Fixade windows 7 för ett tag sen, får dock inte mitt 5.1 ljud att fungera!
Ljudet kommer endast från 2 högtalare + subwoofern då, hittar inga inställningar till att bara ställa in 5.1 ljud som det fanns med XP.
Hittade inga drivrutiner till mina högtalare heller på logitechs hemsida, någon som vet hur man fixar detta?
har 7.1 Ljudkort och högtalarna är Logitechs X-530 (5.1)
Så det borde ju funka utan att man är och ställer om massa grejer?
I regel behöver du aldrig drivrutiner till högtalare, kanske(?) om de ansluts via USB.
För att det ska funka måste vi ha reda på vad för ljudkort du har. Vet du det?
De ansluts som vanliga högtalare med 3,5mm kablar.
Egentligen borde det väl inte bli någon skillnad på ljudet bara för att man byter på operativsystem har jag för mig!
Nej, har ingen aning, det är i alla fall ett 7.1 ljudkort har jag för mig, eftersom jag kunde använda 7.1 högtalare med XP.
Det finns väl något program för att kolla upp vad man har eller? - För datorn fanns inte kvar på Dustin där jag köpte den, det var en byggsats så tror inte den finns någon annanstans heller.
Ladda ner Lavalys Everest Trial. Där kan du kolla vad du har för ljudkort. Eftersom jag inte har en blekaste aning om vad du har för kort så är det svårt att hjälpa dig. Det är som att fråga efter brombelägg till bilen.
- Vad har du för bil?
-En blå.
-
Men om du hittar namnet på kortet så ska det nog lösa sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!