2023-05-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur långt straff han Felicia dömts till?

"Du som dömts till max sex månaders fängelse kan avtjäna straffet genom intensivövervakning med elektronisk kontroll. Det betyder att du avtjänar ditt fängelsestraff med fotboja."

https://www.kriminalvarden.se/for-do...gelse/fotboja/

Hon dömdes ju till samhällstjänst. Men den misskötte hon ju grovt. Och när man gör så, så är kanske inte fotboja är aktuellt och att hon nu kommer att få sitta inne i stället. Jag vet inte men tycker att om man skiter i vad man är ålagd att göra så borde man få sitta inne. Att få fotboja är ju en belöning och det tycker jag inte att hon ska ha.
Citera
2023-05-30, 21:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon dömdes ju till samhällstjänst. Men den misskötte hon ju grovt. Och när man gör så, så är kanske inte fotboja är aktuellt och att hon nu kommer att få sitta inne i stället. Jag vet inte men tycker att om man skiter i vad man är ålagd att göra så borde man få sitta inne. Att få fotboja är ju en belöning och det tycker jag inte att hon ska ha.

Är det över huvud taget aktuellt med fotboja?

Om Felicia skall sitta mer än sex månader så är fotboja inte aktuellt.
Citera
2023-05-31, 19:00
Medlem
Citat:

Det är ju sant. När tror du man får detta verkställas då?
Citera
2023-05-31, 20:57
Citat:

Vare inte 3 månader hon skulle sitta?
Citera
2023-06-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
2 år 3 månader. Vad jag menar är att fängelserna är så överfulla så ursäkta uttrycket men såna "skitbrott" som hon begått köper gärna kriminalvården bort en fängelseplats om det går, boja eller behandlingshem, men tror ej hon vill bo på ett sådant. Synd, det är en söt tjej, hon skulle säkert kunna gå långt även om allt som skrivs här är sant. Kreaktivitet och mål är vad som behövs.

2 år och 3 månader och du får fotboja? Ge dig med dina fantasier här på flashback.......
Ena stunden säger du si, andra så. Men flashback är ett fritt forum så varsågoda, fortsätt fantisera...
Citera
2023-06-01, 11:06
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Vare inte 3 månader hon skulle sitta?
Hon dömdes till samhällstjänst, motsvarande 6 månaders fängele.
Eftersom hon inte fullföljt samhällstjänsten, så har rätten omvandlat den villkorliga domen till ett fängelsestraff. Dom har avskrivit 3 månader eftersom Fisan gjort lite samhällstjänst...
Hur som haver, hon kommer skaka galler, att hon skulle få fotboja är nog uteslutet eftersom hon misskötte sitt lama straff.
Citera
2023-06-01, 13:54
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
2 år och 3 månader och du får fotboja? Ge dig med dina fantasier här på flashback.......
Ena stunden säger du si, andra så. Men flashback är ett fritt forum så varsågoda, fortsätt fantisera...
Fyra sista månaderna av straffer kallas för frigång. Läsförståelse är inte din starka sida ser jag.
Citera
2023-06-03, 11:18
Medlem
Hon har jobb och boende nu så inte tror jag att hon får mer straff än max fotboja .

Hoppas dock att hon har betalat gumman skadestånd och bett henne så mycket om ursäkt .
Citera
2023-06-03, 11:26
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon har jobb och boende nu så inte tror jag att hon får mer straff än max fotboja .

Hoppas dock att hon har betalat gumman skadestånd och bett henne så mycket om ursäkt .

Boende? Du menar hemma hos mamma där hon är folkbokförd. Eller begår hon folkbokföringsbrott?
Citera
2023-06-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZecilieChalou
Boende? Du menar hemma hos mamma där hon är folkbokförd. Eller begår hon folkbokföringsbrott?
Jag tror att frivården mer kollar på att man har försörjning / jobb och inte bor med någon dömd person .
Citera
2023-06-03, 15:49
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag tror att frivården mer kollar på att man har försörjning / jobb och inte bor med någon dömd person .

Som till exempel Lill-Snorre som också är folkbokförd i Märsta.
Senast redigerad av ZecilieChalou 2023-06-03 kl. 16:28.
Citera
2023-06-07, 19:37
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon dömdes till samhällstjänst, motsvarande 6 månaders fängele.
Eftersom hon inte fullföljt samhällstjänsten, så har rätten omvandlat den villkorliga domen till ett fängelsestraff. Dom har avskrivit 3 månader eftersom Fisan gjort lite samhällstjänst...
Hur som haver, hon kommer skaka galler, att hon skulle få fotboja är nog uteslutet eftersom hon misskötte sitt lama straff.

Det är Kriminalvården som bestämmer när AB:s snart 32-åriga dotter ska börja avtjäna sitt fängelsestraff. Eftersom hon bara ska sitta av några månader bör hon hamna på en öppen anstalt - dvs ett fängelse med lägsta säkerhetsklassning - tillsammans med andra kvinnliga fångar. Hon får röra sig fritt inom fängelset men får finna sig att bli inlåst nattetid oftast från kl 21 på kvällen.. Hon får inte ha egen mobiltelefon. Hon får använda sina egna kläder. Hon har rätt att ta emot besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in