Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-17, 12:16
  #1
Medlem
Hej!

Bor utomlands sedan ca 3 månader tillbaka och har ångest/panikattacker av och till, gick KBT-behandling innan jag flyttade och ska påbörja den igen när jag kommer tillbaka men jag är så förbannat flygrädd och får så förbannat ont i öronen när flyget ska landa så jag undrar om jag kan blanda Panodil "paracetamol" 1000 mg (mot smärtan) + Postafen "meklozin" 25 mg (mot min åksjuka) + Atarax "Hydroxizin" 25 mg (mot min rädsla/panik)?.

Kan ovanstående mediciner blandas av en frisk person utan några sjukdomar?

Bör tilläggas att jag är allergisk mot NSAID-läkemedel, kanske inte spelar någon roll i detta fallet men ha det i åtanke vid svar .

TACK!
Citera
2010-05-17, 12:58
  #2
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skakle
Hej!

Bor utomlands sedan ca 3 månader tillbaka och har ångest/panikattacker av och till, gick KBT-behandling innan jag flyttade och ska påbörja den igen när jag kommer tillbaka men jag är så förbannat flygrädd och får så förbannat ont i öronen när flyget ska landa så jag undrar om jag kan blanda Panodil "paracetamol" 1000 mg (mot smärtan) + Postafen "meklozin" 25 mg (mot min åksjuka) + Atarax "Hydroxizin" 25 mg (mot min rädsla/panik)?.

Kan ovanstående mediciner blandas av en frisk person utan några sjukdomar?

Bör tilläggas att jag är allergisk mot NSAID-läkemedel, kanske inte spelar någon roll i detta fallet men ha det i åtanke vid svar .

TACK!

Atarax är väll helt vanliga allergi medicin, så det borde väll inte vara så farligt.
Citera
2010-05-17, 13:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Atarax är väll helt vanliga allergi medicin, så det borde väll inte vara så farligt.

Tänkte mest på att postafen och atarax båda två är anti-histaminer.
Citera
2010-05-17, 13:34
  #4
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skakle
Tänkte mest på att postafen och atarax båda två är anti-histaminer.

Om du inte blir väldigt allergi sjuk utan atarax kan du ju strunta i den eller hur?
Citera
2010-05-17, 14:28
  #5
Medlem
RonaldReagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Om du inte blir väldigt allergi sjuk utan atarax kan du ju strunta i den eller hur?

Han tar ju Ataraxen mot rädsla/panik...

TS. Det ska inte vara några problem.
Citera
2010-05-17, 14:30
  #6
Medlem
DRPOEs avatar
Varför gör du inte som alla andra och tar ett par groggar istället?
Citera
2010-05-17, 15:07
  #7
Medlem
Atarax ska ha fullgod effekt mot även mot åksjukan, varpå Postafen inte ska behövas.

Panodil ska inte heller behövas, lär dig övningar för tryckutjämning istället (försöka blåsa ut mot stängd näsa tex).
Citera
2010-05-17, 16:35
  #8
Medlem
darklydivinests avatar
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem. Anti-histaminer är väldigt harmlösa i sig och jag blandar anti-histaminer, benzo, benzoanaloger och anti-depp dagligen enligt ordination från läkare.
Citera
2010-05-17, 18:05
  #9
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Han tar ju Ataraxen mot rädsla/panik...

TS. Det ska inte vara några problem.

Jag har fått atarax och inte fan hjälper det mot något då det är ett väldigt svagt medel.
Citera
2010-05-19, 19:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag har fått atarax och inte fan hjälper det mot något då det är ett väldigt svagt medel.

Det är nog väldigt individuellt, jag är väldigt känslig mot mediciner. En postafen gör så att jag blir trött.
Citera
2010-05-20, 13:38
  #11
Avstängd
EvilBlackout666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Varför gör du inte som alla andra och tar ett par groggar istället?

Tillsammans med Atarax och Postafen? - Ge fan i spriten.
Paracetamol ska inte vara några större problem.
Citera
2015-10-09, 15:25
  #12
Medlem
Bump!

Har bihåleinflammation och ska ta 3 tabletter (Sinupret Forte) dagligen men samtidigt har jag ont i ansiktet (bihålorna, käken och huvudvärk) så jag undrar om det går bra att knapra Ibuprofen Orifarm samtidigt eller om tabletterna kommer att slå ut varandra?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback