Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-22, 09:58
  #1
Medlem
Tjejer, vad tycker ni om en killer kommer fram och ger er en komplimang på offentlig plats, t.ex. på en gata, och börjar ragga på er och vill ha en dejt med er eller ert telefonnummer?

Tycker ni det kan vara charmigt och ni blir glada av komplimangen eller är det tvärtom? Utveckla gärna..

Hur ofta brukar det hända er?
Citera
2010-05-22, 10:01
  #2
Medlem
Svithjods avatar
Frågan kan du väl besvara på egen hand. Om en i tjejens tycke snygg kille/man kommer fram och flörtar på ett trevligt sätt så är det uppskattat i 99 fall av 100.
Om det är en ful påträngande man i fel ålder så är det ovälkommet i 999 fall av 1000.
Citera
2010-05-22, 10:05
  #3
Medlem
AtroCiouss avatar
Beror ju helt på vilket humör man är på, vad det är för typ som raggar på en och hur han gör det.

Jag har blivit uppraggad så, men jag har helt skämtat bort det. Känns konstigt att en person man aldrig sett förut kommer fram på det sättet.
En bekant berättade häromveckan att hon var på väg till jobbet. En skitsnygg kille kom fram och började prata med henne, ville bjuda henne på fika någon dag. Hon tyckte det var så konstigt att hon sa nej och gick vidare utan honom. Hon ångrade sig visserligen efteråt eftersom han verkligen var snygg och väldigt trevlig, men hon tyckte det kändes alldeles för konstigt att göra så där.
Citera
2010-05-22, 10:06
  #4
Medlem
Det är rätt ovanligt att typ stoppa nån på gatan i Sverige och börja ragga så därför är det intressant att höra vad tjejer tycker om saken.

Snackade med några tjejkompisar och de gillade det inte, men de sa att det mest var konstiga killar som raggade på dem på dagen. Nu vet jag inte om de tyckte dem var konstiga just för att de raggade på dagen eller av andra anledningar.
Citera
2010-05-22, 13:05
  #5
Medlem
Jag skulle nog bli lite orolig över att kompisgäng till killen står och garvar röven av sig bakom ett hörn.
Citera
2010-05-22, 13:20
  #6
Medlem
myrdals avatar
Bara jag som är trött på att fula brudar tror att man raggar på dem och är skitdissiga tillbaka, när man inte gör det, bara för att man frågar om vägen?
Citera
2010-05-22, 13:36
  #7
Medlem
behemots avatar
Jag blir glad om det görs på ett snyggt sätt, troligen ser jag väldigt generad ut och kommer aldrig att ringa numret (jag är väldigt blyg) men det är roligt iallafall

Det finns många dåliga sätt att göra det på också, men generellt blir jag glad för komplimangen faktiskt.
Citera
2010-05-22, 13:38
  #8
Medlem
behemots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behemot
Jag blir glad om det görs på ett snyggt sätt, troligen ser jag väldigt generad ut och kommer aldrig att ringa numret (jag är väldigt blyg) men det är roligt iallafall

Det finns många dåliga sätt att göra det på också, men generellt blir jag glad för komplimangen faktiskt.

Det har hänt några gånger, mitt bestående intryck är egentligen att jag har blivit imponerad av att killen har varit så modig.
Citera
2010-05-22, 14:44
  #9
Medlem
Test Gubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Bara jag som är trött på att fula brudar tror att man raggar på dem och är skitdissiga tillbaka, när man inte gör det, bara för att man frågar om vägen?

Frågar inte tjejer om vägen av just den anledningen.

Det här är lite synd för att raggningen begränsas så kraftigt till platser eller situationer som är grönade, uteställen, fester, gatherings, inom ens umgängeskrets.Skulle vara kul att träffa tjejer på lite mer random sätt. Men samtidigt kan jag tänka mig att det blir väldigt jobbigt för tjejer om de konstant skulle bli raggade på.

En väldigt snygg tjej berättade iof för mig att hon med flit tonar ner sitt utseende på vardagar för att bli lämnad ifred. Detta var efter att någon blatte var väldigt intresserad av hennes hårfärg.

Tycker vi kan leda diskussionen till var det är ok att ragga. Tycker att man kan kommentera något som händer runt en om man sitter och väntar på en buss eller tåg, klickar man så är det väl naturligt att man hittar på något sen gör man inte det så får man väl smalltalka lite och sen fortsätta med sina liv. Behöver inte ha den där extrema raggningsframtoningen.
__________________
Senast redigerad av Test Gubbe 2010-05-22 kl. 14:51.
Citera
2010-05-22, 15:08
  #10
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Det är din rätt att säga vad du vill när du vill, mer eller mindre, oavsett hur folk reagerar.

Antingen lyckas du eller inte. Dessvärre tycker nog en majoritet att du kan vara lite jobbig.

Har själv fixat ett par nummer sådär. Lyckats fler gånger än jag misslyckats.
Citera
2010-05-22, 16:58
  #11
Medlem
Uppskattar sånt mer än när jag blir uppraggad på krogen. Jag är nämligen en sån som går på krogen för att dansa och ha skoj med vänner, inte för att följa med någon hem. Usch, hatar den där köttmarknaden. Så jag blir hellre uppraggad vid köttdisken på ICA. Då är killen (förhoppningsvis) nykter och då är jag mer öppen.
Citera
2010-05-22, 22:50
  #12
Medlem
Katatonisks avatar
Beror helt på vilket humör jag är på och hur han beter sig, men generellt blir jag glad och tycker att det är gulligt. Även om jag är stressad och så vid tillfället försöker jag vara artig och inte snäsa av honom. Däremot har jag nog aldrig ringt upp en kille som gått fram till mig på stan och gett mig sitt nummer, men det har nog mer med mig att göra. Jag är oftast ganska ointresserad av att dejta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback