Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-11-07, 16:54
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikE
Det finns en viss logik i att om det finns ett större syfte så ska vi inte veta det och att veta för mycket om andevärlden kan orsaka att folk begår självmord. Men grejen är ju den att ni säger er få en massa information om andevärlden, däremot väldigt lite information om denna värld och dens syfte. Så frågan kvarstår varför begår ni som säger er ”VETA” att andevärlden är jättebra inte självmord? Helt obegripligt, om ni nu själva tror på det.

Sen tror jag du generaliserar för mycket. Unga är mer i fokus än en gammal farbror på 90 år, så då de dör väcker det automatiskt mer uppmärksamhet. Sen är det många som dör unga men ensamma, men dem har du ju av naturliga skäl inte hört talas om lika mycket, så därför sorterar du bort dem när du drar dessa slutsatser.

Åh.. Missade din fråga.. Och du missade helt poängen i mitt inlägg. Om man har fått den paranormala världen klart för sig och tänker tanken ett steg till. Vad är meningen med livet?
Så måste det ju vara som en skola, är min slutsats iaf, och jag tänker inte hoppa av plugget nu iaf.. Tanken är att jag ska orka ta examen, annars är ju hela skolgången bortkastad. Dessutom finns det en massa saker som gör att jag vill leva.
Men jag tror att de allra flesta som begår självmord hoppas på att de ska komma till ett bättre ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag ser inget i detta som skulle tyda på någon form av psychic attack.
Din tjej verkar inte må så vidare psykiskt bra eftersom hon ger sig på dig nattetid.
Det rådet jag skulle ge dig att ta dig är att snarast försöka ta dig ur denna relation, innan den eskalerar ytterligare.
Försök att prata med någon jour inom den öppna psykvården där kan du säkert få stöd och hjälp.
TS ska bli pappa och har separarat från tjejen, läste inte i tråden men nog är det troligt att det är samma tjej..
Citera
2018-02-28, 23:18
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Detta kan ske helt medvetet också, de sover inte utan ligger och bedömer risken att bli upptäckt. De mår psykiskt dåligt.

Fy fan.
Det låter ju värre om inte synonymt med en demon. Får fan rysningar på riktigt.
Citera
2018-03-27, 22:12
  #51
Medlem
Mandateofheavens avatar
Det du kan börja tro på istället, är änglar, välvilliga gudar och universiell positivitet.

Du är säker i guds famn.

Du väljer om du vill vara god eller ond.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback