Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-15, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
När man är under 25 så har man på något sätt ungdomens fräschet och ser ut som oskadat gods, men beroende på hur hårt liv man lever med festande, droger, alkohol, sömnproblem, matvanor och träningsvanor och givetvis hälsan så åldras en del väldigt snabbt.

Ruggigt snabbt i vissa fall så de ser ut som 30-35 redan vid 22-23 års ålder och sedan fortsätter det att gå utför.

Jag kan ofta se på tjejer att vissa kommer ha sin bästa tid före 20 års ålder, de blir liksom brådmogna och är unga med fasta ganska stora bröst och höfter. Fettet trycker på innefrån men huden spänner fortfarande emot bra. Ser väldigt fint ut, men redan efter några år så hänger brösten, höfterna blir överfeta och tjejen blir tjock och ful.

Likaså vissa killar såg alltför unga ut ända upp till 25 års ålder och fick liksom inte brudarna, sedan händer något och de får massvis av brudar mellan 35-60 års ålder för att de helt enkelt ser ut som män, men oskadade och snyggt utseende. Vilket kan kännas taskigt för de killar som blev män tidigt, men som blev tjocka feta och vars hud åldrades fort.

TS nämner att håret blev av sämre kvalitet ganska snabbt och det gör sitt till att man ser äldre ut än vad man är, medan andra kan behålla det fina håret ända till de dör.
Det är graviditeteter som gör bröst och mage mer hängiga/degiga/mjuka. En 20-åring kan ha hunnit få tre barn redan, och hennes bröst och mage (="höfter") kommer vara betydligt mer saggy än en kvinna som är dubbelt så gammal och inte har fött barn än.

Det är något vi alla får leva med, att kvinnor förbrukar sin kropp genom att få barn alltså. Märkte själv en enormt stor skillnad på bröst och mage före kontra efter graviditeten. Tänk själv hur utspänd huden har varit.

Ja bäst gör man ju att raka skallen när det börjar se ut så, så det man inte lika gubbig ut. Men även i tjockt hår blir vikarna höga. det ser man dirkekr när en äldre man lyfter upp kalufsen. är håret grått spelar bra hårkvalite i alla fall mindre roll, eftersom hans ålder ändå blir avslöjad av grått hår.

Däremot får män som tappar mindre hår inte lika hårig kropp och buskiga ögonbryn mm. Det är också en sådan där gubbfaktor som kvinnor direkt ser hos män och skröma bort av. Kan inte tänka mig att män runt 60 kan haffa särskilt mycket brudar? Möjlihtvis de som har passerat 45, dvs har förlorat sin attraktion inför män också.
Citera
2025-04-15, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Sött. Du är 23 men inser att du "i din ungdoms dagar" såg bättre ut
Ni bebisar är för söta.

Jag har aldrig varit en stor skönhet så jag har sluppit traumat av att se den svunna skönheten försvinna vid 23. Du får helt enkelt hitta alla de andra kvaliteterna du har. De kan räcka gott och väl om du förvaltar dem väl.

Edit;
Hoppsan, urgammal tråd. Arma människa, hur ser du ut nu?
Idiot, man ser ju hur ens relativa utseende försämras av just åldern. Åldernoja har nog alla. Ingen vill se gammal ut. Det var säkert över 30 år sedan du var 23, och oavsett om du var snygg eller inte då så ser du ju äldre ut nu och det är det människor nojar över mest av allt.
Citera
2025-04-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadandeBabian
Idiot, man ser ju hur ens relativa utseende försämras av just åldern. Åldernoja har nog alla. Ingen vill se gammal ut. Det var säkert över 30 år sedan du var 23, och oavsett om du var snygg eller inte då så ser du ju äldre ut nu och det är det människor nojar över mest av allt.
Hoppsan! Hoppas du kom i säng och vaknade på rätt sida denna gång.

Jag kan garantera dig att det absolut inte är det jag - och många med mig - nojar över mest av allt.
Om livet ändå vore så enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in