Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-16, 21:32
  #1
Medlem
Jafan89s avatar
Precis som rubriken säger, min hund käkar en heldel gräs när man är ute och går med han.
Är en parson russell

frågeställning: käkar era hundar gräs eller något annat mer ovanligt?
Citera
2010-05-16, 21:34
  #2
Medlem
det är helt normalt, dom rensar magen med det.
Citera
2010-05-16, 21:39
  #3
Medlem
Bakkelits avatar
det kan bero på lite olika orsaker. Antingen tycker han att det är gott eller så är det för att han mår dåligt. Det är inte bara katter som gör det för att kräkas utan även hundar kan göra det ibland.
Annars kanske han fattas något näringsämne
Citera
2010-05-16, 21:46
  #4
Avstängd
Rainbirds avatar
Ja, min hund brukar käka gräs ibland när man är ute och går.
Citera
2010-05-16, 21:48
  #5
Medlem
Gidellas avatar
Det är helt normalt vad jag vet.

Min förra hund älskade att äta gräs.
Citera
2010-05-16, 22:00
  #6
Medlem
Psyko Dads avatar
Min äter också gräs som ibl fastnar bakvägen........inte trevligt. Märker att hundar tenderar att äta mer gräs när de är i flock. Ser ut som en flock små pälsiga kor.
Citera
2010-05-16, 22:02
  #7
Avstängd
Rainbirds avatar
Ibland kan hunden börja käka gräs om man stannar och pratar med någon. Antagligen för att få uppmärksamhet. Har även hänt att hunden tuggat på småsten, men sväljer inget.
Citera
2010-05-16, 22:04
  #8
Medlem
papa_smurfs avatar
Våran hund gör det också, slutar oftast med att hon spyr upp det på natten
Citera
2010-05-16, 22:11
  #9
Medlem
PastorAstors avatar
Min tik har snart betat av en hel äng...
Citera
2010-05-16, 22:13
  #10
Medlem
b0gfettos avatar
Jadå, min grabb käkar gräs och några speciella blad från en buske. Enbart dom bladen dock... Vettifan vad det är för några.
Citera
2010-05-16, 23:17
  #11
Medlem
Att hunden äter gräs kan också vara ett tecken på att den är inflammerad i halsen eller tonsillerna.

Om du märker att hunden tappar aptit, harklar sig, får feber eller kräks skummig slem bör du konsultera veterinär. Ha i åtanke att tonsillit är lättast att behandla om infektionen är ny. Många hundar som äter gräs under en längre tid har kronisk inflammerade halsmandlar och oftast biter inte antibiotika då
Citera
2010-05-16, 23:23
  #12
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Precis som rubriken säger, min hund käkar en heldel gräs när man är ute och går med han.
Är en parson russell

frågeställning: käkar era hundar gräs eller något annat mer ovanligt?

Min äter bredbladigt gräs varje dag - helt naturligt och normalt. Inget tecken på sjukdom alls. Gräset hjälper till att rensa tarmarna. Katter gör lika dant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback