2010-05-15, 15:23
Medlem
Min brorsa satte på datorn imorse. Det gick sådär, den skulle installera uppdateringar. När jag sätter mig här nu är ALLT borta. Varenda fil, bild, worddokument, program. Allt i stort sett. Det är ungefär som om datorn helt startat om från noll. Vet någon vad det kan bero på? Någon sorts systemåterställning? Hur ändrar man den i så fall?

Edit: Datorn jag använder är förövrigt Fujitsu Siemens AMILO Desktop Pi 3645.
Senast redigerad av Lindgren08 2010-05-15 kl. 15:34.
Citera
2010-05-15, 15:39
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Min brorsa satte på datorn imorse. Det gick sådär, den skulle installera uppdateringar. När jag sätter mig här nu är ALLT borta. Varenda fil, bild, worddokument, program. Allt i stort sett. Det är ungefär som om datorn helt startat om från noll. Vet någon vad det kan bero på? Någon sorts systemåterställning? Hur ändrar man den i så fall?

Edit: Datorn jag använder är förövrigt Fujitsu Siemens AMILO Desktop Pi 3645.
startat om datorn?
Citera
2010-05-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
startat om datorn?

Ja. Fortfarande lika cp, med inga filer.
Citera
2010-05-15, 15:48
Medlem
Broderna sa nyss att han hade fått välja typ språk etc, dvs allt man gör när datorn är ny. Så det var som att datorn bara startade om sig själv från noll och nu har vi en helt ny dator...
Citera
2010-05-16, 14:54
Medlem
Absolut ingen som har ett bättre svar? Eller i alla fall en förklaring till vad som hände? Plz.
Citera
2010-05-16, 15:06
Medlem
BiggusDs avatar
Har du provat söka på en fil du vet du har? Som *.mp3
Kanske filerna ligger i en annan användar mapp
Citera
2010-05-16, 15:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Min gissning är att det är användarprofilen som har skadats.

Vad händer om du öppnar Utforskaren; hur ser det ut i C:\Program?
Ligger alla installerade program kvar därunder?

Har du testat att göra en systemåterställning?
Citera
2010-05-16, 15:20
Medlem
bergsturks avatar
Ja det låter som användarprofilen. Kolla under c:\users, vad ligger det för profiler där?
Citera
2010-05-16, 15:42
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Broderna sa nyss att han hade fått välja typ språk etc, dvs allt man gör när datorn är ny. Så det var som att datorn bara startade om sig själv från noll och nu har vi en helt ny dator...
Helt enkelt så att någon oavsiktligt kört igång recoveryprogrammet. Varsågod, datorn är som ny. Bokstavligen!
Citera
2010-05-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Helt enkelt så att någon oavsiktligt kört igång recoveryprogrammet. Varsågod, datorn är som ny. Bokstavligen!

Känns som det. Aja, jag kom på att alla viktiga filer var på min backup, lite surt att FM 10 filen e borta bara. Tack för hjälpen ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in