Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-18, 18:52
  #1
Medlem
Jag vet att detta kan vara en tillfällig kort förälskelse, men...

Jag har varit utomlands och träffat en tjej som jag har blivit lite förälskad i. Det var bara en weekend, men jag spenderade nästan 30 timmar med henne på 3 dagar. Känns som att jag har känt henne i många år, och hon sa detsamma om mig.

Vi hade inte sex. Vi kysstes inte ens. Vi umgicks som vänner. Men det kändes som att båda ville mer.

Nu har jag lite svårt att koncetrera mig på dagarna. Jag tänker mycket på henne. Jag vill bara tillbaka dit. Men det är inte så lätt när man har jobb och andra planer i sitt liv.

Det är inte första gången som jag har blivit förälskad i mitt liv, så jag vet att sånt kan komma och gå. Men i detta fallet, så bor tjejen inte i Sverige. Det gör mig mer förvirrad. det finns en annan skillnad också med denna förälskelse. Vi kom väldigt nära varann. I mina tidigare förälskelse, så kände jag bara tjejen, men hade nästan ingen kontakt.

Så har någon av er haft samma upplevelse nån gång?
Citera
2010-05-18, 20:45
  #2
Medlem
racerkatts avatar
Res och hälsa på henne och se vart det leder.

Fast det beror såklart på vad du menar med utomlands. Bor hon i Danmark är det knappast några problem att hälsa på varandra hur som helst men menar du Kina så kanske det är bättre att bara lägga ner.
Citera
2010-05-18, 20:49
  #3
Moderator
NewDeers avatar
Semesterförälskelser är vanligt - se det som ett fint minne
Citera
2010-05-19, 12:49
  #4
Medlem
1Pandoras avatar
Ett värt alternativ kan ju kanske vara att ni kan hålla kontakten via nätet åtminstone? Då kan ni fortsätta den platonska kontakten under en längre period än 30 timmar och du kan kanske bli mer säker på om din förälskelse håller sig över tid och mer övertygad om vad du vill göra.
Citera
2010-05-19, 13:28
  #5
Medlem
Jag var förälskad i en tjej som bodde utomlands en gång, var 4 år sen.. träffade henne två gånger fast för det mesta åkte jag ner dit för jobbärenden, men det funkade helt enkelt inte och nästan omöjligt att få det att funka. Mitt råd till dig är att släppa det bara =/
Citera
2010-05-19, 13:46
  #6
Medlem
mitt råd är att låta det vara ett fint minne. Varför förstöra det om du vet att det aldrig kommer hålla i längden?
Citera
2010-05-19, 13:52
  #7
Avstängd
Gryathons avatar
Det är ju bra att du säger i vilket land hon bor i också... Det gör det verkligen mycket lättare för oss som du söker hjälp hos...
Citera
2010-05-19, 21:39
  #8
Medlem
Tack för alla svar.

Ja, jag vill verkligen försöka ta det som ett fint minne och gå vidare. Men den här tjejen har verkligen allt jag önskar hos en tjej. Visserligen är det tidigt å säga så, efter att bara ha varit med henne i 3 dagar, men vad krävs egentligen för att man ska hitta tjejen i sitt liv?

Hon bor i södra Tyskland, by the way!
Citera
2010-05-19, 21:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Pandora
Ett värt alternativ kan ju kanske vara att ni kan hålla kontakten via nätet åtminstone? Då kan ni fortsätta den platonska kontakten under en längre period än 30 timmar och du kan kanske bli mer säker på om din förälskelse håller sig över tid och mer övertygad om vad du vill göra.


Men jag hatar verkligen internet-kontakt. Det blir alltid missförstånd, eller någon tar avstånd efter ett tag.

Jag tror ändå att jag inte har något annat alternativ. Ska jag verkligen se om hon är tjejen i mitt liv, måste jag hålla kontakt med henne på nätet. För jag har verken råd eller tid att resa för å träffa henne just nu.
Citera
2010-05-20, 05:36
  #10
Medlem
Jobbig situation. Själv är jag i en liknande situation och det var därför jag sökte mig in i detta forum för att skriva ett inlägg eller finna tröst.

Jag blev tipsad av en kompis att hans kusin från Korea var i stan och skulle stanna här i en vecka. Som nyligen singel så tänkte jag desillusionerat, whatever, men han fortsatte att insistera. På söndag morgon efter två timmars sömn (hade varit på klubb under natten) ringer han till min mobil och väcker mig och föreslår att jag ska följa med på frukost för att få träffa kusinen och vinka av honom då han själv skulle flyga till Korea på semester och redan beställt taxin. Jag funderade en kort sekund men tänkte sedan, varför inte ta en omelett, kika in kusinen och sedan gå tillbaka till sömnen.

Väl nere på stamfrukoststället sitter han med en sjukt söt tjej i mysbyxor och lite nördiga glasögon. Vi småpratar lite och jag ser till att förklara att jag just kommit hem från en klubb och bara sovit någon timme (blev plötsligt väldigt medveten om mitt rufsiga hår och whiskeyandedräkt). Hon skrattar lite och verkar allmänt charmig. Efter någon halvtimme utan att taxin dykt upp ringer vi en ny och går och hämtar kompisens resväskor. Jag skojar lite om att jag kan guida henne runt i staden eftersom hon kommer bli ensam här när han är borta. Hon verkar uppriktigt glad över erbjudandet så jag tar hennes nummer och vi gör upp att jag ska ringa när jag sovit några timmar.

Jag vaknar sedan med lite pirr i magen (antar att man är som mest desperat och kärlekstörstande som nybliven singel) och skickar ett sms där jag erbjuder mig att visa staden. Jag får genast ett svar att hon är vid United Nations men gärna möter upp vart som helst, så sagt och gjort möts vi upp vid ett soligt Union Square ett par timmar senare. Hon har inte längre glasögon på sig och jag inser att det är svårt att föreställa sig en vackrare tjej. Vi hade sedan en helt perfekt dag. Jag tog henne till Williamsburg och ner till vattenbrynet, strosade omkring, tog varsin Bloody Mary. Vi tog sedan en taxi till Lower East där jag visade henne en mysig koreansk restaurang.

Vi har trevligt hela tiden och hon är hur gullig som helst. Vi beställer in soju (koreanskt lättbrännvin) till maten och hon visar hur man dricker det etc (tydligen drabbas man av tre års olycka om man låter den andre fylla på hans eget glas). På väg från restaurangen är det fortfarande soligt och klarblå himmel med ett par cumulusmoln och vi är båda lätt salongsberusade. Jag visar henne Washington Square Park och i vilket hus en Will Smith film spelades in. Vi går förbi Blue Note Jazz Club men det är för mycket folk där inne så istället tar jag henne till en annan bar där de alltid brukar ha liveband.

Musiken är perfekt den kvällen och vi tar ett par drinkar och har mycket trevligt. Vi delar en cigarett utanför baren och mot slutet av kvällen vill hon spontant dansa till livemusiken vilket vi gör, och andra gäster sluter då upp och dansar framför scenen. Vi tog sedan en taxi hem och under färden börjar vi hångla i baksätet. Efter ett tag frågar taxichauffören om det är fullmåne eftersom han sett så mycket kärlek i baksätet under kvällen. Hursomhelst, när vi stannar utanför huset där både jag och min kompis har varsin lägenhet så tar jag mod till mig och frågar om man kan följa med in till henne (hon lånar min kompis lägenhet). Givetvis, tycker hon och vi går in.

Inne i lägenheten byter hon om till ett linne och ett par korta shorts. Hon är sjukt sexig och jag kan skymta att hon inte har någon BH under linnet. Jag får lite fjärilar i magen och hade väl egentligen inte tänkt att gå så snabbt fram men dagen vi haft tillsammans påminde mig en del om en film om ett par som träffas på ett tåg i Paris och får 24 timmar på sig i Paris där killen vid något tillfälle säger att man kan leva ett helt liv på 24 timmar och jag inser att hon bara har tre dagar kvar i staden innan hon ska semestra en månad i Europa för att sedan åka tillbaka till Korea. Well, det ena leder till det andra och vi har riktigt bra sex den kvällen även om vi båda är lite berusade.

Vid tvåhugget känner jag mig tvungen att gå ner till min lägenhet eftersom jag jobbar dagen efter. Efter jobbet dagen efter möter jag upp henne vid Macys varuhus där hon shoppat halva dagen. Vi drar vidare till West Village till en Alexander McQueen butik där hon köper lite presenter till sina vänner att ta med hem. Vi promenerar sen runt i West Village och jag tar henne sedan till en av mina favoritrestauranger. Eftersom klockan bara är runt 6 på eftermiddagen är vi nästan ensamma där inne och får det mysigaste bordet med levande ljus i ett hörn. Vi tar ett par drinkar, ostron och en tryffelrisotto (jag råkar känna till att tryffelrisotton är bäst i stan) och har ruskigt trevligt innan vi sen åker hem till mig och tittar på en tragiromantisk film (PS I love you - hennes val).

Den här eftermiddagen har även den varit perfekt och jag hade tänkt att inte ta det lika långt denna kväll eftersom jag på något sätt vill njuta av själva själva dejtandet när man känner av varandra osv. Efter ett tag går det dock inte att koncentrera sig på något annat och vi har återigen en riktigt bra upplevelse. Hennes hud är sjukt len och hon luktar otroligt fräscht. Klockan är väl ungefär två på natten igen när hon går upp till kompisens lägenhet eftersom jag jobbar dagen efter.

Dagen efter är hon på Metropolitan medan jag kämpar med en läcka i badrummet. En rörmokare kommer förbi och när han väl är klar är klockan 8 på kvällen och hon är tillbaka i kompisens lägenhet. Hon vill vara där uppe eftersom hon ska packa osv då hennes flyg till Europa går dagen därpå. Vi bestämmer oss för att beställa hem sushi och titta på film och tittar på Gudfadern III. Vi älskar passionerat igen och hon sover sedan i min lägenhet över natten. Eftersom jag har en konferens på morgonen bestämmer jag mig för att skippa den och tar lite sovmorgon. Vi älskar igen och sedan måste jag bara gå till jobbet, väl medveten om att hon kommer vara i luften på väg mot Europa när jag kommer hem.

Det råkar vara så att jag ska på semester till Sverige om två veckor. Hon har en ganska tight inplanerad resrutt i Europa och ska bland annat tillbringa två veckor på någon volontärgrej i Polen. Hon har ett interrailpass i Skandinavien som gäller under de två kommande veckorna, då jag inte kommer vara i Sverige. Jag ringde henne från jobbet just innan hennes flyg skulle gå och frågade om hon hittat något sätt att komma förbi Stockholm när jag är där och hon säger att hon ska försöka men inte kan lova någonting.

Det känns riktigt tragiskt att hon säkert kommer besöka Stockholm under några dagar bara någon vecka innan jag kommer vara där och troligen vara på någon volontärgrej i Polen när jag väl kommer till Stockholm. Jag kan fortfarande känna lukten av hennes hår på kudden bredvid mig i sängen och inser att jag kanske aldrig kommer träffa henne igen och idag har jag gått runt med en närmast fysisk smärta i bröstet. Kanske hade det varit bättre att aldrig träffat henne och skippat den där frukosten för några dagar sedan, men samtidigt kommer det alltid vara ett vackert minne. Kanske borde jag inte träffa henne igen pga risken att smutsa ned den tredagarsromans som i stort sett var helt perfekt. Livet är väl svårt helt enkelt och ledsen att jag kladdar ner tråden med en romanlång redogörelse men jag kände ett behov av att vädra min sorg eftersom jag inte vill älta det med kompisarna som kanske skulle tycka att jag är lite väl sentimental över en tjej jag träffat i tre dagar. Förutom de stunder jag jobbade så umgicks vi ju dock i princip dygnet runt och var i princip som i ett förhållande fast utan tvätt, bråk eller vardagsbekymmer. Nu borde hon ha landat i Köpenhamn medan jag ligger här hemma, patetisk och luktar på hennes huvudkudde.

Nåväl, din tjej bor ju i södra Tyskland och Ryan Air har ju inte direkt hutlösa priser. Jag känner flera svenskar som flyttat till Tyskland och även en del som flyttat från Tyskland till Sverige för kärleken. Ni borde ju i alla fall kunna ses igen och se om ni fortfarande känner likadant, medan det kanske inte är lika flexibelt för mig med en 18-timmars flygresa till Sydkorea ;(.
Citera
2010-05-20, 09:32
  #11
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stray_dog


vilken otrolig namedropparhora du verkar vara
men sånt kanske går hem hos koreanska brudar?

min trollradar pingar för fullt men hoppas du och den "sjukt söta koreanska tjejen" blir lyckliga i framtiden
__________________
Senast redigerad av Coden 2010-05-20 kl. 09:36.
Citera
2010-05-20, 19:53
  #12
Medlem
1Pandoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darrenp82
Men jag hatar verkligen internet-kontakt. [...] Jag tror ändå att jag inte har något annat alternativ.[...]

Ja, verkar så för dig. Men ett möjligt bra tips för att minska risken att ni "glider isär" framöver är att ni kanske kan planera någon framtida ny semester tillsammans, som ni då skulle kunna ha som "mål" eller se fram emot? Du måste själv försöka vara ärlig mot dig själv och känna efter hur viktigt det här är när du gör ditt drag, för din egen skull. Lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback