• 29 167 online
  • 1 128 219 medlemmar
  • 58 543 942 inlägg
  • 1
  • 2
2010-05-21, 17:08
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...795&grupp=9346

"Framflyttade gränser för namnpublicering
Trippelmordet i Härnösand är en tragedi där publiceringen av namn och bild gått längre än vanligt i kvällspressen, med mängder av detaljer och dramatiska bilder direkt från rättssalen på 21-åringen som erkänt. Sociala sajter som Flashback tävlar med kvällstidningarna om att gräva i aktuella mordfall. Det finns inga gränser för vad de lägger ut när det gäller namn och bild, något som gör att vissa frågar sig vad man ska med tidningarna till när man istället kan få reda på hela historien på annat håll. Aftonbladet var först med att gå ut med namn och bild på den misstänkte trippelmördaren i Härnösand. Chefredaktör Jan Helin tycker inte att man har förflyttat gränsen med den publiceringen, men han tror att forum som Flashback på sikt mycket väl kan påverka var gränsen för traditionella medier går."
Citera
2010-05-21, 17:11
Medlem
Dalailamas avatar
Länken fungerar inte.
Citera
2010-05-21, 17:36
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Länken fungerar inte.
Funkar för mig.
Citera
2010-05-21, 17:44
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Funkar för mig.

Skumt.

Får

Citat:
Sidan kunde inte hittas

* Om du skrev in adressen själv, kontrollera stavningen och försök igen.
* Om du klickade på en länk hos oss och fick upp den här sidan,
skriv till webmaster@sr.se. Ange särskilt vilken länk du klickade på.
* Klicka HÄR för att gå till sverigesradio.se.
Citera
2010-05-21, 17:44
Medlem
tidaholm11s avatar
Länken fungerar inte för mig heller.
Citera
2010-05-21, 17:48
Medlem
Knullkungens avatar
För mig funkar länken utmärkt. Kör med senste IE om nu webläsaren spelar någon roll.
Citera
2010-05-21, 17:58
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
För mig funkar länken utmärkt. Kör med senste IE om nu webläsaren spelar någon roll.
Det tror jag inte, jag kör senaste Firefox (tror jag).
Jaja, det står ju ändå i trådstarten, jag håller med Jan, Flashback har blivit mer etablerat och fler känner till att man kan få (nästan) hela sanningen här, så om kvällstidningarna inte vill tappa en stor grupp läsare är det nog snart dags att flytta den pressetiska gränsen.
Citera
2010-05-21, 18:09
Medlem
lendrygghs avatar
Detta är OT, men ta bort "amp;" i webbadressen så fungerar det.
Citera
2010-05-21, 20:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Gå in på http://sverigesradio.se/sida/default...programid=2795 och klicka på 'Mer om programmet'. Programmet sänds imorgon 22/5 klockan 11.03 i P1.
Citera
2010-05-22, 19:05
Medlem
Mandelbrots avatar
Aftonbladets reporter talar om hur förträffliga de är, att de redan vet allt som skrivs på Flashback, även om de inte vill publicera det av etiska skäl, ej heller har de tid att sätta sig in i det etc. Jag anser att Aftonbladet enbart förlöjligar sig själva genom sådana uttalanden.

SR-reportern Therese hävdar att ingen på Flashback vill ställa upp på intervju. Har någon som har kommunicerat med Therese fått frågan av henne om h*n vill ställa upp på intervju?
Citera
2010-05-22, 19:44
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
SR-reportern Therese hävdar att ingen på Flashback vill ställa upp på intervju. Har någon som har kommunicerat med Therese fått frågan av henne om h*n vill ställa upp på intervju?

Hon ställde frågan öppet i tråden om trippelmordet om jag inte missminner mig..
Citera
2010-05-22, 19:58
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Hon ställde frågan öppet i tråden om trippelmordet om jag inte missminner mig..

Ja, så skall det antagligen tolkas. Ändå tycktes det som om hon kanske var tacksam över de svar hon fick i PM.
Citera
  • 1
  • 2