Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-07, 13:55
  #1
Medlem
Svedka Vodka 1 Liter
Svedka Wodka (Schweden) mit 1 Liter und 40 % Vol. Er wird 5 x destilliert und ist so rein das er nicht mehr gefiltert werden muss. Gold Medalie 2002 auf der Wine und Spirit. Er wird 40 Stunden destilliert und man braucht 1.4 Kilo Weizen dazu. Top Produkt

Destillerad 5 gånger. Är det bästa shitten eller? Kostar bara €16 på superbilligshitten.
Citera
2004-04-07, 14:03
  #2
Medlem
Willy_Wonkas avatar
drick ihjäl dig då
Citera
2004-04-07, 14:09
  #3
Medlem
Det var en fråga gäddhäng.

Så du förstår: Smakat skiten? Nåt å ha?
Citera
2004-04-07, 14:20
  #4
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasklapp
Det var en fråga gäddhäng.

Så du förstår: Smakat skiten? Nåt å ha?

Läs på reglerna angående tonen gentemot kollegorna på Flashback! Därefter kanske du kan ställa frågan igen?
Citera
2004-04-07, 14:30
  #5
Medlem
Det bästa kanske hade varit om han antingen svarat på frågan eller hållt käften, då hade både du och jag sluppit svara.
Citera
2004-04-07, 14:46
  #6
Medlem
Hispervispers avatar
Kan man inte hantera ett goddag-yxskaft-svar som man ofta får här på FB utan att man måste kalla folk "Gäddhäng" eller indirekt uppmana dem att hålla käften så kanske man skall ta sig en funderare på om det är rätt ställe man hamnat på.

Det finns ett fåtal individer här på FB som alltid ger idiotsvar och dom är det bara att ignorera. Sedan finns ett större antal som ibland ger svar av den här typen, i synnerhet mot rookies som du, och då är det bara att bita ihop.
Man får jobba sig till en status att få vettiga svar, så enkelt är det.

För att återgå till din fråga: "Är det bästa shitten eller? Kostar bara €16 på superbilligshitten." Så får man nog konstatera att som man ropar får man svar. Det var ingen klart ställd fråga. Hela din postning "luktade" mer reklam för någon obskyr fotogenblandning. Nej, jag skulle inte köpa soppan! Vadå "Gold Medalie 2002 auf der Wine und Spirit", nonsens. Spara pengarna och köp något bättre.
Citera
2004-04-07, 14:58
  #7
Medlem
Vanlig sprit är så vitt jag vet destillerad en gång. Jag har prövat dubbeldestillerad sprit och fann den mycket mer ren i smaken, därav min fråga. 5x destillering borde ju då vara ännu renare? Att den sen kostar XX på XXshitten har väldigt lite med saken att göra.

Som hisper så vänlig har förklarat måste man tydligen precisera vad för sorts svar man vill ha för att inte bli överöst med oönskad dynga. Så.

Idiotsvar och moralnoveller undanbedes.
Citera
2004-04-07, 23:07
  #8
Medlem
Rubbermans avatar
För att undvika dylika onödigheter i framtiden tycker jag att du gott kan vara lite tydligare i dina frågeställningar brasklapp. Lite svårt att tolka vad du egentligen menade med ditt inlägg.
Generellt gäller att man ska försöka hålla en god ton här på FB, det blir trevligare i längden, för alla.
/Moderator
Citera
2004-04-07, 23:55
  #9
Medlem
Azraels avatar
Eftersom den är svindyr med tyska mått mätt (en flaska "vanlig" vodka kostar ca €5) så vill det till att den är bra.
Citera
2004-04-08, 17:19
  #10
Medlem
ZoltiRs avatar
Svindyr och svindyr?
För 5 Euro får du enligt mig inte 1L "vanlig" vodka i tyskland.
Snarare 0.7L fulvodka.
Med vanlig vodka menar jag då absolut, smirnoff mm...
Citera
2004-04-09, 14:31
  #11
Banned
Zeldars avatar
Blährg!

Jag har smakat skiten..

Det var den äckligaste vodka jag någonsin smakat och jag spottar inte i glaset i vanliga fall!

Uscha!

Men visst... har man ordentligt med fanta citron så är den ok.
Citera
2004-04-16, 18:01
  #12
Medlem
greger45s avatar
Har smakat swedka vodka och tycker den är helt okej. Bäst med den var att jag inte blev så mycket bakfull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback