Om du skall äta riktigt god och vällagad husman ska du ta ditt sällskap till Wärdshus Ulla Winblad på Djurgården. Ägs av Nils Emil Ahlin. Köksmästare är Pelle Johansson, som kan ses i TV4:s Lättlagat, Köket etc.
Overdriver man ibland inte lite utlendska besokares intresse for den lokala maten?
Jag vet sjelv ner jag besoker lender att jag gerna rycker en pizza eller en stek med pommes frittes. Jag er inte so jette intresserad av att prova den lokala pungdjurssteken och brockoligrytan. Som tur er e vi alla olika... men jag tycker dock att det tol att tenkas po...
Det beror ju sjelvklart po vilka lender det er. Italien, Frankrike, Thailand och liknande hugger man ju gerna in i det lokala utbudet... medans jag gerna avstor i Polen, Brasilien och Finland t.ex.
Vet inte om Tranan vid Odenplan finns kvar, men de hade husmanskost för några år sen.
Där åt jag utsökta isterband för inte alls länge sedan. Isterband är ett verkligt bra exempel på hur något som låter sanslöst äckligt kan vara otroligt smakfullt och njutbart.
Kan starkt rekommendera Pelikan på Blekingegatan.
Fast det är klart, hemma hos L_T i Jakan kan väl inte vara fel med tanke på "Husmanskost som mamma laga den"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!