Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-18, 06:45
  #1
Avstängd
gorgMeisters avatar
Okej såhär ligger det till...jag är helt jävla pissnervös över detta. Jag ligger på IG nivå i matte, å måste greja nationella för å fixa iaf godkänt på kursen. Jag kan välja att ringa läraren å säga att jag är sjuk men då får jag göra provet i ett nytt datum å jag rent av suger på matte b å har ingen motivation till att lära in mig allt grundläggande.

Anyway, min bror ska gå till min skola å göra provet åt mig, vi är inte enäggstvillingar men ändå väldigt lika, framför allt inför de som aldrig har sett oss två tidigare (mina lärare) tillsammans. Jag hoppas som fan att ingen i min klass golar å att ingen lärare märker något.

Jag är som sagt skitnervös över detta, får de reda på detta får jag garanterad IG på kursen å kommer troligen få läsa om kursen, vet inte om jag nu behöver läsa om det isåfall eller om jag får göra nåt extra prov under sommaren? Anyway, vill fan bara lyckas med detta.

Så...hur stor lär risken vara att någon golar?
Hur säkert tror ni detta är?
Vad fan ska man göra för att undvika vara nervös? (främst jag som sitter hemma å håller tummarna)
Vad bör man tänka på? (min bror som drar dit)

Kommer för övrigt med lite jämna mellanrum uppdatera om hur det går, ifall ha kommer hem tidigt med en sorgsen min eller inte etc, är så jävla nervös!!!
Citera
2010-05-18, 06:54
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gorgMeister
Okej såhär ligger det till...jag är helt jävla pissnervös över detta. Jag ligger på IG nivå i matte, å måste greja nationella för å fixa iaf godkänt på kursen. Jag kan välja att ringa läraren å säga att jag är sjuk men då får jag göra provet i ett nytt datum å jag rent av suger på matte b å har ingen motivation till att lära in mig allt grundläggande.

Anyway, min bror ska gå till min skola å göra provet åt mig, vi är inte enäggstvillingar men ändå väldigt lika, framför allt inför de som aldrig har sett oss två tidigare (mina lärare) tillsammans. Jag hoppas som fan att ingen i min klass golar å att ingen lärare märker något.

Jag är som sagt skitnervös över detta, får de reda på detta får jag garanterad IG på kursen å kommer troligen få läsa om kursen, vet inte om jag nu behöver läsa om det isåfall eller om jag får göra nåt extra prov under sommaren? Anyway, vill fan bara lyckas med detta.

Så...hur stor lär risken vara att någon golar?
Hur säkert tror ni detta är?
Vad fan ska man göra för att undvika vara nervös? (främst jag som sitter hemma å håller tummarna)
Vad bör man tänka på? (min bror som drar dit)

Kommer för övrigt med lite jämna mellanrum uppdatera om hur det går, ifall ha kommer hem tidigt med en sorgsen min eller inte etc, är så jävla nervös!!!

Om du nu tänkt göra på det här sättet så ska du såklart inte låta din bror göra nationella-provet med din klass. Sjukanmäl dig dagen då provet är, och låt din bror göra det på ett prövningstillfälle senare.

Då är det oftast folk från blandade klasser och de har säkert inte lika stor koll på vem du är, sen är det inte heller så stor chans att det är din lärare som håller i provet.

Det är ju ganska lätt hänt att det börjar snackas en hel del även om det är dina klasskamrater.
Citera
2010-05-18, 06:56
  #3
Avstängd
gorgMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Om du nu tänkt göra på det här sättet så ska du såklart inte låta din bror göra nationella-provet med din klass. Sjukanmäl dig dagen då provet är, och låt din bror göra det på ett prövningstillfälle senare.

Då är det oftast folk från blandade klasser och de har säkert inte lika stor koll på vem du är, sen är det inte heller så stor chans att det är din lärare som håller i provet.

Det är ju ganska lätt hänt att det börjar snackas en hel del även om det är dina klasskamrater.
Det kommer troligen vara blandade klasser idag då provet kommer vara i våran aula. Om jag gör omprov blir det förmodligen längst bak i klassrummet med min klass i ett vanligt klassrum.
Citera
2010-05-18, 07:12
  #4
Avstängd
ponnis avatar
Om du har några bästa kompisar så förbered dom och sådant. För att om du har 2-3 pers som intygar att allt är normalt så är de ju no worries
Citera
2010-05-18, 07:32
  #5
Avstängd
gorgMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Om du har några bästa kompisar så förbered dom och sådant. För att om du har 2-3 pers som intygar att allt är normalt så är de ju no worries
Skickat sms till flera i klassen om min situation å att de snälla ska hålla käft å inte få nåt att verka misstänksamt, en del har nu svarat å sagt "ok ska inte säga nåt!" å jag litar på dem.

För övrigt ska min bror försöka dra till sig så lite uppmärksamhet som möjligt å vara rätt så tillbakadragen, framför allt under provet!
Citera
2010-05-18, 07:33
  #6
Medlem
FinestSelections avatar
Förbered några från din klass nu redan innan.. Så dom inte börjar snacka om det senare inne i klassrummet

Grym idé!
Citera
2010-05-18, 07:33
  #7
Avstängd
gorgMeisters avatar
Ifall jag får reda på att nån golar...tror jag skulle slå sönder jäveln..
Citera
2010-05-18, 07:35
  #8
Avstängd
gorgMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinestSelection
Förbered några från din klass nu redan innan.. Så dom inte börjar snacka om det senare inne i klassrummet

Grym idé!
Har gjort, messade en del, främst killar (de som är troligaste kandidaterna till golare) men är pissnervös, darrar konstant då detta verkligen är everything or nothing.

Sista å avgörande provet ifall jag fixar godkänt eller total IG beroende på om min bror blir tagen. Han är väldigt duktig i matte för övrigt.
What's the odds eh?
Citera
2010-05-18, 07:48
  #9
Avstängd
gorgMeisters avatar
Shit glömde nästan säga vilken klass jag går i till honom

Tur att han frågade nu
Citera
2010-05-18, 07:51
  #10
Medlem
Hoppas att det går bra!
Kanske blir lite problem när alla är nervösa inför provet, och någon kanske råkar säga någonting.
Citera
2010-05-18, 07:56
  #11
Avstängd
gorgMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Hoppas att det går bra!
Kanske blir lite problem när alla är nervösa inför provet, och någon kanske råkar säga någonting.
Tror inte nån vågar, å skulle inte se varför nån skulle vilja sumpa ens chans att få godkänt när man är över 18 år gammal...

Å ifall detta skulle ske skulle jag se till att denna person fick sin värsta skolperiod i livet, fram tills examen!
Citera
2010-05-18, 08:17
  #12
Medlem
Argones avatar
Ge han några av dina kläder som du brukar använda ofta och se till att han fixar samma frilla som dig sen så sitter han bara tyst och gör provet så skare nog va chill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback