Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-19, 11:42
  #1
Medlem
FuryOfTheStorms avatar
Tjena!

Jag har nyss skaffat mig en Zoom G9.2tt och försöker för fullt nu att förstå allt som står i manualen. Jag har aldrig tidigare arbetat med ljud men är verkligen intresserad och brinner verkligen för att lära mig om det. Jag tänkte att det här kunde vara en tråd där jag kan posta frågor om saker jag inte förstår i manualen. Jag är helt blå när det gäller ljud och allt vad de innebär så ursäkta min ignorans.

Min första fråga:
Citat från manualen
"Excellent sound quality is assured by signal processing featuring 96 kHz/24 bit sampling and internal 32-bit processing. Frequency response remains flat to 40 kHz, and input converted noise is an amazing 120dB or better."

Jag har läst på vad som menas med 96 kHz/24 bit sampling, och som jag förstod det så innebär det att den samplar 96'000 delar av ljud varje sekund, sen är jag osäker vad som menas med 24 bit?

Sedan kan man säga att jag inte förstår något mer så jag skulle vilja har förklaring på vad som menas med "internal 32-bit processing". Och hela "Frequency response remains flat to 40 kHz, and input converted noise is an amazing 120dB or better.".

Tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av FuryOfTheStorm 2010-05-19 kl. 11:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback