Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-21, 01:43
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, vad tycker ni som på något sätt har invandrarbakgrund (själva invandrat, blivit adopterade eller fötts i Sverige av invandrare - som jag själv...) om invandringspolitiken m.m. i Sverige?

Allvarligt talat så har jag inte så mycket själv att komma med i skrivande stund. Hoppas kunna fylla på med fler inlägg under trådens gång...
Citera
2010-05-21, 01:51
  #2
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndexMoon
Som rubriken lyder, vad tycker ni som på något sätt har invandrarbakgrund (själva invandrat, blivit adopterade eller fötts i Sverige av invandrare - som jag själv...) om invandringspolitiken m.m. i Sverige?

Allvarligt talat så har jag inte så mycket själv att komma med i skrivande stund. Hoppas kunna fylla på med fler inlägg under trådens gång...

Tycker landet var fint förut. Nu är det bara äckligt.
Citera
2010-05-21, 03:01
  #3
Medlem
lafemmefatales avatar
Ursäktar det korta inlägget men är så jävla trött och behöver slagga. Kan bidra med lite i alla fall.

Tycker Sverige och svenskarna har satt sig själva djupt i skiten. Vill inte skylla på alla er svenskar men era landsmän har sålt erat land. Idag får/kan ni inte sjunga er egen nationalsång, uttala vad ni vill om olika etniciteter och religioner, exponera utländska våldsbrottslingar, bära er flagga, och nu har man även börjat protestera om att den kanske är lite kränkande. Ni bygger moskéer, halal-slaktar, överväger sharia-lagar, överväger minareter... Vad fan händer?

Det går inte så bra för Sverige.
Citera
2010-05-21, 03:11
  #4
Medlem
fusiliers avatar
Den här tråden har potential att bli väldigt bra så länge vi slipper alla troll.
Citera
2010-05-21, 09:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Ursäktar det korta inlägget men är så jävla trött och behöver slagga. Kan bidra med lite i alla fall.

Tycker Sverige och svenskarna har satt sig själva djupt i skiten. Vill inte skylla på alla er svenskar men era landsmän har sålt erat land. Idag får/kan ni inte sjunga er egen nationalsång, uttala vad ni vill om olika etniciteter och religioner, exponera utländska våldsbrottslingar, bära er flagga, och nu har man även börjat protestera om att den kanske är lite kränkande. Ni bygger moskéer, halal-slaktar, överväger sharia-lagar, överväger minareter... Vad fan händer?

Det går inte så bra för Sverige.

Håller delvis med, men ingen har direkt gett svenskarna ett val. De politiska partierna har inte tagit i frågan med tång, så det har varit svårt för den normalobegåvade svennebananen att fatta vad som händer och att h*n gång på gång ger mandat till fortsatt mångkultur. Dessutom har indoktrineringen i skolor och media varit i det närmaste total. Antingen omfamnar man allt med mångkulturen eller så är man nazist.

De jag (som blåögd helyllesvenne) tycker mest synd om är de skötsamma invandrarna, eftersom de ofta får skit från alla håll.
Citera
2010-05-21, 12:32
  #6
Medlem
Slarviss avatar
Ni som har utländsk bakgrund får gärna skriva vart ni kommer från
Citera
2010-05-21, 13:16
  #7
Avstängd
DrinaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndexMoon
Som rubriken lyder, vad tycker ni som på något sätt har invandrarbakgrund (själva invandrat, blivit adopterade eller fötts i Sverige av invandrare - som jag själv...) om invandringspolitiken m.m. i Sverige?
Mångkultur är alltid berikande.
Citera
2010-05-21, 15:45
  #8
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndexMoon
Som rubriken lyder, vad tycker ni som på något sätt har invandrarbakgrund (själva invandrat, blivit adopterade eller fötts i Sverige av invandrare - som jag själv...) om invandringspolitiken m.m. i Sverige?

Allvarligt talat så har jag inte så mycket själv att komma med i skrivande stund. Hoppas kunna fylla på med fler inlägg under trådens gång...

Jag är adopterad från ett asiatiskt land, född på 70-talet. På den tiden var utlänningar exotiska i skolklasserna och de som fanns antogs vara adopterade, dvs inga problem. Idag ser situationen helt annorlunda ut. Det väller in muslimer från främst Somalia, Irak och Afghanistan och de verkar inte ha för avsikt att anpassa sig - inte behöver de heller när de uppmuntras av samhället att behålla sin kultur. Problem blir det dock när hederskultur och tvångsgifte och könsstympning kommer på tal. I min mening ÄR detta mångkultur - i deras hemländer är detta vardagsmat och i ofta fall sanktionerat av lagen. För den normale svensken är detta djupt stötande och rättsväsendet verkar ha låg kompetens att hantera frågan.

Så hur har detta påverkat mig? Eftersom svenskar inte kan se skillnad på stenkastande muslimer och adopterade blir man så klart påverkad och det i negativ riktning. Jag kan nämna ett fall som hände mig ganska nyligen när jag var och handlade mat vid ett köpcentrum. En äldre man kom fram till mig och sa "Nu har dom varit generösa mot dig." Vadå, vad menar du undrade jag. "Ja, Invandrarverket har varit generös när du kan ha en sån fin bil". Jag råkar ha en silverfärgad Volvo S60 som jag köpte ny 2005 och den ser lika ny och blänkande ut nu som då. Han trodde alltså jag hade fått en massa stålar av migrationsverket! Jag förklarade för honom jag var adopterad och hade föräldrar som hade bra ekonomi. Jag är dock en hårt arbetande man som stiger upp 3.30 varje dag så jag har betalat bilen själv. Avslutade med att säga "blanda inte ihop mig med muslimerna!" varvid han storögt lommade iväg till sin gamla mercedes.

Detta vansinne som alla etablerade partierna (alla vill ha in Turkiet i EU) och i synnerhet kommunistblocket (S, V & MP) står för kommer fördärva landet helt. Min röst går därför till SD i årets val! Jag har även planer att emigrera till min frus hemland Kina - antingen när (om) jag blir rik eller när jag blir pensionär. Tyvärr kommer det nog dröja många år så man får fortsätta uthärda till dess.
Citera
2010-05-21, 15:48
  #9
Medlem
Jag kommer från Finland. Sverige finns snart inte längre. Det är inte samma Sverige jag växte upp i kan jag lova.
Anledningen till att jag är kraftigt emot massinvandring från utomeuropeiska folk är att jag älskar Sverige och svenskar, och jag vet att mitt hemland Finland kommer gå samma öde till mötes förr eller senare om Sverige kollapsar i detta mångfaldshelvete. Det ligger i mitt intresse att bevara Sverige så svenskt och vitt det bara går.
Citera
2010-05-21, 15:51
  #10
Medlem
Jag bor inte längre i Sverige men är där ofta..Kommer från Gambia och det är för mycket utlänningar i Sverige nu..Det kommer ej hålla i längden
Citera
2010-05-21, 15:52
  #11
Medlem
Jag trivs väldigt bra i det mångkulturella Sverige och ser verkligen fram emot när vi blattar blir i majoritet här.
Citera
2010-05-21, 15:56
  #12
Medlem
korsriddarens avatar
Jag är född i Sverige, andra generationens invandrare. Mina päron kom hit från Juggan på 60-talet.

Jag tycker det är en skam helt enkelt, speciellt äcklig och vedervärdig finner jag den muslimska invandringen. Varje gång jag befinner mig på Medborgarplatsen vill jag bara spy när jag ser moskén.

Mina föräldrar tyckte Sverige var underbart på 70 samt början på 80-talet innan araber, negrer och annat muslimpack började invandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback