Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-17, 13:19
  #1
Medlem
-Mr.Ks avatar
Visste inte ifall någon har postat detta innan, men försöker och ser ifall det är någon annan som kommit över detta.


Råkade snubbla över Zelda-remaken "Zelda Classic". Ett spel omgjort i syftet att spelare ska få göra sina egna äventyr och dela med sig. Tydligen kan man välja om man vill göra sina handgjorda "Quests" i Zelda 1 (NES) eller till ett Zelda som liknar Gameboy Advance och SNES versionen mer (A Link to the Past).

http://zeldaclassic.armageddongames.net/index.php

Bara ladda hem gratis och en valfri quest som verkar rolig. Någon som provat redan och kan rekommendera något speciellt?
Citera
2010-05-19, 16:05
  #2
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Visste inte ifall någon har postat detta innan, men försöker och ser ifall det är någon annan som kommit över detta.


Råkade snubbla över Zelda-remaken "Zelda Classic". Ett spel omgjort i syftet att spelare ska få göra sina egna äventyr och dela med sig. Tydligen kan man välja om man vill göra sina handgjorda "Quests" i Zelda 1 (NES) eller till ett Zelda som liknar Gameboy Advance och SNES versionen mer (A Link to the Past).

http://zeldaclassic.armageddongames.net/index.php

Bara ladda hem gratis och en valfri quest som verkar rolig. Någon som provat redan och kan rekommendera något speciellt?



ska testas! Återkommer med rapport (hoppas jag )
Citera
2010-05-19, 16:33
  #3
Medlem
Zephyreuss avatar
okej, jag får det inte att fungera, startar, men sedan stängg det bara ned, zelda-w has encountered a problem blablabla


Ska testa med en annan version, sedan får vi se
Citera
2010-05-19, 16:45
  #4
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Visste inte ifall någon har postat detta innan, men försöker och ser ifall det är någon annan som kommit över detta.


Råkade snubbla över Zelda-remaken "Zelda Classic". Ett spel omgjort i syftet att spelare ska få göra sina egna äventyr och dela med sig. Tydligen kan man välja om man vill göra sina handgjorda "Quests" i Zelda 1 (NES) eller till ett Zelda som liknar Gameboy Advance och SNES versionen mer (A Link to the Past).

http://zeldaclassic.armageddongames.net/index.php

Bara ladda hem gratis och en valfri quest som verkar rolig. Någon som provat redan och kan rekommendera något speciellt?


nepp., vill icke fungera


Fungerar de för dig? Vilken version har du?
Citera
2010-05-20, 12:23
  #5
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
nepp., vill icke fungera


Fungerar de för dig? Vilken version har du?
2.1 ska vara den stabila vad jag har förstått.

Sen laddade jag hem Tortuga och lirade lite. Det är inte helt självklart hur man väljer den och börjar spela heller.

Först måste du välja den gubben i menyn som heter 2.1 och ser lite Gameboyaktig ut, sen väljer du questen du vill spela, sen trycker du start.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback