Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-10-11, 01:40
  #37
Medlem
Hirvis avatar
Tycker skivan har växt som fan i mina öron, och en låt som "When We Fall" är verkligen så otroligt bra att väva ihop karriären med.

Har lyssnat in mig mycket mer senaste tiden, känns så tråkigt att dom inte fått mer uppmärksamhet här, det är så genomtänkt och smart musik. Det är så vacka melodier och allt är verkligen intressant.

Passover på PSL är ju bäst.

http://www.youtube.com/watch?v=i5Uk3sEYtyg
Citera
2012-10-11, 18:39
  #38
Avstängd
John-Lennons avatar
Jag tycker Soundtrack Of Our Lives är överskattade. Deras musik låter inte särskilt intressant i mina öron.
Citera
2013-04-26, 04:26
  #39
Medlem
Hirvis avatar
Inte konstigt att han blev avstängd när han tycker sånt där...

Jag kan inte sluta lyssna, hela jävla fantastiskt band.
Efter sista spelningen sa dom något i stil med att inget band har haft en lika bra och jämn nivå i låt skrivande sen typ Beatles. Och jag håller tamefan med.

Det finns ett grundvärde i allt, det är ytterst få band som har det. tendensen att ha substans även i filler-låtar.

jag skulle säga att det är Beatles, Oasis, Soundtrack of our lives, Pink floyd.
Inga fler jag kommer på.
Citera
2013-08-20, 12:44
  #40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Jag förstår inte vad som är bra med Soundtrack.

Älskar Björn Olsson och det mesta han varit involverat i men Soundtrack är bara trött, tråkiga och inte ett dugg nyskapande. Alla låtar låter ungefär likadant o är ungefär lika långa/följer samma mönster.
Citera
2013-08-20, 13:54
  #41
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag förstår inte vad som är bra med Soundtrack.

Älskar Björn Olsson och det mesta han varit involverat i men Soundtrack är bara trött, tråkiga och inte ett dugg nyskapande. Alla låtar låter ungefär likadant o är ungrefär lika långa/följer samma mönster.
Soundtrack var svåra för mig att komma in i, jag tyckte det också från början.
Det kändes liksom lite slentrian.
Sen så lyssnade jag in mig lite mer något uttråkad natt, föll, såg dom live, blev tokförälskad.

https://www.youtube.com/watch?v=NNuIoxCusyQ

Jag tycker ofta dom gör sig bäst som här, liveklipp från en session i en studio, galet tight, lekfullt. Det är som en pyttipanna av musikhistorien gjort med kärlek och känsla. En slags soundtrack till våra liv.

https://www.youtube.com/watch?v=NaQl8OEYl40
Second life replay från samma session är också helt jävla magisk.
Citera
2014-12-14, 03:02
  #42
Medlem
Älskar TSOOL's musik. Har för mig att jag läst/hört att Ebbot sagt att han är glad att de aldrig blev hypade. Någon som känner igen det?

Och hur stora var dom egentligen i Sverige och utomlands?
Citera
2014-12-23, 22:22
  #43
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThunderRoad
Jag var också på den spelningen och "återupptäckte" dem. Det var riktigt magiskt!

Ikväll såg jag dem för fjärde gången, nu på Trädgår'n i Göteborg, och jag måste säga att det var lika fantastiskt som peace&love '09. Mattias Bärjeds urladdning på big time var något av det bästa jag hört live! Lyckades även få setlisten efteråt, så här kommer kvällens låtar:

Jehova sunrise
Century child
Still aging
Believe I've found
Firmament vacation
Confrontation camp
Broken imaginary time
Big time
Karmageddon
Nevermore
Instant repeater '99
Thrill me
Second life replay
Sister surround
_______________
Lifeline
Mantra slider
The passover
Galaxy gramophone

Sen var det en till låt som ebbot och martin hederos spelade själva när de andra gått av, som jag tyvärr inte minns vilken det var..

Någon annan som var där och minns vad förbandet hette förresten? De var lite halvskumma, men riktigt skickliga musiker..
Satt och läste tråden lite sent omsider men ville bara påpeka att dom såvitt jag vet aldrig spelade samma setlist två gånger i rad. Såg dem otaliga gånger och det enda man kunde vara säker på var att dom typ spelade Instant repeater 99,Sister Surround och Big Time.Tror att det är det som gjorde dem så otroligt bra live. Att det aldrig kändes som att det blev slentrian.
Citera
2016-09-26, 20:33
  #44
Medlem
fritjofkonkass avatar
Söker egentligen något jag hörde på radio i somras på någon av SRs kanaler. Det listades konstiga saker olika artister haft på sin rider, och bland annat en lång lista sjuka och roliga saker som TSOOL lär ha haft på sin. Någon som vet vad jag talar om och kan bistå med mer info? Söker alltså ridern för The Soundtrack Of Our Lives.
Citera
2017-06-21, 21:34
  #45
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag förstår inte vad som är bra med Soundtrack.

Älskar Björn Olsson och det mesta han varit involverat i men Soundtrack är bara trött, tråkiga och inte ett dugg nyskapande. Alla låtar låter ungefär likadant o är ungefär lika långa/följer samma mönster.
Kan inte komma till någon annan slutsats än att du både är tondöv och imbecill. Du kan för fan inte ha lyssnat på dom ett smack. Har du hört två låtar eller? Kolla på setlistan som publicerades här ovan. Lyssna igenom låtarna och säg sedan att alla är likadana, lika långa och följer samma mönster så du kan bevisa att du inte fattar någonting.
__________________
Senast redigerad av anusponten 2017-06-21 kl. 22:30.
Citera
2023-01-23, 12:52
  #46
Medlem
TSOOL ÄR Sveriges mest begåvade band genom tiderna. Låtskriveriet är toppklass...hyllningarna till band som The Stooges , Rolling Stones 1967-68 , Pink Floyd 1967 är smakfullt invävt.
Ebbots texter är överkurs för gemene man..men då finns anledning till studier.

Hade Ebbot även 'Rört sig som Jagger' skulle vi ha TSOOL på Ullevi varje sommar.

Bland Mina 30 favoriter finns Regenesis , Psychomantum , Dow Jones.
Citera
2023-02-15, 09:01
  #47
Medlem
Nu gör bandet comeback. Flera artiklar i landets största dagstidningar rapporterar om det.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback