2010-05-18, 20:49
Medlem
danwars avatar
Jag brukar vilja tömma datorn på allt som finns där för att "fräscha upp den", det enda problemet med detta är att jag har en hel del småprogram som jag behöver installera varje gång (t.ex. MagicISO eller Firefox). Jag har flera gånger tänkt att det kan inte vara allt för svårt att bara lägga in alla dessa installationsfiler på en DVD, men nu misstänker jag att det kan finnas mycket smidigare sätt.

Finns det något sätt att (hyfsat enkelt) lägga in alla mina exe-filer i en kombinerad fil som endast behöver startas en gång och därefter matar igenom installation efter installation (helt anger man bara en sökväg osv, men detta kan jag tänka mig är klurigare) eller något enkelt sätt att starta installation automatiskt från dvd-skiva?

Vill helt enkelt ha lösningar på detta, antar att det är lagligt för free- och shareware.
Citera
2010-05-18, 20:52
Medlem
Nike1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danwar
Jag brukar vilja tömma datorn på allt som finns där för att "fräscha upp den", det enda problemet med detta är att jag har en hel del småprogram som jag behöver installera varje gång (t.ex. MagicISO eller Firefox). Jag har flera gånger tänkt att det kan inte vara allt för svårt att bara lägga in alla dessa installationsfiler på en DVD, men nu misstänker jag att det kan finnas mycket smidigare sätt.

Finns det något sätt att (hyfsat enkelt) lägga in alla mina exe-filer i en kombinerad fil som endast behöver startas en gång och därefter matar igenom installation efter installation (helt anger man bara en sökväg osv, men detta kan jag tänka mig är klurigare) eller något enkelt sätt att starta installation automatiskt från dvd-skiva?

Vill helt enkelt ha lösningar på detta, antar att det är lagligt för free- och shareware.

Det finns ju olika lösningar,
du kan ju göra en systemåterställnings punkt, precis när du installerat allt,
men vet att det finns något program som gör vad du beskriver men kommer inte håg vad det heter.
Citera
2010-05-18, 20:57
Medlem
qu4dros avatar
Prova denhär länken http://thepiratebay.org/search/programs/0/99/0 har inte testat nån av dem men de måste ju finnas nått som passar dej.
Senast redigerad av qu4dro 2010-05-18 kl. 21:13.
Citera
2010-05-18, 21:37
Medlem
X_surfers avatar
Du kan antingen göra din egen Windows-CD med nLite (slipstreaming)

eller göra en avbild av din systempartition med t ex Acronis TrueImage, skulle nåt gå fel kan du återställa ditt system på under 20 minuter. - Tänk dock på att ha dina dokument, bilder och bokmärken på en separat parttion om du väljer det sistnämnda alternativet
Citera
2010-05-18, 21:41
Moderator
Protons avatar
Nullsoft har ju sin installer som det borde gå att göra nånting med för en "singleclick"-installation av ett antal program. Det kommer troligen kräva lite meck för at få till, men det borde väl kunna funka?
Citera
2010-05-18, 21:43
Medlem
http://ninite.com/

Täcker förmodligen en del av dina behov. Har använt det tre fyra gånger själv. En av gångerna så kraschade det vilket gjorde att bara halva program installerades så att säga, fick avinstallera en massa gånger och testade igen, då funkade det som det skulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in