Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-15, 17:23
  #1
Medlem
user_21s avatar
Hej kära medmänniskor,
Jag har ett problem. Jag har ganska starka och negativa känslor över något som inträffade nyligen. Våra vänner föreslog en semesterresa med mig och min flickvän. En halvveckas resa nånstans. Då verkade vi ganska intresserade och skulle tänka på saken. Några dagar efter ringer min flickvän och säger att hon har bokat med vännerna att hon ska gå på resan och frågar typ om jag ska med. Jag hade faktiskt ändrat mig lite och tänkte att jag skulle sommarjobba istället. Så nu blev det lite oförväntat.

Problemet för mig är att jag inte riktigt fick känslan av att vi bestämde tillsammans. Jag hade uppskattat om min flickvän hade pratat med mig först innan hon tog det beslutet. Jag försöker ta reda på om det jag känner är en överreaktion från min sida eller om det är naturligt. Ska man inte ta vissa beslut tillsammans? Flickvännen känner att med tanke på att hon visade intresse framför mig och vännerna när resan föreslogs så var det givet att hon skulle åka. Det kändes inte som ett överenskommelse mellan oss utan mer som en offentlig uttalande. Det har rört upp känslor i mig i några veckor nu och jag tycker att jag är ovanligt mycket arg kring denna händelse.
Hur ska jag tänka och vad bör jag göra?
Citera
2010-05-15, 17:28
  #2
Medlem
Har ni pratat om de hela och har du frågat varför hon bestämde över ditt huvud?

Kanske hon verkligen ville följa och kan tänka sig åka själv med dom om du inte kan?

Prata är lösningen på de mesta och kompromisser.
Citera
2010-05-15, 17:29
  #3
Medlem
mahasukas avatar
slappna av och njut av resan, ingen big deal.
Citera
2010-05-15, 17:49
  #4
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Har ni pratat om de hela och har du frågat varför hon bestämde över ditt huvud?

Kanske hon verkligen ville följa och kan tänka sig åka själv med dom om du inte kan?

Prata är lösningen på de mesta och kompromisser.

Jag har försökt förklara min sida. Men Det verkar inte ha varit en big deal för henne. Hon känner inte att hon bestämde över mitt huvud. Komunikationen har inte varit så lätt. Varför jag skirver här.

Jo absolut. Hon kan tänka sig åka själv utan problem. Men jag skulle ändå känna att det vore normalt att prata med henne först om jag ville åka någonstans?
__________________
Senast redigerad av user_21 2010-05-15 kl. 17:54.
Citera
2010-05-15, 17:50
  #5
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
slappna av och njut av resan, ingen big deal.

mm, kankse borde slappna av och skita i det hela. Känner mig bara rätt krossad av det hela. Men jag ska själv inte på resan. Hon åker med vännerna själv.
Citera
2010-05-15, 19:49
  #6
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user_21
mm, kankse borde slappna av och skita i det hela. Känner mig bara rätt krossad av det hela. Men jag ska själv inte på resan. Hon åker med vännerna själv.


100 spänn på att hon kommer vara otrogen är det så att du är van att ni bestämmer grejer tillsammans och detta var första gången hon gjorde nåt sånt här ? jag kan tänka mig in i din situation och jag hade nog också varit ganska irriterad över hela grejen faktiskt.
Citera
2010-05-15, 21:49
  #7
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
100 spänn på att hon kommer vara otrogen är det så att du är van att ni bestämmer grejer tillsammans och detta var första gången hon gjorde nåt sånt här ? jag kan tänka mig in i din situation och jag hade nog också varit ganska irriterad över hela grejen faktiskt.

Inte första gången, nej. Händer liknande saker rätt ofta. Att vi korsar varandras gränser, alltså. Men kärleken bär oss.
Citera
2010-05-15, 21:53
  #8
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user_21
Inte första gången, nej. Händer liknande saker rätt ofta. Att vi korsar varandras gränser, alltså. Men kärleken bär oss.

Hon kommer att dumpa dig inom 1 år.. Ha det bra!
Citera
2010-05-15, 23:09
  #9
Medlem
Tashokus avatar
Menar du flickvän eller sambo? Om det är det förstnämnda så har du inget rätt att kräva det utav henne, är ni sambo dock så bor ni tillsammans och tar även de flesta besluten tillsammans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback