2010-05-14, 22:05
Medlem
Shifthappenss avatar
Hej!

Kollat igenom massa trådar och alla har låsts. Så startar en ny i hoppet om att de ska lösa sig!

Jag har sedan en tid tillbaks köpt en ny dator, en sprillans ny gamer dator med windows 7 64-bit. Har ett externt ljudkort (tascam US-122L) som är uppdaterad till w 7 64-bit. Har datorn länkad vi hdmi till lcd skärm.

Mitt ljudproblem uppstod någon dag efter att jag fått hem den då jag lyssnade på musik genom youtube. Ljudproblemet går ut på att det blir jättehög diskant i ena högtalare så man knappt hör vad som kommer från datorn. Blir liksom ett filter över ljudet. Har testat att koppla om högtalarna men ljudet följer med hur jag en gör.

I början funkade det att bara starta om datorn men nu på senare tid kan det komma lite när det vill fram och tillbaks.

Vet inte riktigt om det har med mitt externa ljudkort, hdmi, nått mjukvaru fel, what ever. Är inget dator proffs så har försökt så gott jag kan. Uppdaterat allt osv, felkollat allt.

Någon som har någon idé?

Flashback - You´re my only hope!
Citera
2010-05-14, 22:58
Bannlyst
En helgardering när det gäller ljudet är att se till att avinstallera alla ljuddrivrutiner (och då menar jag verkligen alla), ta ner de senaste från ljudkortstillverkarens hemsida och installera på nytt.

Om du har flera alternativ installerade (som t.ex. även en ljudenhet på moderkortet) så se till efter installation att du har valt ditt externa ljudkort som default-enhet i systeminställningarna. Efter det så brukar resten vara en baggis.
Citera
2010-05-23, 01:17
Medlem
Shifthappenss avatar
Jo har uppdaterat allt osv men har inte märkt någon skillnad. Har nu för tiden när det blir ljudproblem bara bytt standardenheten för uppspelning till min tv, sen efter ca 30 min byter jag tillbaks och märker att det har "gått över".

Verkligen skumt :S
Citera
2010-08-21, 22:49
Medlem
Shifthappenss avatar
En uppdatering ifall någon kollar in på detta så har jag letat som en tok och gav mig faktiskt iväg till den lokala datorbutiken och det kom med svaret att det förtillfället inte finns några stabila drivrutiner till w7. Vet inte om det nu va enbart gällande externa ljudkort, men de va de svaret jag fick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in