Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-16, 10:58
  #877
Medlem
Quaser4.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuzzlebutt
Jag vill veta om det finns några slags gatugäng eller organiserad mob eller maffia liknande gäng i någon stad så man vet vilka man inte ska käfta emot. I Kalix finns det mest små pundargäng eller wannabe Crips som kallar varandra Cuzz/Cuh och liknande.

Gäng? Var tvungen och googla hur många som bor i kalix, och tvivlar starkt på att det finns något gäng där.
kanske en umgängeskrets som pundar och snor saker. Men det är skillnad.
kan dock se det framför mig, hasse skruvmejsel, nina tumvrickare, göran stekpanna och anders storfot.

Uå har jag hört om nått på Öersboda. Men ingen aning.
Citera
2015-02-16, 16:54
  #878
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RolandOfGilead
Finns många vilsna själar som grupperar sig i s.k "gäng" här. Det bästa är väl att inte gå runt och käfta med folk överhuvudtaget. Förstår frestelsen vad gäller pengar och gemenskap med gängverksamhet. Men ofta betalar man ett högre pris för det än vad man tror.

Det goaste gänget jag vet är vanliga sköna medborgare. Det är dom som möter din blick på stan, hälsar, bjuder på ett leende, gör rätt för sig, delar med sig, står upp för, respekterar och hjälper varandra. Det är annat än att belasta samhället med omoralisk skit.
Håller mig dig fullständigt!

bor i götet just nu så närmare beskrivning på gängen här känns överflödigt
Citera
2015-02-18, 05:24
  #879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuzzlebutt
Jag vill veta om det finns några slags gatugäng eller organiserad mob eller maffia liknande gäng i någon stad så man vet vilka man inte ska käfta emot. I Kalix finns det mest små pundargäng eller wannabe Crips som kallar varandra Cuzz/Cuh och liknande.

Organiserad brottslighet??
Citera
2015-02-19, 21:07
  #880
Medlem
MrFishboys avatar
Sammanfogat ämnen...

/mod
Citera
2015-03-05, 00:07
  #881
Medlem
Angående gäng i övik och speciellt "MHG".

har ingen aning om vad folk har fått att alla som är nämnda i sammanhanget "MHG" skulle ha varit inblandad. ska berätta hur "MHG" kom till. Vi var ett gäng grabbar som gick på sörlidenskolan som hade hamnat i ett slagsmål när vi var 13-14 och gått ifrån som segrare. sen satt vi några dagar senare på skolan och snackade om det och som alla unga grabbar tyckte vi det var coolt med gängnamn så vi kom på "MHG" som ett skämt. ingen jag vet som var där den dagen har gått och sagt att "MHG" ens finns eller hotat med det. Så "MHG" finns inte det är lika påhittat som bibeln och dom som säger att det finns är bara urbota dum och sen att gå och skriva namn på folk som inte har gjort nåt är ju pinsamt
Citera
2015-04-09, 20:37
  #882
Medlem
wastedandlazys avatar
Hur vanligt är det med beskyddarpengar i Sverige?

Typ att ett gäng säljer ex fönsterförsäkring till en restaurang. Blir det inget köp får man istället krossade rutor samma natt
Citera
2015-04-17, 13:33
  #883
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
vilka gäng är det som har skjutit ihjäl varandra nu under de senaste två tre? åren.? finns det någon sammanfattining?
Citera
2015-05-07, 00:18
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaser4.
Gäng? Var tvungen och googla hur många som bor i kalix, och tvivlar starkt på att det finns något gäng där.
kanske en umgängeskrets som pundar och snor saker. Men det är skillnad.
kan dock se det framför mig, hasse skruvmejsel, nina tumvrickare, göran stekpanna och anders storfot.

Uå har jag hört om nått på Öersboda. Men ingen aning.


nej mannen inget på Öersboda som är ngt nämnbart, har gjorts försök men dom blir bustade
Umeå är sketen stad när det gäller gäng, aina plockar en dirrmode
Citera
2015-05-19, 12:27
  #885
Medlem
RaAviuss avatar
Hitta inget om gäng i jämtland men jag vet om ett iallafall dom kallas BJF eller bocka jävlar fuckers i det fullständiga dom kör oftast på mopeder vad jag har sett kanske är miljö vänliga iallafall! hitta en hemsida till dom efter lite googling också http://bingfag.wix.com/bockajavel#!catalog/c24vq
Citera
2016-02-26, 16:52
  #886
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Häromdagen i Stockholm såg jag någon med blå huvtröja och något döskalletryck på ryggen, samt text ovan och under. Minns dock fan inte vad det var som stod. Tatuerad upp till halsen var killen också.

Jag är dåligt insatt i svenska gäng, men någon som kan ha koll på vad det kan ha varit? Jag är 100 på att det INTE stod "Bandidos", men det var något liknande (utländskklingande) som många definitivt har hört förut.
Citera
2016-07-12, 13:22
  #887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson Börje
skriv ner alla ni kan..från hells angels till den lokala gangster gruppen i byn. typ dräng gänget locos.

ja är bara nyfiken va det finns där ute i landet.
gärna mc klubbar som crossed pistons(outlaws) och bandidos.

Jag har hört det finns ett ganska väl känd gäng i Tranås, satt med en av medlemmarna i Kristianstad Ungdomsanstalten.
Verkade tuff men fick knall till tidaholmn efter våld/hot mot medintagen.

Faisal hette han, kan det gänget stämma i Tranås?
Citera
2016-09-29, 23:53
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coco
Nån som hört talas om det här gänget The Chosen Ones mest gambinaer och andra afrikaner dem finns i sthlm nån som har mer info?



JA PASSA DIG NOGA DÄR
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback