Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-17, 16:13
  #1
Medlem
Hur kommer det sig att Empathy och inte Pidgin är standard i Ubuntu numera? Pidgin verkar ju mer utvecklat än Empathy och när det handlar om teknologi och liknande är det normala att man vill gå frammåt och inte tre steg bakåt.
Citera
2010-05-17, 16:19
  #2
Medlem
Logisks avatar
Vad spelar det för roll? Empathy kanske är mer stabilare eller något?
Borde inte vara så svårt att installera pidgin om man nu gillar det programmet bättre.
Citera
2010-05-17, 17:18
  #3
Medlem
Tequilas avatar
Precis detta har även jag funderat på.
Citera
2010-05-17, 17:24
  #4
Medlem
Nohs avatar
Empathy är det som är standard för gnome.

Tror det är därför, den är synkad med gnomes releaser och sånt.
Citera
2010-05-17, 19:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Vad spelar det för roll? Empathy kanske är mer stabilare eller något?
Borde inte vara så svårt att installera pidgin om man nu gillar det programmet bättre.
Nu är det så att jag använder E och inte P, men jag var ändå nyfiken på tanken bakom förändringen. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2010-05-17, 21:47
  #6
Medlem
X_surfers avatar
Vad gäller MSN verkar emphaty sakna en hel del relativt grundläggande funktioner så som att se vilka man har blockerat och att blockera användare t ex
Citera
2010-05-17, 22:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Empathy är det som är standard för gnome.

Tror det är därför, den är synkad med gnomes releaser och sånt.
detta är vad jag hört.

vad som låg pidgin i fatet var att det saknade webcamfunktion på msn. vilket empathy skulle ha...? inte testat det, då jag fortsätter köra på pidgin.
Citera
2010-05-17, 22:59
  #8
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
detta är vad jag hört.

vad som låg pidgin i fatet var att det saknade webcamfunktion på msn. vilket empathy skulle ha...? inte testat det, då jag fortsätter köra på pidgin.
Jag har också läst att detta skulle vara skälet till bytet.
Citera
2010-05-17, 23:44
  #9
Medlem
Hur svårt är det egentligen att lägga till videochat för MSN? Kan man inte bara låna kod då det handlar om open & free source?
Citera
2010-05-17, 23:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Hur svårt är det egentligen att lägga till videochat för MSN? Kan man inte bara låna kod då det handlar om open & free source?
skriv/implementera koden själv om det nu inte är så svårt

det jag läst är att det för det första inte har hög prioritet då det finns mycket annat att arbeta på i programmet. sen är det en fråga om hur programmet är kodat i grunden och att försöka implementera video i det är inte bara att klippa och klistra - det krävs mycket och noggrannt arbete. de har ju iaf implementerat video i vissa chattar, vet inte vilka dock...
Citera
2010-05-18, 00:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serein
skriv/implementera koden själv om det nu inte är så svårt

det jag läst är att det för det första inte har hög prioritet då det finns mycket annat att arbeta på i programmet. sen är det en fråga om hur programmet är kodat i grunden och att försöka implementera video i det är inte bara att klippa och klistra - det krävs mycket och noggrannt arbete. de har ju iaf implementerat video i vissa chattar, vet inte vilka dock...
Har faktiskt gjort liknande saker förr när jag gick i skolan, men orkar inte med det längre. Kan baka bröd men köper hellre en limpa istället för att stå i köket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback