte bara tänka på sig själv. Att våga stå för vad man tycker är inte nödvändigtvis samma sak som att bombardera internet med hat.
Varför kan man inte bara tänka på sig själv?
Det är naturligt att bara bry sig om sig själv och sina egna.
Man vinner absolut ingenting på att bry sig om hur okända personer känner.
Citera
2010-05-22, 23:00
  #7
Medlem
Katatonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Varför kan man inte bara tänka på sig själv?
Det är naturligt att bara bry sig om sig själv och sina egna.
Man vinner absolut ingenting på att bry sig om hur okända personer känner.

Okej. Jag förstår att du känner dig omåttligt manlig när du försöker inbilla resten av världen att du är Patrick Bateman, men för din egen skull hoppas jag att du släpper garden när du blir äldre och skaffar familj. Ingen blir imponerad.
Citera
2010-05-22, 23:03
  #8
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katatonisk
Okej. Jag förstår att du känner dig omåttligt manlig när du försöker inbilla resten av världen att du är Patrick Bateman, men för din egen skull hoppas jag att du släpper garden när du blir äldre och skaffar familj. Ingen blir imponerad.
Och ens familj tillhör inte ens egna?
Läser du ens vad jag skriver?
Du kanske inte förstår att bara för att man inte bryr sig om vad Felicia Book känner så betyder det inte att man inte bryr sig om vad ens mor känner.

Men sitt du där i din lilla värld där du bryr dig om varenda jävel och känn hur bra du är som minsann bryr sig om alla på denna jord.
Citera
2010-05-22, 23:08
  #9
Avstängd
herr.Hugos avatar
Jah, hon är ful, jah hon ÄR fet.
Om hon borde straffknullas eller inte har jag ingen aning om då jag inte träffat personen.

men att hon är fet och ful är det ingen tvekan om. sen att vissa vill gå lite längre i sitt utalande anser inte jag för min del är något problem. eftersom att jag vet att jag redan är så jävla snygg sorgligt nog - eller bra?.

Kollar mig i spegeln och tänker - fan vah snygg jag är egentligen.
Går på en fest första gången på ett år ungefär, Hånglar 2 snygga stortuttade tjejer samtidigt (festens snyggaste tjejer). det tycker inte jag är så jävla dumt i alla fall.

så att jag kan sitta här och säga att hon är ful utan att behöva ha i bakhuvudet att jag också är ful är en fantastisk känsla - vet att det finns fler snygga killar (är inte bög) här inne som tänker och har samma åsikt som jag.
__________________
Senast redigerad av herr.Hugo 2010-05-22 kl. 23:11.
Citera
2010-05-22, 23:19
  #10
Medlem
Cregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katatonisk
Bland annat här på Flashback och i kommentarsfält på bloggar sitter det som bekant horder av människor och hatar på enskilda individer. Tråden om Felicia Book är ett bra exempel. I skydd av fullständig anonymitet skriver folk att hon är fet, ful, vidrig, dryg, borde straffknullas etc etc, och ja, jag förstår helt enkelt inte hur man resonerar när man skriver så här om en oskyldig människa som man varken känner eller ens har träffat. Varför gör ni det? Tänker ni alls på att det kan såra? Om så är fallet, varför bryr ni er inte? Känner ni er inte fega?

Och nej, jag vill inte avskaffa yttrandefriheten och yada yada yada, men ni som använder den till sådant här - snälla, förklara varför.

eh, jag vet inte vad för slags omgivning du lever i men för det mesta brukar folk snacka skit om andra så fort dom får tillfälle. och då gör man även det på internet, men det blir kanske en annan sak än om det sägs muntligt istället för skrivs i text för då stannar det kvar tills det raderas.

iofs kanske det skulle se snyggare ut om folk skrev "åh det är ingen pejl på den kvinnan, och har du hööört att hon har legat med NN som är ihop med NN" - vilket skulle va samma sak som att säga att någon är dum i huvet och borde straffknullas, fast i en snyggare förpackning som går ut på att svärta ner någons rykte istället för att helt enkelt säga att någon är skit.
Citera
2010-05-23, 00:07
  #11
Medlem
Dessa bloggerskor som Kenza, Bella, mfl. är individer med låg självkänsla och dåligt självförtroende. Svaga och veka människor som suckar efter uppmärksamhet från andra. Såklart det är provcerande i ögonen på oss andra när dom horar efter uppmärksamhet och kändisskap utan att verkligen förtjäna det. Tycker bara det är tragiskt, dom borde göra något konstruktivt av sitt liv istället.
Citera
2010-05-23, 00:23
  #12
Medlem
TS du tror inte det sticker i ögonen på folk när man bara är dotter till en "kändis" och inte har något att komma med själv ? Är det det inte bätttre att folk får bladdra av sig på ett forum än att gå fram tilll vederbörande och säga hur "bla bla bla " hon är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback