Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-14, 22:48
  #1
Avstängd
Mr.Droughbas avatar
Jag är 35 precis fyllda, varit med min sambo i 14 år. För mig är presenter viktiga, vet inte varför, jag är som ett barn och kan se fram emot min födelsedag i flera månader. Jag hör själv hur patetiskt detta låter , kan bero på att jag inte har mycket som roar mig i mitt liv, ingen speciellt bra ekonomi, rent värdelös faktiskt, kan sällan eller aldrig unna mig något osv. I alla fall, önskade mig en del grymma grejor på min födelsedag, sa till henne vad jag önskade mig osv , pris runt en lax till femtonhundra. Min sambo vet att detta är en viktig grej för mig. Jag fick en bok , det var det, en bok för en hundring . Har varit uppenbart missnöjd hela dagen och det har märkts, vilket var meningen. Ingen har sagt något. Ska sägas att jag själv ger henne grymma saker som jag själv som fattig får spara eller låna till, varje gång! Jag skäms dock över mitt beteende, är jag en skithög eller? Vad skulle ni tyckt och tänkt i min situation?
Citera
2010-05-14, 22:54
  #2
Medlem
BlackZodiacs avatar
Klart jag skulle bli lite besviken kanske, men huvudsaken är väll att hon kom ihåg din födelsedag och att du fick nånting iaf,
Vad var de för bok?
Citera
2010-05-14, 22:55
  #3
Medlem
Stahlhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Droughba
Jag är 35 precis fyllda, varit med min sambo i 14 år. För mig är presenter viktiga, vet inte varför, jag är som ett barn och kan se fram emot min födelsedag i flera månader. Jag hör själv hur patetiskt detta låter , kan bero på att jag inte har mycket som roar mig i mitt liv, ingen speciellt bra ekonomi, rent värdelös faktiskt, kan sällan eller aldrig unna mig något osv. I alla fall, önskade mig en del grymma grejor på min födelsedag, sa till henne vad jag önskade mig osv , pris runt en lax till femtonhundra. Min sambo vet att detta är en viktig grej för mig. Jag fick en bok , det var det, en bok för en hundring . Har varit uppenbart missnöjd hela dagen och det har märkts, vilket var meningen. Ingen har sagt något. Ska sägas att jag själv ger henne grymma saker som jag själv som fattig får spara eller låna till, varje gång! Jag skäms dock över mitt beteende, är jag en skithög eller? Vad skulle ni tyckt och tänkt i min situation?



Haha, skulle också bli snopen om min sambo sedan 14 år köpte en bok till mig för 100 kr. Tyvärr.
Citera
2010-05-14, 22:55
  #4
Medlem
Napoleonsayss avatar
Ha ha ha ha. Fy fan vad du är rolig. Själv firar jag helst inte mina födelsedagar, och mottager därför heller inga presenter. Men jag minns ju besvikelsen när man var grabb och fick mjuka paket. Jag tycker att det är din sambo som är en skithög. 1000 kronor är inte mycket pengar, oavsett ekonomi. Berätta att du tycker det är skit!
Citera
2010-05-14, 22:56
  #5
Medlem
Ja .. allvarligt problem dude..
Jag skulle gissat på att du är en skithög, tyvärr..
Citera
2010-05-14, 23:05
  #6
Avstängd
Mr.Droughbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
Ha ha ha ha. Fy fan vad du är rolig. Själv firar jag helst inte mina födelsedagar, och mottager därför heller inga presenter. Men jag minns ju besvikelsen när man var grabb och fick mjuka paket. Jag tycker att det är din sambo som är en skithög. 1000 kronor är inte mycket pengar, oavsett ekonomi. Berätta att du tycker det är skit!

Mmm, saken är den att jag skäms som en gris varje gång jag gnäller. Går ju ändå inte att ändra på nu ändå liksom. Får väll helt enkelt svara på samma sätt och köpa något billigt och trist när hon fyller. Vill dock fan inte göra det, tycker födelsedagar är speciella och vill gärna köpa något fint, även om jag får låna eller panta till det liksom.
Tycker samtidigt jag är jävligt barnslig, fan man är vuxen och vad är en födelsedag då liksom?
I övrigt så skulle hon aldrig glömma det, det finns inte på kartan så det behöver jag inte vara tacksam för att hon kommer ihåg det.
Vilken bok det var spelar ingen roll, en OK bok hon visste jag ville läsa.
Citera
2010-05-14, 23:10
  #7
Medlem
hemliga.agentens avatar
Ta en diskussion med henne, inte med oss.
Citera
2010-05-14, 23:18
  #8
Medlem
burps avatar
Det där är väl inget att grina över. Gillar du henne är det väl värt det? annars kan du ta upp det lite smidigt, just att det betyder mycket för dig.
Citera
2010-05-14, 23:19
  #9
Medlem
Psycho-Dads avatar
Min sambo skulle lämna snigelspår om jag ens kom ihåg hennes födelsedag, och skulle hon få en bok för en hundring skulle det vara öppet spår i tvåan i ett par veckor.

Du är allstå en skithög.
Citera
2010-05-14, 23:24
  #10
Avstängd
Mr.Droughbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten
Ta en diskussion med henne, inte med oss.

Du är medveten du sitter på F L A S H B A C K och läser va? Sveriges och nordens största D I S K U S S I O N S F O R U M
Citera
2010-05-14, 23:28
  #11
Medlem
queenmercurys avatar
De kanske är så att hon planerar en större överraskningspresent? Så hon lurar dig lite och få dig besviken över din kassa födelsedagspresent och sen när du minst anar det så drar hon fram det som står högst på din önskelista
Citera
2010-05-14, 23:31
  #12
Avstängd
Mr.Droughbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queenmercury
De kanske är så att hon planerar en större överraskningspresent? Så hon lurar dig lite och få dig besviken över din kassa födelsedagspresent och sen när du minst anar det så drar hon fram det som står högst på din önskelista

Sådant händer inte i min värld, tro mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback