Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-05, 10:00
  #517
Medlem
Steve zahn gjort en hel del bra komedi filmer

Bandidas happy Texas national security

Gillar oftast de roller han gör.
Citera
2019-09-13, 19:31
  #518
Medlem
gurkmajjas avatar
Bill Pullman. Lite av en doldis om man jämför med superstjärnor som Nicholson, Eastwood m fl men en otroligt bra skådespelare som verkligen kan förmedla känslor. Ser honom just nu i "The Sinner" och han leverar även här.

Har vi fler Pullman-fans i tråden?
Citera
2019-09-13, 20:07
  #519
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Har vi fler Pullman-fans i tråden?

Absolut!

Mitt första möte med Pullman måste ha varit runt -97 då Independence Day hade släppts på hyr/köpvideo och som jag tillsammans med några klasskompisar satt och tittade på som unga medan våra föräldrar satt i köket och pimplade rusdrycker. Eventuellt hade jag kanske sett honom tidigare i Casper som kom redan -94 och var i rätt målgrupp åldersmässigt, minns att jag hyrde den på video då det begav sig.

Sen gick det några år men var väl främst i och med att jag upptäckte Wes Cravens katalog bortom Scream och Elm Street i och med The Serpent & The Rainbow där Pullman spelar huvudrollen som reser till Haiti för att undersöka voodo. Vissa scener satte minnesvärda spår i min tonårshjärna. Och därefter såg man Lost Highway, sedan var det ingen återvändo, han blev en sådan där skådis som man verkligen gillar men som man sällan tänker spontant på då man pratar favoriter.
Citera
2019-09-13, 20:25
  #520
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Absolut!

Mitt första möte med Pullman måste ha varit runt -97 då Independence Day hade släppts på hyr/köpvideo och som jag tillsammans med några klasskompisar satt och tittade på som unga medan våra föräldrar satt i köket och pimplade rusdrycker. Eventuellt hade jag kanske sett honom tidigare i Casper som kom redan -94 och var i rätt målgrupp åldersmässigt, minns att jag hyrde den på video då det begav sig.

Sen gick det några år men var väl främst i och med att jag upptäckte Wes Cravens katalog bortom Scream och Elm Street i och med The Serpent & The Rainbow där Pullman spelar huvudrollen som reser till Haiti för att undersöka voodo. Vissa scener satte minnesvärda spår i min tonårshjärna. Och därefter såg man Lost Highway, sedan var det ingen återvändo, han blev en sådan där skådis som man verkligen gillar men som man sällan tänker spontant på då man pratar favoriter.
Jag tycker att du sätter huvudet på spiken när det gäller Pullman. Han är så lågmäld i sitt skådespeleri att man knappt reflekterar över hans insats och nästan glömmer honom. Ett misstag jag själv gjort.

Han är oerhört bra, möjligen bäst, på de lågmälda uttrycken, man måste läsa honom, men han gör detta så bra att jag inte kan erinra mig en skådis som gör det bättre.

Kul att jag inte är ensam Pullman-fan!
Citera
2020-06-25, 21:53
  #521
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag tycker att du sätter huvudet på spiken när det gäller Pullman. Han är så lågmäld i sitt skådespeleri att man knappt reflekterar över hans insats och nästan glömmer honom. Ett misstag jag själv gjort.

Han är oerhört bra, möjligen bäst, på de lågmälda uttrycken, man måste läsa honom, men han gör detta så bra att jag inte kan erinra mig en skådis som gör det bättre.

Kul att jag inte är ensam Pullman-fan!
Bumpar denna. Ser The sinner. Pullman gör en otroligt stark roll här, oscarsnivå.

Han är en extremt bra skådis men får aldrig någon cred.
Citera
2020-07-18, 09:34
  #522
Medlem
Michael Shannon är en vansinnigt bra och underskattad skådespelare. Jag tycker han går lite under radarn och har väl inte fått sitt stora genombrott för den breda publiken ännu. Tror att gemene man skulle känna igen honom i egenskap av birollsfigur men han har gjort ett par klockrena huvudroller, inte minst i The Iceman och Take Shelter.

En annan skådis som är riktigt underskattad är australiensiske Daniel Henshall. Att han inte fått fler större roller efter Snowtown är för mig en gåta. En av de bättre prestationerna jag sett på senare år. Karln är i princip okänd utanför Australien men borde enligt mig vara flitigt anlitad.
Citera
2020-07-21, 21:54
  #523
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Park Bench.

Namnet.


Mr. Park Bench, som är en amerikansk vit man och regissör har gjort olika egna rullar. Han spelade New Wave-karaktären 'Stash' i American Psycho, i Ms. Mary Harron's filmatisering ifrån år 2000.
Citera
2022-02-23, 19:21
  #524
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Bumpar denna. Ser The sinner. Pullman gör en otroligt stark roll här, oscarsnivå.

Han är en extremt bra skådis men får aldrig någon cred.
Ser nya säsongen av The Sinner. Bara på första avsnittet men slår återigen ett slag för Pullman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback