Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-01-29, 09:27
  #85
Medlem
draugen666s avatar
Nej.
Jag är inte ute efter att ändra el designa någon egen hjälm/mask....
Nu vet inte jag hur gamla ni är men det finns en hockey mask som är absolut det finaste och fräckaste mask som någonsin funnits!!! Jo...beroende på ålder...men i början på 80 talet så hade vi en målvakt som bla stod för tre kronor sedan blev han proffs i staterna.
Avled 1985 tror jag i en bilolycka.
Hans namn var Pelle Lindberg .
Hans mask...El den han använde, är en sån ev laglig och godkänd som innebandy målvakts mask/hjälm.??
Citera
2017-01-30, 12:13
  #86
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draugen666
Nej.
Jag är inte ute efter att ändra el designa någon egen hjälm/mask....
Nu vet inte jag hur gamla ni är men det finns en hockey mask som är absolut det finaste och fräckaste mask som någonsin funnits!!! Jo...beroende på ålder...men i början på 80 talet så hade vi en målvakt som bla stod för tre kronor sedan blev han proffs i staterna.
Avled 1985 tror jag i en bilolycka.
Hans namn var Pelle Lindberg .
Hans mask...El den han använde, är en sån ev laglig och godkänd som innebandy målvakts mask/hjälm.??

Nej, den är inte okej att använda. Antar att du tänker på Mylec som tillverkare?
https://www.amazon.com/Mylec-MPGM-Pr.../dp/B002LB9JJE

Mylec hade under 90-talet en hjälm som var godkänd för innebandy. Dock har jag själv sökt efter denna som aktiv men den finns inte kvar längre. Den såg ut såhär:
http://floorball.sp.se/en/PublishingI...ylec_98_01.jpg
__________________
Senast redigerad av Kravallen 2017-01-30 kl. 12:17.
Citera
2017-01-30, 15:33
  #87
Medlem
draugen666s avatar
Det är inte just den masken men något liknande.....
Men jag kan ej regler men jag kan tycka att en mask som användes i hockey och även var godkänd bör väl i så fall funka i innebandy. ..
Jag menar hockey är ju lite tuffare att spela och fram för allt stå i mål än innebandy. ... (men kan ha fel där oxå...)
Citera
2017-01-30, 15:47
  #88
Medlem
Opportunitiess avatar
Det sitter ett litet klistermärke på målvaktshjälmarna som säljs i handeln, från antar att det är svenska innebandyförbundet som säger att hjälmen är godkänd. Har hjälmen ett sådant så är det grönt ljus.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback