Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 18:26
  #157
Medlem
Louis.De.Geers avatar
En fråga om besökarna till Grönan?

Är de generellt dumma och ointelligenta människor som besöker den nöjesparken? Jag har nämligen fått 5st VIP åk-pass och 5st inträdesbiljetter till grönan av jobbet. Dessa biljettetter gäller valfri dag denna säsong! Värdet på ett åkpass är 320kr och värdet på inträdet är 110kr.


Jag har stått utanför grönan igår och idag, frågat folk om de vill köpa någon av dessa biljetter eller åkpass för halva priset, jag erbjöd mig i samband med detta att gå med till kassan för att försäkra för dem jag frågade att det är 100% äkta och giltiga. Trotts detta avböjde SAMTLIGA (cirka 30 pers) att köpa för halva priset. NEJ dom ville hellre betala fullt pris trotts att dom i kassan kunde försäkrat äktheten. Dum, dummare, grönalundbesökare typ eller?

Iaf så tröttnade jag på idioterna och åkte hem. Ger väl bort dom till nån som jag känner om det ska vara så jävla svårt för vissa att andvända en IQ som det krävs för att räkna ut att det är dumt att missa chansen att få det för halva priset.
Citera
2016-07-17, 00:11
  #158
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louis.De.Geer
jävla svårt för vissa att andvända
Ska du ha folk som vill vända på änder så är det snarare Skansen mittemot du ska rikta in dig mot, inte Grönan.
Citera
2016-07-18, 04:53
  #159
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louis.De.Geer
En fråga om besökarna till Grönan?

Är de generellt dumma och ointelligenta människor som besöker den nöjesparken? Jag har nämligen fått 5st VIP åk-pass och 5st inträdesbiljetter till grönan av jobbet. Dessa biljettetter gäller valfri dag denna säsong! Värdet på ett åkpass är 320kr och värdet på inträdet är 110kr.


Jag har stått utanför grönan igår och idag, frågat folk om de vill köpa någon av dessa biljetter eller åkpass för halva priset, jag erbjöd mig i samband med detta att gå med till kassan för att försäkra för dem jag frågade att det är 100% äkta och giltiga. Trotts detta avböjde SAMTLIGA (cirka 30 pers) att köpa för halva priset. NEJ dom ville hellre betala fullt pris trotts att dom i kassan kunde försäkrat äktheten. Dum, dummare, grönalundbesökare typ eller?

Iaf så tröttnade jag på idioterna och åkte hem. Ger väl bort dom till nån som jag känner om det ska vara så jävla svårt för vissa att andvända en IQ som det krävs för att räkna ut att det är dumt att missa chansen att få det för halva priset.

Det är du som är dum, så hur modellen egentligen ser ut är dum,dummare, så har vi dig.
Det är inte tillåtet att sälja åkbanden som Gröna Lund säljer, speciellt inte utanför Gröna Lund entrén, de i kassan hade aldrig "försäkrat äktheten" och gått med på att den personen kan köpa det till halva priset från dig, då det inte funkar så.

Ge dem till något valfri barn istället.
Citera
2016-07-18, 04:56
  #160
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Ok. Jag är åkrädd som satan. Nu har jag slagit vad med en kompis om att åka två av berg- och dalbanorna på Grönan.

Vilka anser ni vara minst hemska? Insane är uteslutet. Jag tänker Kvasten och Twister. Eller borde jag satsa på Vilda musen som nr 2?

Nu är det ingen idé nog att svara på dig, men någon annan kanske har nytta utav det.

Av de du nämnt Insane,Twister,kvasten,vilda musen så är det i denna rating enligt mig:
1) Insane
2) Twister
3) Kvasten (Pga att man faktiskt sitter i en stol än en vagn så kan det vara lite läskigare, men egentligen tar den slut på dryga 50 sekunder och inte alls läskig, bara en kort härlig åktur över vattnet)
4) Vilda Musen (definitivt enklast för den åkrädde)
Citera
2016-07-18, 11:00
  #161
Medlem
Louis.De.Geers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Det är du som är dum, så hur modellen egentligen ser ut är dum,dummare, så har vi dig.
Det är inte tillåtet att sälja åkbanden som Gröna Lund säljer, speciellt inte utanför Gröna Lund entrén, de i kassan hade aldrig "försäkrat äktheten" och gått med på att den personen kan köpa det till halva priset från dig, då det inte funkar så.

Ge dem till något valfri barn istället.

1. Hade redan snackat med dom i kassan och dom sa dom kunde intyga att banden gällde!

2. Endast Guldkorten är personliga på Grönan, detta var VIP-åkband och inträde som företaget delat ut, alltså EJ personliga, alltså säljbara.

Så vem är det som är dum här din fiskmås???

Länka gärna till regeln om att man inte får sälja ett VIP-åkband utanför Grönan
Citera
2016-07-19, 12:52
  #162
Medlem
"Sättet" att spärra av lilla scenen och inte låta så många människor stå under
tak har försämrats sedan förra året. SECURITY borde kunna agera något
smidigare. Luckor i publikhavet på konserter där det står folk "utanför" är
väl ändå onödigt.

Stora scen är f ö belamrad av prylar från den fåniga melodikrysstävlingen
som sänds varje lördag för tillfället. Bra ?
Citera
2016-08-17, 01:10
  #163
Medlem
NiwRams avatar
Åkte Twister på Grönan idag och blev förvånad över hur oerhört stränga de var med att man absolut inte, under några omständigheter fick ha saker i fickor utan blixtlås. Inte ens i tajta jeansbyxor med minimal chans för att tappa dem. De gick bokstavligen runt och kollade folk och öppnade byglar och hade sig för att försäkra sig om att inget slank med.

Vad jag minns så har det inte varit såhär tidigare år och inte i någon av de andra attraktionerna, inte ens Insane var de lika noga med detta. Personalen sa någon gång i högtalarna varför men just så rasslade tåget såklart förbi så jag hörde inget sammanhängande då.
Därför undrar jag om någon som jobbar på Gröna Lund eller på annat sätt vet skulle kunna berätta lite mer specifikt varför det är så.
Citera
2016-08-17, 01:55
  #164
Avstängd
rettningiledets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louis.De.Geer
En fråga om besökarna till Grönan?

Är de generellt dumma och ointelligenta människor som besöker den nöjesparken? Jag har nämligen fått 5st VIP åk-pass och 5st inträdesbiljetter till grönan av jobbet. Dessa biljettetter gäller valfri dag denna säsong! Värdet på ett åkpass är 320kr och värdet på inträdet är 110kr.


Jag har stått utanför grönan igår och idag, frågat folk om de vill köpa någon av dessa biljetter eller åkpass för halva priset, jag erbjöd mig i samband med detta att gå med till kassan för att försäkra för dem jag frågade att det är 100% äkta och giltiga. Trotts detta avböjde SAMTLIGA (cirka 30 pers) att köpa för halva priset. NEJ dom ville hellre betala fullt pris trotts att dom i kassan kunde försäkrat äktheten. Dum, dummare, grönalundbesökare typ eller?

Iaf så tröttnade jag på idioterna och åkte hem. Ger väl bort dom till nån som jag känner om det ska vara så jävla svårt för vissa att andvända en IQ som det krävs för att räkna ut att det är dumt att missa chansen att få det för halva priset.

Ja folk är idioter, minns när jag delade ut (nåja försökte) glass på ett köpcentrum, ingen, INGEN vågade ta emot oöppnade glassar?
Citera
2016-08-25, 09:44
  #165
Medlem
Hej, jag hade tänkt att gå på gröna lund. Idag var det tydligen konsert (millencollin), kommer det vara stora köer till åkattraktionerna då? Borde jag avstå från att gå idag om jag är ointresserad av konserten?
Citera
2018-06-01, 16:32
  #166
Medlem
Bdonks avatar
Jag var på Gröna Lund nyligen och märkte en sak som var ny för i år. Det att alla som går in blir visiterade, på samma sätt som dom visiterade inför konserter förut. Min väska blev kollad och jag frågade om det var på grund av att det var någon konsert den kvällen men dom sa att alla visiteras oavsett om det är konsert eller inte. Undrar varför dom har börjat med detta och vad dom letar efter.
Citera
2018-06-01, 16:41
  #167
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag var på Gröna Lund nyligen och märkte en sak som var ny för i år. Det att alla som går in blir visiterade, på samma sätt som dom visiterade inför konserter förut. Min väska blev kollad och jag frågade om det var på grund av att det var någon konsert den kvällen men dom sa att alla visiteras oavsett om det är konsert eller inte. Undrar varför dom har börjat med detta och vad dom letar efter.
De har gjort det flera år nu för att inte folk ska ha alkohol med sig.
Citera
2018-06-01, 16:42
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag var på Gröna Lund nyligen och märkte en sak som var ny för i år. Det att alla som går in blir visiterade, på samma sätt som dom visiterade inför konserter förut. Min väska blev kollad och jag frågade om det var på grund av att det var någon konsert den kvällen men dom sa att alla visiteras oavsett om det är konsert eller inte. Undrar varför dom har börjat med detta och vad dom letar efter.

Säkert pga att det är en stor mängd människor på ett litet område, och de vill minimera risken för att någon går bananas med vapen/bomber på grönan.

Detta hets mot kontroller överallt stör mig omåttligt. Om någon vill utföra sådana typs brott kommer de lyckas, oavsett om man genomför en halvhjärtad visitation.


Edit: Tydligen visste skribenten ovan bättre än mig. Ignorera om dennes påstående stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback