Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-28, 14:32
  #49
Medlem
svallerbyttans avatar
Är du tjock? Kanske bara någon som vill jävlas med dig. Hade det varit bedrägeri så hade de väl knappas begärt avi via sms.
Citera
2015-08-28, 14:32
  #50
Medlem
Backafalls avatar
Be Gymgrossisiten spärra ditt personnummer först så slipper du få fler saker därifrån.

Dessutom ligger bördan på GymG att visa att ni ingått ett avtal. Begär av dem att de skall lösa problemet utan att du behöver göra onödigt mycket. Om de inte kan visa att ni ingått avtal kan de ju inte heller kräva betalt...
Citera
2015-08-28, 14:47
  #51
Medlem
Sereenas avatar
Iom att dom skickar grejjerna till dig så låter det som att nån jävlas med dig, men anmäl till polisen så kan dom hjälpa dig.
Citera
2015-08-28, 15:08
  #52
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Är du tjock? Kanske bara någon som vill jävlas med dig. Hade det varit bedrägeri så hade de väl knappas begärt avi via sms.

Det låter absolut som att någon vill jävlas ja.

TS: har du några direkta ovänner? Grannbråk, släktfejd? Jobbar du som parkeringsvakt, lärare eller socialhandläggare?
Citera
2015-08-28, 19:01
  #53
Avstängd
Okej. Beställde hemkörning och tog emot kameran för 13 k och skyndade snabbt därifrån.

Största hotet är väl om dom har kredit larm. Dom får väl reda på det i realtid och skulle väl bara kunna se till å va hemma då eller larma polisen?
Citera
2015-08-31, 20:32
  #54
Avstängd
Tydligen ska många har id nu när man få leverans hem. Och mellan 17-22 är leverans tiderna . Suck, å suck.
Citera
2016-01-28, 13:16
  #55
Medlem
fatimahs avatar
Jag bor på en adress där en annan kvinna är folkbokförd,
jag har hela hennes personnummer och även hennes kortnummer.
Kan jag beställa saker i hennes namn utan att bli upptäckt???
Citera
2016-09-19, 17:16
  #56
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonkyfresh92
Tänkte ifall ngn vill jävlas..

Eller finns det andra sätt?

Har hört talas om folk som beställt brev i massor till olika adresser anonymt, hur går man tillväga?
Är inte det bedrägerier? Ett av Sveriges vanligaste brott, nätbrott borde bedrägerier komma första plats. Antar att risken är liten så länge man gör rätt, alla blir tagna någon gång. Att man kommer att bli åtalad är risken ännu mindre. Kan jämföras med cykelstölder lätt fixade samt mindre straff.
Citera
2017-01-04, 22:45
  #57
Medlem
Bossks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Okej. Beställde hemkörning och tog emot kameran för 13 k och skyndade snabbt därifrån.

Största hotet är väl om dom har kredit larm. Dom får väl reda på det i realtid och skulle väl bara kunna se till å va hemma då eller larma polisen?

(som tur är) Så är kredit larm väldigt ovanligt bland vanligt folk, det är bara de som blivit utsatta tidigare som tycker att de är i behov av det.
Citera
2017-01-04, 22:46
  #58
Medlem
Bossks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatimah
Jag bor på en adress där en annan kvinna är folkbokförd,
jag har hela hennes personnummer och även hennes kortnummer.
Kan jag beställa saker i hennes namn utan att bli upptäckt???

Du kommer förmodligen att bli upptäckt relativt snabbt, försök att inte blanda in dig själv i din lilla grej.
Citera
2017-08-10, 01:11
  #59
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Så vad har ni kommit fram till? Fungerar det som det ska eller ej? Kan man beställa saker i andras namn och ta grejerna gratis? Det låter för bra för att vara sant so to speak...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback