Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-22, 22:00
  #1
Medlem
ibanez2s avatar
Jag har den gamla versionen av MBP som ska enligt Apple hålla i sju timmar men det har min aldrig gjort. Den kanske har enligt informationen som kommer upp när man trycker på batteriet hålla i fem timmar men nu är den nere på tre! Den kan lätt gå från 99 % till 90 på bara några minuter. Är det något jag kan göra?

Ska väl kanske tillägga att jag gör inga överdrivet tunga grejer med den.
__________________
Senast redigerad av ibanez2 2010-05-22 kl. 22:05.
Citera
2010-05-22, 22:26
  #2
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibanez2
Jag har den gamla versionen av MBP som ska enligt Apple hålla i sju timmar men det har min aldrig gjort. Den kanske har enligt informationen som kommer upp när man trycker på batteriet hålla i fem timmar men nu är den nere på tre! Den kan lätt gå från 99 % till 90 på bara några minuter. Är det något jag kan göra?

Ska väl kanske tillägga att jag gör inga överdrivet tunga grejer med den.

Batteriet är slut, har du garanti kvar?
Citera
2010-05-22, 22:36
  #3
Medlem
Holmertzs avatar
Kan det inte vara så att "7 timmar" motsvarar optimala batteri-sparar setting och inga program igång (i princip)?
Citera
2010-05-22, 22:44
  #4
Medlem
ibanez2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Batteriet är slut, har du garanti kvar?

Jag har garanti kvar då jag köpte den i slutet av mars. Jag såg faktiskt att de rekommenderar att om man har en MBP mid 2009, som jag har, så ska man byta ut batteriet men jag köpte den på Apples hemsida så vad exakt behöver jag ha med mig ifall/när jag lämnar in den?
__________________
Senast redigerad av ibanez2 2010-05-22 kl. 22:58.
Citera
2010-05-22, 23:43
  #5
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibanez2
Jag har garanti kvar då jag köpte den i slutet av mars. Jag såg faktiskt att de rekommenderar att om man har en MBP mid 2009, som jag har, så ska man byta ut batteriet men jag köpte den på Apples hemsida så vad exakt behöver jag ha med mig ifall/när jag lämnar in den?

Är det som iPoden har du ett serienummer, vet inte om det är så med alla Apples grejer men dom är jävligt shyssta med supporten. Antar att du har kvitto och eventuellt referens/ordernummer från när du beställde den. Det bör räcka.
Citera
2010-05-23, 00:30
  #6
Medlem
ibanez2s avatar
Det borde ju vara ovannämda uppgifter som de behöver men lika bra att kolla upp så man inte står där som ett fån. Hur lång tid tar det att byta batteri när man lämnar in den?
Citera
2010-05-23, 00:39
  #7
Medlem
turbokillens avatar
Köp nytt batteri.
Citera
2010-05-23, 09:54
  #8
Medlem
Eftersom din MBP inte har helt stängd baksida så tar det ungefär 30 sekunder att öppna luckan och byta batteri.
Citera
2010-05-23, 10:40
  #9
Medlem
Nothing Specials avatar
Fast mid 2009 är väl unibody? Dvs. ca 10 skruvar på baksidan innan man når batteriet.
Citera
2010-05-23, 11:03
  #10
Medlem
vagrantxs avatar
- Stäng av datorn, koppla i laddaren, tryck på CTRL ALT SHIFT, sen powerknappen (datorn ska inte starta av detta). Kolla om batteriet fortfarande e ruttet.

Om det inte funkar, kolla Aktivitetshanteraren och se om de ligger någon bakgrundsprocess med mer än 50 i %Processor.

Om inget gör det, gör såhär:

- Applemenyn -> om den här datorn -> mer info.

- Klicka på STRÖM

- Skriv här vad du har för Cykelantal och FCC (full charge capacity, vet inte vad det heter på svenska... max kapacitet? borde vara en sifra mellan 2000 och 6000).
Citera
2010-05-23, 12:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Fast mid 2009 är väl unibody? Dvs. ca 10 skruvar på baksidan innan man når batteriet.

Hum.. Ja mid 2009 kanske har de, fan. Blir helt förvirrad..

De första Unibodarna MB/MBP hade iaf batteri/Hdd lucka.. late 2008 heter de om jag inte minns fel.
Citera
2010-05-23, 12:39
  #12
Medlem
Pierrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibanez2
Jag har garanti kvar då jag köpte den i slutet av mars. Jag såg faktiskt att de rekommenderar att om man har en MBP mid 2009, som jag har, så ska man byta ut batteriet men jag köpte den på Apples hemsida så vad exakt behöver jag ha med mig ifall/när jag lämnar in den?

Vart har du läst att det rekommenderas att man byter ut sitt batteri? Jag har en MBP köpt juli 2009 som jag nu upplever har fått anmärkningsvärt sämre batteritid trots att batteriet bara laddat 47 cykler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback